• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Puh - sa har man uppdaterat sig i a f. Eftersom jag oftast bara har nagon minut i taget hinner jag inte till slutet innan jag maste ga, och sedan upprepar det sig under nastan hela dagen. Forutsatt att det skrivs en hel del...

Det maste vara fler som jag, som "smyglaser" utan att kommentera sa mycket.

• -August-

Sweet - min bundsforvant! jag vet inte om jag haft AL den har manaden heller. Antagligen inte. jag har testat varje dag nu i 10 dagar, och det ar dags att ge upp. Det ar anda himla skont att veta vad det beror pa nar tanten dyker upp...

Frullan - Jobbigt att han inte vander pa sig! Forstar att det ar stressande. Tur anda att det finns fantastisk teknik, och att vi har turen att tillhora varldens top 5% som har det bast. Baseras inte pa nagon studie... utan fullstandigt fran hoften!

• -August-

Tinga - Nice med grillkvall! Det frambringar minsann akta sommarkanslor . Jag ser att govarmen ar pa vag till er nu. bada, sola och njuuuuut!!! Vi star startklara med Saaben imorgon bitti om solen tittar fram. Det har varit en superfin veckan har i London. Stanna kvar sol!

Tinga, nar ar din BIM? Har du haft AL?

• Tinga

Hej Augusti! Englands bidrag till det svenska sommarvädret har ju hittills i år mest varit regn, så det låter ju trevligt med lite sol från "ditt" håll nu!

Jag vet inte riktigt när jag har BIM, och vet egentligen inte ens om jag har BIM, eftersom jag inte vet om jag hade någon ÄL. Jag fick ju inget utslag på stckorna, men jag kollar tempen också, och den steg ungefär 0.5°C i förra veckan när jag beräknade att jag skulle ha ÄL. JAg har ju svårt att tro att kroppen luras med temperaturstegring om man inte haft ÄL, så därför tror jag nog att jag haft ÄL, men att stickorna misslyckades med registreringen.

Om vi leker med tanken att jag verkligen har BIM är det söndag-tisdag som gäller. Har tidigare haft 12-14 dagar från ÄL till BIM, så jag vägar inte säga en helt säker BIM-dag. Tycker själv att jag har symptom i ena sekunden, för att raskt ändra mig till nästa, så jag vet knappt vad jag ska tro! Ska njuta av det fina vädret i helgen, och sen får vi se vad som händer. Lovar att hålla er uppdaterade!

• start september

Bättre väder hitåt tack! Sista semesterdagen idag och kass väder. Det känns super att vi varit i väg i solen i alla fall.

FruLlis - det var ju ett stort steg framåt med köket! Men slit inte ut dig. Här ska det målas lite nu tror jag.

• -August-

jag vilken tur att du kom ivag till solen September! Vi gar ju sedan en lang host till motes, och har man inte fyllt pa soldepaerna kan det blir valdigt tungt...

Tinga - ja, sorry, jag kande igen det du skrev nu. Vi ar lite samma sits med hopp och lite tro pa att det har varit en AL. Den dar forbaskade AL har sa mycket makt, och det minsta den kan gora for oss ar val att i a f existera!

For att kompensera for mitt solunderskott kollar jag nu pa safaris i Kenya. Det blir en tripp i sept-okt, men eftersom vi bara kan vara borta ca 9 dgr maste vi minsann optimera for att fa in bade safari och strand .

• Tinga

September - tack! Förstår att det känns skönt att ha varit iväg på semester; det är ju riktigt trist om man varit hemma och haft kass väder hela tiden.

Augusti - usch, jag vet! Gillar inte att man är så beroende av ÄL, men utan den kan man ju rumla om i sänghalmen hur mcyket som helst; det blir ju ingen bebis ändå.

Safari i Afrika - wow säger jag bara! Var själv i Sydafrika förra vintern, och det är den bästa semesterupplevelse jag någonsin haft! Så himla kul att se en massa häftiga djur i deras rätta miljö. Förstår att ni vill få in lite sol och bad också - man behöver verkligen ha några soltimmar i ryggen när man går in i höst- och vinterperioden.

• -August-

Tjojooo - jag ar riktigt duktig pa jobbet, trots en timme kvar pa arbetsveckan. Eller snarare pga att det bara ar en timme kvar... och saker och ting maste vara gjorda

Safari ja! Hur i allsindar ska jag kunna kombinera safari och beach pa ynka nio dagar da, utan att bli ruinerad av privatplan??? Maste fundera.

Nu gissar jag att de flesta av er har skuttat hem for dagen, akt forbi Hemkop och pysslar nu med picknickkorgen.

Sjalv ar det dags for tredje kvallens lagenhetsvisning... Men sedan fordrink och lite middag ute . Nice nice!

Vi har hunnit se 6 lagenheter, varav alla inom budget fick tummen ner. Nu pagar en ivrig forhandling med oss sjalva om vi vill betala de extra tusenlapparna for den lagenhet vi verkligen kan se oss ma gott i.

• -August-

Jag syftade pa att vildparkerna inte ofta ligger langs kusten. Om ni har nagot forslag pa ett land dar det dock ar sa far ni garna informera .

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!