• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Pudan - det låter bra att ni redan brutit ihop och kommit igen! Att redan tänka på nästa ÄL är rätta takterna, även om det kanske inte alltid är så lätt. Jag tror också att anförvanterna flyr huset om ni sätter igång, men frågan är om man vill det? Jag bodde hemma när jag hade min första "riktiga" pojkvänn, och då återstod ju inte mycket annat än att ha sex, fast andra i huset var hemma. Vid ett tillfälle var vi lite högljudda och min 12-åriga lillasyster blev jätteledsen och tyckte att det var obehagligt, så hon väckte mamma och berättade gråtande om otcäka ljud från mitt rum! Jag kan säga det, att det var _inte_ kul att möta mammas blick på morgonen dagen efter! Högljutt sex aktar jag mig hädanefter för när det finns andra människor i krokarna!

• Tinga

Apropå sexminnen - maken och jag träffades när vi pluggade på universitetet, men han sommarjobbade i sina hemtrakter och bodde följaktligen hos sina föräldrar under somrarna. Då kunde vi bara träffas på helgerna och naturligtvis var vi inte sugna på att ha "händerna på täcket" då! Kruxet var bara att fjädrarna i makens säng knarrade något grymt, men då kom vi på den briljanta idén att lägga täcket på golvet och köra där istället! Mina knän blev ganska ömma, men det var det värt!

• Tinga

Kom igen nu - ingen annan som har något roligt sexminne att dela med sig av?!? Inte vara blyga nu!

• pudan

Problemet är att mina föräldrar har ett jättelitet gästrum med 80 cm breda våningssängar Visserligen har de ett annat rum vi kan kvarta i oxå med en go bäddsoffa men det rummet har ingen dörr utan det är öppet ner till bottenvåningen där mina föräldrar är.......De är dessutom både nattugglor och morgonpigga så det blir svårt att få till det....

Vi får väl göra som du Tinga, slänga ner madrassen på golvet och köra på och hoppas att golvbrädorna inte gnisslar för mycket!

Mina föräldrar bor i Norrland och där är det tonvis med mygg och de fullkomligen älskar mig! Så, för att vara väl förberedd har jag nu skrivit upp myggmedel på inköpslistan för morgondagen så att vi kan spreja alla oss ordentligt om vi skulle få för oss att vilja rumla runt på nån bergsknalle. Kan annars bli litet svårt att förklara varför vi fnattar oss över hela kroppen när vi haft kläder på oss

• vårbrud2008

En gång var vi så högljuda hemma hos svärmor (när sambon bodde hemma) att han fick en utskällning av sin mamma när jag gått hem. :)
    Något pinsamt.......
    Men det var första och sista gången vi förde väsen av oss kan jag säga....

Sen har vi varit på vår vakt.

• pudan

Litet pinigt men kanske egentligen mest kul.....

Min man skulle resa bort i jobbet i flera veckor och på väg till flygplatsen i flygbussen slog det oss med all kraft......inget sex på läääääänge. Det här var när vi varit tillsammans några veckor och man ville ha sex hela tiden. Hursom helst, det var inte så mycket folk i bussen så vi satte oss längst bak och körde igång. Hur mysigt som helst och vi glömde helt bort tiden. Med panik, och rejäl glans av annan orsak, i ögonen såg min man att bussen närmade sig hållplatsen mer stormsteg och vi var inte riktigt tajmade med den om vi säger så Vi rappade på det hela en aning med resultatet att allt hamnade i hans kalsingar. Jaja, ingen panik tänkte vi - han hinner byta om innan han ska checka in. Jag vinkar av honom och åkte hem och på kvällen ringer han. Det visade sig att han hade läst fel på biljetten - han hade extremt litet tid tills flyget skulle gå så där fanns ingen tid att byta kallingar. Flygresan tog 3,5 timme och sedan ytterligare nån timme innan han var framme på hotellet. Han rusade in i duschen och svor på att aldrig göra om det vi gjorde i bussen igen....Nåja, det glömde han ganska fort men aldrig har det blivit sådana konsekvenser som den gången!

Ursäkta om nån finkänslig satte kaffet i halsen

• mugglesfan

Halloj från semesterfiraren! Fast sedan igår är jag faktiskt tekniskt på mammaledighet redan. Gick in i v38 idag...

