• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Tinga - på onsdag ska jag först till SH och ta blodprov och sen till min läkare på eftermiddagen för att få resultatet. Om det är ok börjar jag spruta på torsdag. Känner att jag måste kolla igenom instruktionerna igen.

• Tinga

Lappis - aha! Känner att jag har noll koll på hur en ivf fungerar. Ska bli intressant att följa hela din process! Visst var det väl äggplock i v. 46, om tidtabellen följs? Då blir det runt 10 dagar med sprutor, eller?

• Vännerfan

Hej tjejer!

Har inte skrivit här så mycket det senaste. Den tiden jag lagt framför datorn har jag lagt med att sortera ut vilka bröllopsbilder som ska förstoras eller framkallas till albumet. Jag blev i stort sett klar med utrensandet igår. Men så idag när jag kollade igenom tyckte jag inte det var så bra spridning på korten, de flesta var helfigur, så nu kollar jag igenom precis varenda kort igen. Blir lite trött på mig själv, men inte ens jag kan stoppa mig själv när jag väl kommer igång. Har tänkt maila in beställning i helgen iaf så det blir klart nån gång!!

Igår var jag på skupunktur för första gången och det var ungefär som jag trott. Man låg där med nålar som stack ut lite varstans. Sen pirrade det i kroppen rätt mycket igår och även lite idag, så jag hoppas det kommer funka mot min foglossning. Jättesnälla Mugglan höll koll på båda våra bebisar under tiden. Den ena trött och den andra hungrig, men hon gjorde det med bravur och jag är så tacksam!! Utan henne som pushade på hade jag inte kommit iväg alls. Två nya behandlingar är inbokade till nästa vecka.

Ha en bra dag och helg allihop!!

• Lapinette

Tinga - typ 10-12 dagar. Det hela beror nog på hur det ser ut med äggen.

• Moppy1

Hej tjejer!
    Ville bara dyka in och säga hej! Har fullt upp på jobbet nu sista tiden, och all ledig tid går åt till att vila (är ganska trött och stor nu), så har inte hunnit skriva så mkt. Man jag följer givetvis tråden m spänning.

Sept - skönt att det såg bra ut med hjärta som pickade etc. Det kommer säkert ordna sig med cystan, kolla Snartis, hon hade ju ett myom och det gick ju bra trots blödningar etc i början. Jag håller tummarna!

Piggan - har du slutat jobba? Hur känner du dig?

Igår var jag på visning av BB, fick kolla in förlossningsrum, alla apparater etc. Kändes superskönt att ha varit där så man vet vad man kan vänta sig när det är dags. Alla var så trevliga och proffsiga också, och det var en lugn och skön stämning, inte "skrikigt" och stressigt som jag hade trott. Nu känns det faktiskt som det börjar bli dags att föda och få träffa det här lilla krypet som lever runt därinne! Fast det är ju 4 v kvar till due date och kanske 2 v till om jag går över tiden. Det är en lååång väntan....

• fru AM

Hej alla!
    Åh Lapinette - jag tycker det är så spännande detta med din IVF (hoppas det är ok att jag skriver så?). Jag har börjat hålla tummarna redan

Var på visning av ett tänkbart dagis nyss - och träffade där Cicci, hennes make och Silvefisken! Han sov inte hela tiden denna gång så jag fick säga hej och få ett stort gulligt leende. Han är bedårande! Livia röjde mest runt med dagisleksakerna, glatt pipande och brydde sig tyvärr inte om att hälsa på sin "trådbror"

Fredagskram

• Telemarkgrrl

fru AM - jag såg dig på stan här häromdagen men hann aldrig fram och hälsa! Åh, du såg så cool och snygg ut att jag blev alldeles avis!

• Telemarkgrrl

Lappis, du får gärna hålla tummarna blå även om det inte är dags för ÄL.

• Liten med Mindre

God eftermiddag!

Kikar in lite snabbt efter en intressant kursvecka, och två sega dagar på jobbet. Börjar känna mig stor och klumpig, och irriterar mig på allt och alla. Framför allt de på jobbet som stressar på om saker. Vill bara sitta under min korkek och lukta på blommorna...

September - skönt att ditt pyre mådde bra, trist bara med cystan. Men den får ni säkert bukt med. Hur gick det med byxor? Mina "nya" som jag trivs i, och som är rymliga är av märket Tête à Tête.

Frejis - din kanin låter riktigt mysig. Inte för att kanin är en dröm för mig - men söta är de. Ska vi försöka hitta fika-tid i nästa vecka? (Om någon annan vill med så går ju det fint också.)

För övrigt var vi, som jag misstänkte, lite sent ute med att fixa vår fest, så det blir inte så mycket folk. Men nu när det är dags känns det bara skönt att "bara" ha en större middag att fixa med. Kan inte heller låta bli att tycka att det är bökigt att ha med folk med barn. Vill ju gärna träffa barnen - samtidigt som det inte blir samma sak att ha middag kl 17, barnvänliga alternativ etc. Men snart är vi nog glada att få gå bort och slippa ordna barnvakt varje gång...

Fast såå redo för barn är jag nog inte. Klarade inte ens av att stanna på Barnens Hus på väg hem från kursen, för att handla lite av det vi behöver när jag ändå passerade. Shopping blackout?

Med 10 veckor kvar så är det nog dags att komma ur koman...

• Liten med Mindre

Förresten - skönt att ni blir väl omhändertagna på Skeppsbron Frejis och September. Jag har nog träffat båda "farbröderna" där, och tyckte båda var trevliga. Går ju på deras mödravård också.

Jämförde lokalerna lite när jag var på Ekens barnmorsekmottagning igår kväll för att ta igen yogan jag missat. Usch och fy för att gå till en landstingslokal om jag inte måste. (Yogarummet var mysigt, men i övrigt som vilken sunkig vårdcentral som helst - och jag har aldrig stött på någon trevlig vårdcentral.)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!