• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

Vårbrud: noja inte över rörelserna i magen - du har ju sett krabaten på film! Jag vet att det är lätt att noja men du som varit gravid förut vet ju att det kan gå dagar emellan att man känner rörelser i början! Och det kan vara så olika om man känner de första rörelserna i v18 el i v24. Så försök att släppa oron och trycka bort de "svarta" tankarna.

Sweet: fick ett mess att de haft jättetrevligt hos er. Och Piggelins M2B hade tydligen kommenterat att du och Piggelin var rätt lika - pratar mkt och fort och gestikulerar mkt?! Kul att ni fick till en träff! Vem vet - om vi håller kontakten i tråden tillräckligt länge så kanske vi kan ses så småningom?

Nä nu måste jag göra ett ryck inför i morgon - vi får ju gäster...

• vårbrud2008

mugglesfan
    Tack!
    Ska försöka tänka positivt men tyvärr slinker de här andra tankarna in lite då och då.

Ja, det där med sparkar är ju så olika från varje gång, men är livrädd just nu.

• sweetstreet

Hahahaha Mugglan!!!!! :D :D :D :D :D
    Jo det stämmer nog.... :?

Jag kände att vi verkligen kommunicerade på samma "våglängd" helt klart! ;)

Fast enligt både mig själv och min make så har jag träffat min "överkvinna" i att prata mycket och snabbt... och att växla från en det ena till det andra samtalsämnet med blixtens hastighet!!! :D :D :D :D :D

Haha!
    Vi hade iallafall otorligt trevligt och även Piggelins make var superhärlig tycker jag! :)
    Så jag hoppas definitvt att man kan fortsätta ha kontakt. Om inte annat finns ju e-mail och att CHATtra här på BT verkar ju fungera rätt bra det med...! :? :)

• sweetstreet

Vårbrud,

jag tror inte alls du behöver oroa dig. Det verkar ju helt klart som om det ofta går i perioder det där med att känna rörelser. Ibland kanske de små liven behöver vila de också?!

• BrudSommar2006

Hallå i nya tråden! Försöker skriva med bebis i knät sovandes men bergis vaknar hon nu. Men, men, då får vi väl gå och lägga oss på riktigt i stället.

Sweet, skönt att höra att du är på lite bättre humör.

Koko, allt är säkert bra, du har absolut haft din beskärda del av otur nu och kan se fram emot resten av tiden utan problem!

Muggles, jag packade det jag kunde men mycket använde man ju in i det sista hemma men jag hade en lista skriven som jag kunde läsa från och riva ihop det sista i fall att jag skulle ha ont och inte tänka ordentligt innan det var dags att åka.

Panodil känns mesigt, jag levde på starkare grejor bra länge men vi hoppas att det inte ska bli så för någon annan. Det känns förresten fortfarande som broccoli där nere, undrar om man någonsin blir återställd igen. Har svårt att kissa, det blir som kramp ibland, har inte urinvägsinfektion i alla fall. Får väl gå på den där efterkontrollen så småningom.

Pudan, vilken otur, ni har väl försökt några gånger nu, men det bara ökar ju chansen, statistiskt sätt, att det är er tur nästa gång.

Har varit på landet i sörmland hela dagen, det har varit fint väder så det var skönt att slippa lägenheten.

Fick förresten också hemska finnar, först när jag slutade med p-piller och sedan de första månaderna av graviditeten men det gick över sedan.

Väntar på att håret ska börja falla av som alla varnar för, usch, hoppas att det inte blir så illa.

• BrudSommar2006

Det är ju bara inte klokt vad tiden går förresten, på söndag blir lilla Iris två månader. Min lilla nyföding! Min lilla bebis!! Iiiihhhh...

Måste boka tid för vägning och mätning, är jättenyfiken, har ju inte varit på BVC på en månad eftersom vi varit på Öland. Men för lite väger hon inte den lilla knubbisen, det kan jag aldrig tänka mig!

Finns det något mysigare än små bebisfötter! Trodde aldrig man skulle bli en sådan där fånig typ som sitter och pussar små fötter....

• BrudSommar2006

Oj vad hon sover! Var tvungen att resa på mig en stund så nu ligger hon i sin korg men egentligen hade det varit bättre att lägga henne i mitten i vår säng inser jag nu, det är ju där jag vill ha henne när jag går och lägger mig. Skulle behöva byta blöja också men vill inte väcka henne, suck, vilket dilemma... Får fundera en stund till.

FruLlan, har ni börjat inhandla det ni behöver än? Ja, förutom svart body då!