Vi var ute och seglade igår - i bra vind. Lite molnigt men färg fick vi ändå! Sedan kräftskiva (havskräftor, mums!) på kvällen. JAg var chaufför så klart - kul att se andra bli på lyset

pudan: tråkigt med minus! Det är bara att komma igen - vi har alla varit i samma situation... (om det är ngn tröst)

Sweet: uj, hormonsvängningar! Inte kul. Men de brukar ju oftast gå över som tur är. Jag hoppas såå för din skull att det går bra denna gång!!!

Tinga: jag har också haft acne även nu som vuxen. Jag fick en receptbelagd kräm att smörja på som heter Differin, av en hudläkare. Den funkade skitbra så jag var jättefin till bröllopet. När vi startade upp fabriken slutade jag med p-piller (som alltid även det hjälpt lite) och då kom finnarna tillbaka lite mer. När jag väl blev gravid blev det ännu värre i början men sedan mitten av grav är jag nu så fin som jag inte varit sedan innan jag blev tonåring. Det får gärna bli kvar även efter grav... Annars får jag börja med Differin igen. Kanske ett tips till dig? Man smörjer på en gång på kvällen så det är inte så jobbigt. Själv fick jag uppsöka en hudläkare privat för här i Göteborg är det sådana köer till hudläkare så de tar inte ens emot nya remisser...

frullis: hoppas att Borren inte borrat in sig utan vänder sig så småningom! Jag förstår att du är ledsen över att det kanske blir snitt för jag känner som du att jag också vill ha vaginal förlossning. Men tyvärr är ju naturen lite nyckfull ibland och man får inte alltid som man vill.

Rapport från v38: livmodersammandragningar och kramp i benen på nätterna. Lite öm i "blygdbenstrakten" - kanske att Slick'n har sjunkit ner mer nu? Annars allt bra!!!

Nu ska jag sticka in till stan och handla febertermometer och Panodil (Panodil till mor, cigarr till far som det står på listan från BM Fast cigarr får mannen köpa själv! ). Annars har vi handlat allt. Men BB-väskan är inte packad än. Kom på att det knappast är ngn panik - man lär ju gå här hemma i några timmar innan det är dags att åka in... Så jag tror nog att man hinner packa en väska...

• Tinga

Ojdå, Pudan - på bussen; det var avancerat!

Vårbrud - man lär av misstagen!

Muggles - tack för tipset om Differin! Det är noterat, och blir det inte bättre snart ska jag ta kontakt med en läkare.

• Marskatt

mugglesfan
    Packa din väska i tid du! Det skulle ju kunna vara så att du hör till dem som faktiskt inte hinner packa när det väl är dags... tro mig! Har själv hamnat i den sistsen... Lycka till förresten!

• sweetstreet

TACK alla gullingar för att ni tänker på mig och för er uppmuntran!!!!!!
    :) :p

Ja, det är verkligen skitjobbigt med hormoner. Särksilt som man känner att man inte kan styra över det alls.

Kokosen!!!!
    UNDERBART att se DIG i tråden igen gumman!!!! :p :p :p :p :p :p
    Missed you!!!!!! :?
    Och DU vet ju verkligen ALLT om hormoner och vad de kan göra med en kropp och sinne!!!!! :o
    Jag mailade inte dig eftersom jag inte visste om du var "hemma" eller om du var bortrest på semester. Nu vet jag att du är "back" så det kommer nog ett mail så småningom.

Jag mår i vilket fall otroligt mycket bättre nu! Är nästan helt "tillbaks" igen efter några dagar på en plats man helst inte vill vara på....

Träffade dessutom Piggelin igårkväll!
    SKITROLIGT!!! Hurra!!!! :) :) :)
    Nu har JAG OCKSÅ äntligen fått träffa en i tråden IRL!!!!!! :) :) :) :) :)
    Vi hade supertrevligt och pratade till framåt 1-tiden så imorse var jag rätt trött..... :?
    Muggles!! Så om du är i samma anda som Piggelin (vilket jag gissar ;))så känner jag att det skulle vara sååå kul att träffas!!! :) Synd att ni bor i Götet bara. Mina Sverigebesök lär inte direkt inkludera Göteborg. Räcker med att försöka täcka upp Stockholm o Skåne....

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!