• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Vad skoj vårbrud - att prova frisyr. :) Tyckte det var kalaskul, fastän jag fick ta semester och åka till Falun med snoret rinnande ur en förkyld näsa. :D

Hoppas att svärmor håller sig i skinnet ikväll då, och inte ställer till nåt förtret.
    ;)

• Liten med Mindre

Och - igår på bussen hem, så fick jag en riktig tjotablängare i magen av Mindre (för en nybörjare som mig kändes det så, i relation till tidigare i alla fall). :D Omöjligt att missta sig på det. Skoj!

• vårbrud2008

Liten med Mindre

Vad kul att få känna av det!!!! :)

Själv har jag inte kännt av något än, men på torsdag är det UL igen så då hoppas jag att krabaten rör på sig. Förra gången viknade ju h*n till oss och sonen blev helt ställd.

Har du din tid imorgon eller hur var det?

Imorse drömde jag om att vi fick en pojke till och han var lika livlig som sonen. Puh!!!!
    Undrar hur mycket det stämmer?????
    Hade varit kul med en flicka denna gång. :)

• start september

Tinga, häromdagen svarade jag på din fråga om Ipren. Jag hade ju fått höra att det gick ur kroppen "jättesnabbt" . Idag skriver Aftonbladet om detta och det står uppåt en vecka. Det borde betyda att det är god marginal till ÄL om man måste ta Ipren tantens första dagar, men det kan vara bra att känna till.

Tänk att det inte finns några givna svar. Hoppas att jgag inte lurat dig.

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1135274,00.html

• start september

Vårbrud - vad bra att det känns bättre idag!

Jag ler lite när du säger provuppsättning - vi gifte oss ju samma helg som ni ska förra året och så här års förra året var det fullt upp med sådant...

Jättekul var det!!

• Liten med Mindre

Vårbrud - jag har UL tid imorgon eftermiddag. Spännande. Och maken vill prompt ha med ett videoband och spela in.

Kanske en bra idé - så att han äntligen lagar kopplingen till min video som han sabbade, i tron om att jag skulle nöja mig med media-pc och dvd.

(Som om jag skulle orka skaffa alla mina köpta och inspelade favvo-filmer på dvd. såå viktig är inte kvaliteten. :D )

• Liten med Mindre

Tack pirr! och muggles och vickan för Göteborgstipsen - ska kolla upp dem.

• Tinga

September - ingen fara; jag hade tagit Ipren häromdagen oavsett ditt svar, för då hade jag så ont i ryggen (av mensvärk) att något annat inte dög. Jag såg också nyheten, men eftersom jag har tre veckor mellan mensens första dag och ÄL känns det inte som att det är något problem för mig. Annat än under mensen kommer det dock inte vara aktuellt för mig att ta dem.

Liten - vad kul att du känner sparkar! Många tydliga graviditetstecken nu!

Vårbrud - skönt att du mår bättre idag! Hoppas bara att svärmor inte förstör humöret.

• Lapinette

Vårbrud - japp maken fyller idag och vi har precis ätit frukost och haft presentöppning. Kalsonger och ballongflyg fick han av mig.

Har varit till Sophia för att kolla in mitt ägg som redan hade försvunnit men då jag hade utslag på stickan igår morse så borde det vara så att den precis har stuckit från sin skyddade tillvaro bland de andra folliklarna och är nu på väg nedåt m a o vi gör en insemination idag. Maken har lämnat simmare och jag ska strax tillbaka dit för att få min dos. Dessvärre kunde jag tyvärr inte göra något sekrettest så jag lär bli ovetande ett tag till huruvida det är det som är vårt problem eller inte.

• Liten med Mindre

Attans kvicka ägg Lappis! Kanske problemet är att de är snabbare än simmarna? ;)

Nä, jag tror säkert att det går fint idag. :) Födelsedagssimmarna kommer göra ett toppenjobb med att jaga fast ägget och påbörja en liten kaninunge.

Ha en jätteskön dag, för nu har ju dimman lättat och det ser somrigt ut igen. :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!