• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Godmorgon! Här var det mycket att läsa ikapp; kul!

Sweet - härligt att se att du är tillbaka vid god vigör! Att komma till jobbet på morgonen utan lite nattbabbel från dig känns tomt!

Välkommen till Skåne i december, fast förvänta dig ingen vit jul! Fast man vet aldrig; ibland händer det. Men jag undrar om vi inte snart fått all nederbörd vi ska ha det här året; läste i tidiningen imorse att 8 av 10 väderstationer i Skåne rapporterade regnrekord under juli månad. Här i Lund har det aldrig regnat så mycket under juli sen de började med mätningarna 1748!

Vore kul om vi kunde få till en träff i Skåne också så småningom.

Vårbrud - antar att det är lättare sagt än gjort att inte oroa sig när man är i din situation, men det förändrar ju inget i sak att man gör det - barnet mår ju som det gör iallafall. Hoppas iallafall att du snart kan känna rörelser, så att du slipper oroa dig så mycket!

Izzie - shit, har ni tältat?!? Det var imponerande, med tanke på hur vädret har varit den här sommaren. Dina nattliga toalettbesök låter jobbiga. Själv är jag uppväxt med husvagnssemestrar, men så länge man var barn fick man åtminstone använda kemtoan i husvagnen, så då slapp man gå bort till servicehuset om man vaknade kissnödig på natten.

BS - låter som att du och Iris har det hur mysigt som helst!

• Tinga

FruLlan - vilket ambitiöst projekt ni har givit er in på! Jag tvivlar inte på att det blir ett bra resultat, men det måste vara jättejobbigt att ha lägenheten i en enda röra när det är så nära till förlossningen som du har? Vilken graviditet du har haft - först sliter du som en galning på jobbet och nu sliter du som en galning hemma! Se till att spara lite krafter till förlossningen; du måste ju orka ta hand om Borren också sen!

• Tinga

Själv är jag grymt seg idag, efter att ha varit på grillfest hos semesterlediga kompisar igår kväll. Vi hade jättetrevligt, så man ville ju inte gärna bryta upp, men strax efter midnatt kände vi att det fick vara nog, med tanke på jobbet idag. Skönt att det är fredag nu, så att man kan vila upp sig lite i helgen!

Vädret ser faktiskt riktigt lovande ut inför helgen här i Skåne, så med lite tur blir det besök på stranden imorgon och/eller på söndag. Behöver bättra på min flagnande solbränna! Dessutom älskar jag sol och jag älskar att läsa, och kombinationen att ligga på stranden med en bra bok är oslagbar som avkoppling.

• Tinga

Blir det inte badväder åker vi nog en runda till Trelleborg, där de har en bomässa 4-18 augusti. Vi letar inte efter annat boende just nu, men tycker det är kul med hus och heminredning, så då är en bomässa alltid kul.

• Tinga

FruLlan - står du fortfarande på huvudet med jämna mellanrum för att få Borren att vända sig, eller inväntar du sjukvårdens vändningsförsök nu?

• _koko_

Good morning! Idag var en sån där dag när allt gick i slow moton... Var på jobbet 10 över 9, för jag orkade helt enkelt inte vara effektiv hemma. Men men, känner ingen ångest för det. :)

Stor blöt puss till dig sweetie, jag har ju inte alls hängt med i din äl-jakt den här månaden, men jag håller tummarna som vanligt!
    Lappis är på semester va? Och Liten också? Och frejis?
    Hoppas det blir så fint i helgen som de säger, vore skönt att få lite värme på näsan. :)

3 veckor kvar till UL nu.

FruLlan - Du har helt rätt i att man ska sova på nätterna! Jag märker redan av att jag inte kan bära lika tungt som vanligt, så jag fattar inte hur du klarar det! Eller jo, det gör jag, jag vet ju hur envis du är... :D

Cicci är på semester igen, kommer antagligen hem nästa helg nån gång.

Kick'n - Kom ut nån gång!! Morsan är less på revbenssparkarna! ;)

• Snart så....

tjolahopp

tittar in en snabbis i nya tråden, väntar fikabesök. Tur att jag bakade massor här om dagen :D

Som Frullis och kokos skriver så har Kick´n placerat sig väldigt långt ner så nu är allt klart för förlossning. Går hemma som en valross och bara väntar på att h*n ska titta ut. Visst är det två veckor kvar men med alla revbenssparkar och läbbiga svettattacker så får h*n gärna titta ut tidigare.
    Undra om man kan locka med något?? :D :D

Nu måste jag sätta fart, ha det så bra allihopa!

Massa kramar

• MSW

Nahe, nu börjar min jobbdag gå mot sitt slut så smått.. (40 minuter kvar iofs) Helgen kommer jag nog inte spendera så mycket tid vid en dator så jag får hoppas på mycker intressant läsning på måndag! (söndag kväll möjligen).. Hinner kanske in en sväng till innan jag går här i från.. Annars får ni ha en bra helg! Håller tummarna för allt jag ska hålla tummarna för.. :)
    Kram på er!

• Tinga

Snartis - du verkar ju ha gjort ett gott försök att locka ut Kick'n med allt bakande! Om inte doften av nybakat hjälper vet jag inte vad man ska kunna hitta på! Spännande att BF-datum är så nära nu!

• Tinga

Pudan - hur är läget idag? Humöret fortfarande OK? Misstänker att det hjälper upp att du går på semester idag! Ha en skön ledighet om vi inte hörs mer innan dess!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!