• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Koko - det där är ett typiskt komma-tillbaka-från-semestern-syndrom! Var glad att du jobbat tre dagar istället för två; det betyder ju att det är en dag kortare kvar till helgen!

• pudan

Tinga!

Kramen emottages tacksamt! Nä, vi deppar inte ihop - sånt här är livet ibland och vi ser det prexis som du säger - om det var ett missfall visar det ju i alla fall att jag kan bli gravid. Jag tror det är så lätt att bygga upp förväntningar på att det ska funka på första försöket - man hör om "alla" som missat ta sitt p-piller 1 gång och sen blivit gravida mm. Det är ju väldigt ovanligt att det går så snabbt och när man vet det är det lättare att ta sig igenom en period med missar.

Måste säg att det är otroligt skönt med den här tråden där man kan prata om sina förhoppningar och misslyckanden för man behöver ibland någon annans input och det är inte alltid man vill prata om alla detaljer med snälla och vänliga med ack så nyfikna vänner irl.

Håller tummarna för dig Tinga - 1 vecka kvar till testdags är det inte så?

• MSW

Pudan: Tyckte också det var jättetråkigt.. :( Men som sagt, bit ihop och kom igen! Nästa gång går det säkert bättre!*Styrke kram*
    Känner också igen dig att det är skönt att prata med snälla människor som inte är ens vänner.. (som här i tråden).. :)

• pudan

Tack för kramen MSW.

Räknade prexis ut att nästa ÄL och dagarna kring kommer vi att befinna oss hos mina föräldrar i ett mycket lyhört hus........

Får väl hitta nåt hotell som hyr ut per timme eller hoppas på fint väder för en omgång i sänghalmen i lingonriset!

• MSW

Pudan: Ni får väl smyga annars.. Och vara tysta.. Kan juh vara lite spännande det med.. ;)

• pudan

MSW,

diskret och tyst? Inte våra starkaste sidor men vi får väl öva litet innan vi reser upp

• nu är jag fruL

hejsan tjerj
    pudan gumman
    fy vad trist att du fått mens alltid lika jobbigt... ochd et låter ju onekligen som att det var ett tidigt MF... vilket ju konstigt nog faktiskt ÄR att betrakta som positivt.
    Så deppa lite nu (dvs drick vin ) och ta nya tag till nästa gång.

och varför skulle ni behöva smyga???
    ni är ju nygifta
    ha ha ha
    tro mig...
    jag tror att de andra flyr huset när de hör vad ni håller på med
    ni behöver nog inte ha punlik

Annars är ju som sagt friluftssex ganska så trevligt.
    Om man inte gör som jag och maken på en bröllopsfest.
    vi kände lite behov av närhet och hittade några lämpliga buskar i närheten.
    porblemet var bara att vi råkade hamna rakt på ett myrbo, fast det märkte vi inte i stundens hetta,.
    men jag gick och kliade mig på häcken resten av kvällen och hade röda märken i rumpan ett bra tag efter....

kokos
    min älskade super älskling
    HÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJ
    vad kul att se dig.

jag förstår definitivt er oror och att ni inte vågat ta till er graviditeten ännu.
    MEN att infektioner och antibiotika osv skulle ha gett conny några skador eller så det är jag HEEEEELT övertygad om att det är fel.
    conny är som vi konstaterat en super fighter han har inte andra "fel" än jäääävligt mycket jävlar-anamma, envishet och viljestyrka.
    Och det min käre kokos kommer du och sambon få kämpa hårt med under connys uppväxt
    ha ha ha

näe jag förstår oron, den har vi alla oavsett orsaker eller inte. och du HAR ju faktiskt fått medicin. MEN jag tror absolut inte att det finns något att oroa sig över.
    Av någon konstig anledning så är jag mer övertygad om att compan är frisk än att andra bebisar kanske är det!

hmmmm
    av någon anledning så har jag utsett mig själv till connys "tant"... med allt avd detb innebär....

nåja
    en dos fruLlan svammel minsann....

hmmmmm
    nu är jag extrem hungrig.... undrar om det ärdags för lunch snart va?????

• MSW

Pudan: att träna är juh inte helle rhelt fel kanske.. ;) Annars ligger det nog lite idet Frullan säger, att de andra nog flyr huset.. ;)

• -August-

Pudan - Neeej sa trakigt! Skont att ni inte deppar ihop utan planerar for hur ni ska fa till det nasta AL.
    Att smyga ar skitsvart! Aven om man kan halla igen mun och nasa maste man ju rora sig, annars blir det ju liksom inget .

Det varsta nar man ska smyga maste vara dessa IKEA-sangar med varldens osmidigaste fjadring. 80 cm bred och inte lamplig for mer an en stillaliggande 90-kiloskropp.

Utomhus ar ju hur mysigt som helst - det skulle jag ha satsat pa. Jag och mitt ex fick en gang for oss att det var dags, pa sidan av slalombacken i Kittelfjalls skogar :D. Spannande, kallt och jatteharligt!!!

• vårbrud2008

Hej hopp här är jag i dimman av huvudvärk igen. Har envis värk i axlar och nacke som kommer till och från hela tiden....:(

Pudan
    Usch vad tråkigt! Men som du skriver man får ta nya tag och se framåt. Jag hade deffinitivt övat på att ha tyst sex för att kunna slå till på allvar nästa gång. När jag bodde hemma hade mina föräldrar sitt rum precis brevid mitt och det var bara att köra på fast i TYSTHET såklart, annars hade det inte blivit något mys alls.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!