• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Tack för alla tips!!!
    Jag hade med mig både äpplen, bananer och bröd men inget tycktes hjälpa idag.. Kan ju bero på att jag har dryga timmens bussresa till jobbet också och måste gå upp gruvligt tidigt. Ser inte fram emot bussresan imorogon. Men jag ska prova med mariekex och ringa bm och fråga om armbanden och tabletterna.

Muggles- härligt med sol och bad!
    Vårbrud- känner med dig i deppet! KRAM!
    Njut lite av solen och samla D-vitamin. Det brukar pigga upp!

• Soofia

Tinga tack!

Ja, det var väl helgen före midsommar, så inte så länge sedan direkt...men jag brukar alltid ha 28 dagar och därför blir man ju lite konfonderad när man plöstligt inte vet längre vart man befinner sig i sin cykel...Men har man tagit p-piller i nästan 10 år är det inte så konstigt att kroppen behöver lite tid på sig att återhämta sig!

//

• -August-

soofia - Alla har 28 dagar om man ater pillren, om det ar nagon trost! jag har fatt en lang cykel efter det ocksa. Welcome to the real world!

• Clown

Fler tips mot illamående:

- saltlakrits eller annat med salt i.
    - Om man inte orkar köpa ett sånt "tufft" armband på apoteket kan man ta en ärta och tejpa fast på armen på rätt plats (rätt plats är individuellt: placera dina tre mellersta fingrar på undersidan av underarmen, ringfingret längst mot handen, den rätta punkten är precis ovanför pekfingret, i mitten ner mellan senorna liksom) Oj! Det var flummigt och svårt att förklara. Brukar funka väldigt bra!

• Tinga

Kan meddela att jag nu ringt till BM för att försöka bringa reda i mina eventuellt trassliga ÄL. Hon kunde dock inte göra någonting alls sa hon, utan det får bli ett gynekologbesök. Jaha, tänkte jag; jag har inte varit hos någon gynekolog på evigheter så det tar väl hundra år att få en tid, men jag hittade en privatklinik där jag fick en tid redan den 15:e augusti. Känns bra, för isåfall hinns det med ett VUL när det är dags för nästa ÄL (om det nu är så man kollar - inte vet jag).

• Soofia

Brud i augusti...ja så klart det har du helt rätt i...hmmm, hjärnan är nog fortfarande på semester...ja ja, man får väl bara ta det lugnt och se vad som händer..ska ändå till gun i slutet av månaden för att kolla att det inte är något annat problem!

• vårbrud2008

Pirr
    Under min första graviditet mådde jag illa, men spydde inte tack och lov. Har väldigt svårt för det. Kunde inte äta kött under hela graviditeten, men fisk gick jättebra liksom surt av alla slag som någon annan också skrev.
    Under grav 2 gällde salt lakrits (mycket Läkerol) som dämpade illamåendet väldigt bra. Hade alltid en ask i väskan eller i byxfickan när jag jobbade.
    Nu under grav 3 har jag inte mått illa direkt, men surt och salt funkar de gånger jag känner av något. Och Mariekex funkar mycket bra!!!!!!

FRUKT har också alltid hjälpt bra, men det hjälper mig mot migrän och bakfylla också. :)

• pirr!

Clown-
    Ännu fler bra tips! Ärtan var bra. Skall prova den! Det är ju akupunkturpunkten man använder, men en ärta kan ju inte vara kontraindicerat även om en nål är det! Tack igen!

Har nu fått tag i både neurolog och BM så det känns skönt. Neurologen sa att jag ej behöver oroa mig för missbildningar (mer än vid "frisk" graviditet) eftersom jag äter så låg dos vilket känns såå skönt!

Nu har jag bara skrivit om mig själv i flera inlägg.. skäms!
    nu är det fullt fokus på er andra!!!

Hur är det med frullan tex? Har boris vänt sig rätt?

• pirr!

Vårbrud-
    Älskar läkerol, särskilt saltlakrits! Mmmm.
    Tack tack!

Det finns så mycket klokskap på denna tråden

• sweetstreet

Pirr,

skönt att du fått veta att riskerna inte är högre trots din medicinering!! :)

Hoppas också nu att du hittar något som hjälper mot ditt illamånde.

Vad betyder förresten kontraindicerat?? :?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!