• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Vill bara fortydliga att Snorre blir "snarka" (snore) i kollegornas oron, men ja, Snorre klingar ju faktiskt annu varre i svenskars oron. Markligt namn :D. Akta er for Snorre tjejer!

• -August-

Hur har det gatt for Pirr? Jag tittade in en snabbis forra veckan och sag att hon hade plussat. Haller tummarna att allt gar bra dar!

• Tinga

Ah, Augusti, jag tänkte inte på att uttala Snorre på engelska, men det är iallafall betydligt bättre på det språket än på svenska!

Har inte hört något mer från Pirr, faktiskt. Undrar även hur det är med koko; har för mig att hon gick på tidig semester och egentligen borde vara tillbaka nu. Men sjukskrivningen i samband med infektionen i magen kanske ledde till försenad semester? Det kanske du vet, FruLlan?

• Clown

Nå tråd, så kul...nu kanske det blir lite lättare att hitta om man söker efter nåt speciellt inlägg :)

Pudan: Jag är så imponerad av att du kan hålla dig ifrån teststickorna, jag hade ALDRIG fixat det. Jag längtar tills på lördag, vill verkligen attt du ska få plus.

Vad finns det fler för biverkningar på hormonpreparat. Mer än finnar och humörsvängningar?

• _koko_

Vilken tajmin, Tinga, precis när du är så söt och frågar om mig hittar jag nya tråden!
    Har jobbat 2 dagar och haft fullt upp... med att ta långa luncher och fika ofta... :D :D

Har inte läst ikapp nånting alls, men förstår att darling sweet har en svacka?! Skickar en bamsekram till dig gumman och hoppas att du snart mår bättre. Ska nog skriva lite mail till dig också. :p

Annars är det bra med mig, är nu helt frisk och ser fram emot stora ul 24e augusti med skräckblandad förtjusning. Förhoppningsvis ser allt bra ut då så vi kan försöka glädja oss på riktigt. Semestern blev ju helt förstörd så vi tänker nog flyga till solen i början på oktober. Sista resan på tu man hand liksom. :)

Ser en massa nya nick också, välkomna välkomna! Roligt att tråden fortsätter att leva!

Puss å kram till er alla. :p :)

• Tinga

Hej Koko! Kul att du är tillbaka och skönt att höra att du känner dig helt frisk igen! Här på jobbet är det så öde för tillfället att det inte ens finns någon att ta långa fikor och luncher med. Fast desto mer tid att hänga här då!

Så du har inte riktigt vågat ta till dig graviditeten än och känna glädje över den? Hoppas att att allt går bra på ULet, så att du kan få glädjas riktigt sen. När det väl är dags att åka på semester i oktober känner du dig säkert riktigt glad då! Den här svenska sommaren blev ju inte riktigt vad man hoppats, så det är nog inte så dumt att se till att få lite sol på sig under hösten istället.

• _koko_

Tinga - det har varken jag eller sambon kunnat göra ännu, han ännu mindre än jag. Vi har ju haft så mycket att vara oroliga för och det har liksom inte gått att skjuta undan det helt.

Jag tror inte att conny är skadad, men jag VET ju inte att det inte är så. Fast för det mesta känns det ok iaf. Blir säkert bättre nästa vecka när jag inte behöver gå och dra in magen på jobbet längre. ;)

• _koko_

Men hallå, det är ju TORSDAG, då har jag jobbat hela 3 dagar ju! Hahaha, förvirrad, nejdå...

• pudan

Hej på er alla!

Tack för alla hållna tummar mm men tyvärr gick det inte den här gången Fick min mens igårkväll.....Enligt mannen kan den där nidblödningen som vi trodde det var ha varit ett väldigt tidigt missfall. Det är ju jättevanligt men inte roligare för det prexis....

Nåja, det är bara att köra på och hoppas på fullträff nästa gång.

• Tinga

Åh, Pudan, så ledsen jag blir! Det verkade ju så lovande den här gången, och vi som hoppades så mycket. Det verkar ju väldigt troligt, med tanke på nidblödningen du fick, att det verkligen var ett tidigt missfall. Kanske klen tröst just nu, men om några dagar kanske du kan se det positiva i det, för då kan du ju åtminstone bli gravid. Nästa gång går det säkert bättre isåfall! Skickar en kram och hoppas att du inte deppar alltför hårt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!