• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Heeej Vickan!!!!!!

:)

KUL att du är tillbaks och hrrrm, "smygläser" igen!!! ;) :D
    Å vad kul att du inte gick upp på semestern!!! Det är ju annars ganska lätt hänt :?
    Tycker verkligen du är otroligt duktig som har kraft och ork och karaktär att ta tag i detta. :)

• sweetstreet

September,

jag tror INTE att det är något negativt med att du börjat träna. Snarare tvärtom. Då menar jag såklart inte enbart i största allmänhet utan även för detta med bebisverkstaden. kroppen är ju egetnligen gjord för att vi ska använda den fysiskt så de flesta kroppsfunktioner blir ju bättre av att man rör på sig. Och om du tränar så som du beskriver så låter det rätt optimalt tycker jag! :)

Du känner säkert själv ungefär hur kroppen svarar och hur du mår rent fysiskt. Och så länge du mår bra så är det ju bra!

Själv tycker jag att jag varit riktigt dålig på att komma igång o träna iår. det har blivit väldigt periodvis med många avbrott. Framförällt är det ju hettan här som gör att man bara inte kan springa!!!!! Visst kan man gå på gymet och springa på löpband eller gå i trappmaskin, men det är på ngt vis så mycket tristare att jag inte orkat motivera mig.... :?

Jag går dit på vinterhalvåret, men när det är sommar är det dessutom tusen fler saker man gör på kvällar o helger så jag tycker det är svårt att prioritera in tiden. Fy vad jag är LAAAAAAAT!!!!! :o :o :o :(

• sweetstreet

Idag är det ca 1 vecka (lite lite drygt) till BIM.
    Känner inget direkt (självklart har jag känt efter :? :? :?).
    Förutom att jag mår lite lite lite illa....
    Fast det tror jag verkligen beror på allt rödvin, bubbel och öl jag lyckades häva i mig på festen igårkväll/natt.... :? :o
    Tyvärr. Det hade varit klart roligare om man hade mått lite småpyton men det hade berott på ngt skoj i magen.

• sweetstreet

Brudsommar,

jag tror inte du behöver oroa dig alltför mycket över din viktuppgång.
    När Irirs blir ngt större så kasnke hon kommer gilla att ligga i vagnen och då kan du ju börja gå långa promenader ute!!! :)

Förresten så undrar jag ifall Iris ev är lite allergisk eller överkänslig mot komjölk??
    Alltså, nu försöker jag inte på ngt vis insinuera att du är en ko BS :D :D :D utan bara att du kasnke dricker/äter produkter med komjölk och att Iris då får i sig detta via din mjölk, och att det är därför hon skriker.

Jag har en kompis och det var så för de med deras första barn. han skrek väldigt mycket varje kväll. Och hon tyckte det va fruktansvärt jobbigt. De gav Miniform men det hjälpte inte. Så hon pratade med sin BM som sa att min kompis skulle testa att utesluta mjölkprodukter under 1 månad och se om det blev bättre. Det blev det! :) Han slutade skrika, så hon fortsatte sin mjölkfria diet fram tills hon slutade amma honom. Kanske ngt att testa???

• start september

Hej Sweet!

Då cyklar vi ihop denna gång! En dryg vecka kvar för mig också!!!

Det låter vettigt det du säger om träning, det är bara att man blir lite allmänt nojjig. Här ska ut och springas i det fina vädret lite sensare!

• start september

Träning är det jag prioriterar bort först när jag får ont om tid - har alltid varit så. Dumt och säkert kontraproduktivt.

SATS i Sthlm är ofta så dumt i det att det är så mycket folk på alla pass att man måste vara där så tidigt för att få plats. Kanske är det likadant i NY? Jag springer dessutom bara i dagsljus, vilket gör att säsongen för det är kort.

• sweetstreet

Tja, vi har ett gym här i huset intill som hör till oss så jag har verkigen ingen som helst ursäkt att inte gå dit. Det tar 5 min. jag behöver itne ens gå utomhus ifall jag inte vill. Det är gratis...

Så jag har BARA mig själv och min egen lathet at skylla på. Tyvärr!!!!!!!

Föredrar att springa ute. Det är så mycket roligare. Och jag älkar att springa i Central park. Men som sagt, när det är 30-35 grader i skuggan, 80% luftfuktighet och sol, så är det inget man direkt längtar efter. :(

• sweetstreet

Kul att vi cyklar tillsammans denna månaden!!!! :) :) :)

Men jag har faktsikt inga höga förväntningar på plus denna månaden. Det är ju trots allt vårt första försök sedan op, så det känns som om man skulle haft otrolig tur ifall det "tog" denna gången.

• Victory

Jaha, då har vi gjort det vi kunnat för den här gången.

Det roliga är att jag faktiskt känt av ÄL den här gången, det brukar jag inte göra. Har haft ömma bröstvårtor och idag kom världens aladåb. Nu snackar jag slembro á la Golden Gate!!! Hade ju utslag på testet i fredags så jag gissar att ÄL kanske kom igår och jag har haft ömma boobisar from fredag och fortfarande.

Och jag känner mig dessutom väldigt nöjd med vår prestation. Vi har sexat både torsdag, fredag, lördag och söndag! Visserligen blev det lite väl mycket för mannen så det har varit "sprutsex" de sista gångerna men det känns bra ändå. Nu ska jag försööööka att inte ha för höga förväntningar utan helst helt glömma bort att känna efter.

Tyvärr är min semester härmed också slut, det är back to work imorgon... Men det känns ganska bra ändå, jag hade mer ångest i början av veckan. Tyvärr innebär detta också att jag inte kommer att ha så mycket tid att titta in här men jag måste förstås hålla mig uppdaterad om hur det går för Sweet, September och Tinga som ju närmar sig BIM!!! Lycka till tjejer!

• Tinga

Rapport från Lund: Tanten har ännu en gång visat sitt fula tryne här! Dessutom har hon den här gången en fruktansvärd värk i ryggen i släptåg; så här ont har jag inte haft sen jag började med p-piller som artonåring. Bläh! Tog t o m en Ipren nyss, fast jag vet att man inte ska, men Alvedon hjälper tyvärr inte mot min brutala mensvärk. Hoppas att det är tillräckligt långt till ÄL för att den inte ska påverkas av Iprentabletten.

Tja, jag borde kanske inte vara så ledsen över att tanten kom den här gången, eftersom jag inte ens vet om jag haft ÄL, men trots allt svider det. Imorgon ska jag iallafall ringa till barnmorskemottagningen och diskutera mina problem med någon som är insatt i ämnet. Hoppas att jag kan få göra VUL eller någon annan undersökning kommande cykel, så att jag kan få veta om allt är OK eller ej.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!