• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Vickan!
    Jätte-lycka-till inför körkortet!!!!!! :)

• Liten med Mindre

Jo - kallt var det. Trodde det skulle funka i linne eftersom det ändå kändes varmt när vi startade. Men fram emot kl 20, efter tre timmar var det lite skakigt i kajaken och mellan tänderna. Ska definitivt skaffa en tunn vindjacka att paddla i när det blåser o regnar.

• viktualia

Liten - utan att vara gravid har jag för länge sedan insett att utesovande måste ske med KOMFORT! På scoutlägret jag var på hade jag med mig tre liggunderlag - två vanliga tunna och ett termarest modell TJOCK som jag hade emellan de andra. Tantvarning eller inte - jag måste få sova ordentligt!

Apropå paddling - denna ädla sysselsättning - så fick maken och jag en "all inclusive weekend på en öde ö i Mälaren" av mina gamla scouter i Sthlm. Den ska gå av stapeln i slutet av augusti och jag ser verkligen framemot lite paddling, denna gång i kanadensare.

• Liten med Mindre

Vickan - vi har uppblåsbara liggunderlag. Men mot mina just nu ömma knölar bakpå höfterna funkade det inte.

Inte ens skumgummimadrass i brädsäng går särskilt bra, fick ta med den gigantiska uppblåsbara sängen till svärisarna. Och det är lite trist att inte kunna njuta av att sträcka ut sig på en gräsmatta eller varm klipphäll. :( Men det får det vara värt. :)

Några av de andra som var med fick in luftmadrass i kajaken. Kanske vore nåt till en annan gång, dock var packningen rätt tajt ändå. Men vanligen funkar liggunderlaget ok.

Ha det så skoj i skärgården när ni ska iväg. Spännande att inte ha planerat så mycket själv. :)

• viktualia

Liten - numera finns det ju luftmadrasser som inte tar mer plats än ett uppblåstbart liggunderlag.... själv kör jag som sagt med tre st.. fast det är ju tighare med packning när man paddlar.. är bara SÅ TRÖTT på att ha ont i höftbenet pga hårt underlag...

fniss fniss... vilka problem vi frilufsare har.. ha ha!

• Liten med Mindre

Jo, lite känslan av att det ska vara obekvämt/primitivt att vara ute vill jag behålla. Två nätter är det ju ok. En hel vecka på läger vete sjutton - inte som gravid i alla fall. Då ska det till mer komfort. :D

• viktualia

För min del blev det 8 nätter i tält... plus de två nätterna på paddelhajken sen i slutet av augusti.. Jag brukar nog sova ut runt 6 nätter totalt per år, så i år är det mer än vanligt.

• Liten med Mindre

:D

Nu har lönedamen och receptionisten luskat ut att magen inte är fylld med bara mat. Så då vet nog alla snart. :D

Mumsar fruktsallade med nötter o keso. Det hör nog till AMs nyttiga pojk-lista. Men gott är det ändå. muesli flera gånger per dag blir lite trist...

(Och efter en ofantlig mängd kakor och godis under semestern så är det väl dags för lite nyttigheter. Lustigt att chokladbegäret försvinner så fort jag lämnar båten/kajaken/havet! Tack och lov kanske...)

• -August-

Liten - sa spannande att nagra har borjat avsloja dig! Det maste vara en himla rolig del av graviditeten .

• vårbrud2008

Liten med mindre

Kul när det börjar avslöjas....:)

OT
    Såg att det fanns några trådar om svärmödrar, min "underbara" (?) svärmor kanske kan platsa i en sån tråd????

Sambon fyller år imorgon, vi får väl se om hon dyker upp....???!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!