• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clown

Två frågor till?
    -Brukar man blöda efteråt?
    -Vet ni om undersökningen kan påverka kommande Äl? (Alltså att den blir sen eller att man inte rekomenderas att försöka den månaden el. nåt?)

• pirr!

Jag blödde lite efteråt, men det berodde på att ett litet blodkärl gick sönder under undersökningen.
    Min gyn sa att det var vettigt att försöka några dagar efter undersökningen då hon såg att ett ägg var på g. Vet inte om du gör undersökningen på en bestämd dag i cykeln, men det gjorde jag (dag 10)! Belv inget den gången, men gången därpå

• Liten med Mindre

Endel säger att det kan ta bättre efter en "spolning", men vi har väl inte direkt sett något av det. September, var det då det tog för er senast?

• Clown

Ska göra på dag 15 i cykeln. Men det gick att göra när som helst, bara man inte blödde.

• Clown

Har någon av er alla funderat över tanken på hur man klarar att vara ensamstående förälder. Hur mycket orkar man med? Ni som har fått barn - tror ni att ni hade kunnat fixa den första spädbarnsperioden utan mannen vid er sida?

• Liten med Mindre

Jag har inte funderat massvis själv - mer än att jag är glad att jag förmodligen inte kommer att vara ensam.

En av tjejerna på jobbet fick barn som ensamstående, och har dessutom sina föräldrar långt bort. Det tycks rätt jobbigt, men det går. Och hon gjorde aktivt det valet, och tror inte hon ångrat sig.

Likaså en tjej på ett tidigare jobb var själv, men med sina föräldrar närmre. det underlättar nog något otroligt.

• pirr!

Jag tror att man klarar det om man hamnar där, men att det underlättar att vara två. Det behövs ju två för att skapa det lilla livet och båda är ju viktiga under uppväxten.
    Hoppas på att inte bli ensamstående med barn..!

• Clown

Grubblar mycket över hur mycket jag kommer att fixa? Både lycklig över vårt beslut men samtidigt denna overkliga oro....

• pirr!

Ledsen men jag har nog inte hängt med?
    Vilket är ert beslut?

• Clown

Beslutet att skaffa barn fast min man kanske bara lever 1,5 år till. Det är därför vi får gå före i kön till UVI.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!