• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Känns helt ofattbart att man hängt i denhär tråden i ett år!!!!

Har precis kommit tillbaka från semestern och jobbångesten börjar krypa på. Fast störst är nog oron att något skall gå snett med det efterlängtade pyret i magen. Önskar att de närmsta 5 veckorna skall gå snabbt!!! Inskrivningen hos BM i slutet av månaden. Oroar mig sååå! Drömmer hemska mardrömmar och får ångest varje gång jag skall ta mina mediciner (medicinen ökar risken för missbildningar, men om jag inte tar dem och får ett anfall är risken för syrebrist hos fostret är stor). Tala om pest eller kolera!

Naiv som man är trodde man att allt skulle vara lugnt bara man fått detdär plusset.. Kan dock glädja mig korta stunder!

Kul med så många "nya"! Välkomna!

• pirr!

Sweet - håller tummarna stenhårt!!!

Flera som ligger i startposition för leverans! Spännande! Håll oss uppdaterade när era små ser dagens ljus!

• sweetstreet

Oj Pirr!!!
    Det låter vrkligen jobbigt. Förstår att du känner dig orolig. :(

Men vet du hur stora riskerna är för din medicin att ge fosterskador? Jag gissar att de inte kanv ara så stora för då hade nog din läkare/gyn sagt att du itne skulle ta dem?? Dt känns som om riskerna att INTE ta dem måste vara större än riskerna ATT ta dem, eller?

• sweetstreet

Tack för tummarna förresten!

Just nu försöker jag att inte tänka så mycket på BIM eftersom det är mer än en vecka kvar....
    Fast det går ämdå dåligt för jag funderar hela tiden på hur det känns i magen... :?

• sweetstreet

Fast mest längtar jag abra till helgen nu!!!!!!!!!!

har verkligen igne jobbmotivation alls just nu. :(
    Vill bara gå hem....

• pirr!

Vet så väl hur det känns! Att inte våga hoppas eller ens känna efter.
    Jag stängde helt av sista månaderna.
    Så pass att jag inte fattade att jag gått över tiden för jag var så inställd på mens och hade mensverk i 4 dagar..

Läkarna lämnade beslutet till mig (fegt, det är ju de som är experterna). Min medicin medför en risk på 3-5% för missbildningar och en "frisk gravid" har en risk på 1-2%.. Vanligaste missbildningarna som finns dokumenterade är läpp-gomspalt och det känns ju lindrigare än hjärnskador pga syrebrist i alla fall. Så försöker jag resonera, men sen kommer tankarna om ryggmärgsbråck och dyl.. då blir jag rädd!! Tur att jag ätit 5 mg folsyra dagligen i ett halvår..

• pirr!

TRist inlägg det förra!

Självklar är jag jätteglad att vi äntligen fått vårt pluss och vet att det faktiskt funkar!
    Men så fort tankarna drar iväg med en om hur nästa sommar kommer se ut, vart vi skall få plats med barnsängen, vilken vagn osv blir jag arg på mig själv över att jag tar ut glädjen i förskott! Lutherskt?!

Nej, nu ska jag glädja mig en stund och slå Luther på näsan!

• pudan

Hej hej!

Det är med sorg i hjärtat som jag konstaterar att jag måste lämna er goa tjejer........Semestern hägrar nämligen Jag kommer inte att ha tillgång till internet på nästan 3 veckor så jag kommer att ha världens uppdämda BT-abstinens när jag är tillbaka så skriv massor av mysiga inlägg så jag har nåt att se fram emot!

Jag håller tummarna för er alla som går och väntar på ett plus och hoppas på glada nyheter när jag är tillbaka!

Ha en go sommar,

/Pudan

• viktualia

tjo på er alla!

Vickan har återvänt till civilisationen efter lite semester. Här har det till och med blivit en ny tråd... och inte 17 har jag kraft att läsa igenom allt som skrivits.

Till er som inte känner igen mig: Jag är smygläsaren som inte har startat bebisfabrik men troligen gör det innan året är slut.

Till er andra: Nån som kan uppdatera mig på vad som hänt sen sist (mitten av juli). Hur gick/går det för Snartis tex? Nån ny trådbebis sedan Ciccis coola lirare?!

*kram till alla*

• Victory

Böj idag!!!

Äntligen kom den, på dag 22 den här gången. Så vi har sexat idag må ni tro! Och igår! Och så ska vi köra en omgång imorgon och på söndag också (om vi orkar... )

Däremellan håller jag på att måla och maken har åkt till jobbet så nu har jag ätit middag för mig själv.

Jag har verkligen varit på uselt humör den här veckan men det beror nog mycket på jobb-ångest, min semester tar ju slut på söndag (lagom till det fina vädret, blä!)

Men nu blev jag lite gladare av böjen i alla fall! Nu ska jag bara försöka att glömma bort det i två veckor och inte känna efter så mycket. Siktar in mig på att testa den 18:e, om inte tanten kommit innan dess förstås!

Jag tycker ocskå det låter som om du borde ta det lite lugnare Frullis. Men du verkar ju inte vara en sån som tar det lugnt så det spelar nog ingen roll vad vi säger, eller?

Vad tråkigt Pudan, att det inte blev nåt! Jag var HELT säker på att det hade lyckats när du fick nidis och allt.

Sweet! Härligt att höra att det goda humöret är tillbaka!

Tinga: Hoppas att du haft ÄL i alla fall, men jobbigt att inte veta hur länge du ska vänta med att testa.

Pirr! Usch,vilken jobbig situation! Men jag tror du har tagit rätt beslut och jag hoppas att du snartt kan sluta oroa dig och istället börja glädja dig åt pyret i magen!

Kramar till alla andra!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!