Har någon hört vad det blir för namn till Silverfisken förresten? Cicci, är du iväg på semester nu igen?

Vi ska försöka ta tag i det här med dop nu efter helgen, tiden bara går.

• Izzie

Hej svejs i tråden!
    Tänk att det är dags för en ny tråd redan. Tiden går så fort!

Är iallafall tillbaka efter ett par dagar på västkusten. Det blev Grebbestad och Strömstad en sväng. Lika härligt som alltid, men inte lika mysigt när regnet öste ner i morse. Inte verkade vädret bli bättre de närmsta dagarna heller så det fick bli hemfärd idag. Ett par dagar i regn boende i tält är ungefär vad bekväma jag klarar av... :)

Köpte med oss räkor, aioli och en underbar kräftstjärtsröra i vitlök hem som vi precis smaskat i oss, så nu känner jag mig lagom seg. Ska bli underbart att bara behöva gå några få meter inomhus (!) när jag ska upp på mina otaliga kissbesök under natten. (sååå jobbigt att ta på sig kläder och gå ut i kylan och traska iväg till campingens servicehus för att gå på toa...)

Vårbrud - Här har vi en till som inte känner några fosterrörelser alls ännu. Aptrist. Ibland kan jag ju känna något från magtrakten, men vem vet om det är bebisen? :) Nåja, ska försöka lugna mig som Muggles säger. Förr eller senare lär jag väl märka av det lilla livet.

Sweet - Låter som du snart är back on track. Skönt! Det är aldrig kul att känna sig under isen.
    Kul att du träffat Piggelin! Skulle vara skoj att se er andra i verkligheten någongång!

Nä nu måste jag krypa till kojs. Skriver mer imorgon!

Kram o gonatt!

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    gäsp vad trött jag är.
    Har legat vaken inatt och funderat på hur vi ska hinna klart med renoveringen och städningen. Varför ska jag alltid planera mitt i nätterna???? då ska man ju sova.
    Planera får man göra på dagen.

Idag ska vi iallafall slipa golvet i gästrummet och dra ner tapeterna där.
    Efter det börjar som TUR ÄR nästa etapp i hela renoveringen. Återuppbyggnad och tillbakaflyttande.
    Då kan vi montera skåp och garderober i det rummet och börja flytta tillbaka sakerna både dit och in i köket.
    Först nä'r vi sedan tömt de tillfälliga förvaringsplatserna i vardagsrum, hall och sovrum kan vi ju städa. Men nu ska vi iallafakl börja jobba åt "rätt" håll...

Elektrikern var här hela dagen igår och drog el, satte spottar osv. Det blev skitbra och möjligggör att vi kan börja montera luckor osv.
    TOPPEN.

Tyvvär så tar jag ju i för kung och fiosterland och bär och kånkar. Det ska man ju INTE göra... men jag kan inte låta bli, jag vill ju att saker ska gå fort.
    Så jag hade så sjukt ont i natt.
    Men men sånt får man ta.

BS
    Shitttt är iris 2 månader redan fy vad fort det går.
    Nej vi har inte börjat köpa grejer än, det hinns liksom inte med.
    Jag har dock fått en super lista från snartis på grejer som hon ansett bra att ha hemma. Så jag åker snålskjuts på henne ... ska bara hinna handla allt nån gång...

nåja

snartisen står förresten helt i startgroparna att föda. vildingen ligegr långt ner i bäckenet och står i startpositition.

Ciccis lille firren heter faktiskt fortfarande just det. Namn är inte bestämt än, men väl datum för dop...
    hoppas de hittar på något bättre än firren tills dess

sweetan
    UNDERBART att återigen komma hit och hitta dina maratoninlägg
    SÅÅÅÅÅÅÅÅ härligt att du är "tillbaka" här.
    Men som sagt... svackor har vi alla haft...

undrar dock hur lille page har det apropå försvunna trådisar...

angående borren så....
    vänder han fortfarande inte på sig
    sååååå ledsen för det

• MSW

Frullan: Men han har väl ett tag kvar på sig att vända på sig? (förutsatt att du inte konkar runt möblerna alldeles för mycket)När var det ni skulle göra vändnings försöket?

Gött att det är fredag! Är trött.. Drömde att jag var ute och hittade på "bus" hela natten och träffade massa folk och åt hamburgare.. :) Mitt "drömjag" var inte hemma förrän 8.45 på morgonen.. :D
    Jag drömmer ofta konstigt.. M2b blir nästan orolig för mig ibland..
    Vad ska ni annars hitta på i helgen då??

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!