• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Oms, det var intressant det du skrev om att din väninna inte kunnat trösta sin bebis medan hon kunnat lämna över till andra som klarat det för det är likadant för mig. Som tur är så går det bättre och bättre på dagarna för mig och Iris nu och det är inte så ofta som hon illvrålar längre, inte förrän på kvällen när hon börjar bli övertrött och inte lyckats somna, då tröstar maken eller mamma båda bättre än jag. Fast som sagt, under dagarna när jag är själv med henne så fungerar det rätt bra, ibland blir hon jätteledsen när hon blir trött men det är inga långa stunder hon vrålar då. Jag känner mig verkligen inte stressad men vad vet man.

Vad det gäller bärsjal så har jag varit inne på det faktiskt, jag försökte ta mig till Babyland för att prova ett par gånger men hon var aldrig på rätt humör att strula med det. Till sist beställde jag en Ergo babycarrier som ska vara ett mellanting mellan sjal och bärsele men när jag försökt prova den har hon blivit vansinnigt ledsen, vet inte varför.

Synd för Iris att du inte är mamma till henne, men hon får klara sig med mig!!!

September, tur att det inte var någon fara med den lille i alla fall men trist med cystan. Men som sagt, det har ju gått bra för Snartis, förhoppningsvis slipper du operation du också. Synd att du ska behöva ha ont bara.

AM, jag håller med Page och kryptiska inlägg på din blogg!! Inga fler ledtrådar? Fast det lät som att du var lite missnöjd med det hela så du kanske inte vill ta upp det mer.

Page, jag gillade ditt "prata du, jag lyssnar i alla fall inte"-inlägg på din blogg men å andra sidan har jag gillat alla dina inlägg!

Muggles, det är inte så illa att vi inte kommer ut alls på dagarna, vi går och handlar, vi går kortare promenader och om hon verkar vara på bra humör utökar jag dem lite här i området, vi går på öppna förskolan eller fikar med någon bekant. Måste jag in i något köpcentrum så får jag ta bilen och uträtta det jag ska så snabbt som möjligt och sedan kan man strosa lite om hon inte tappat tålamodet, fast det händer ju tyvärr sällan att man får tillfälle till det. Så som sagt, vi kommer ut, bara inte riktigt som man skulle vilja.

• Nu är jag fruLlan

hejsan tjejer
    Minns ni mig????

Hoppas att allt är bra med er och att det regnar pluss och bebisar över er alla.

Med mig är allt bara super toppen. Lill killen mår kanon och är så snäll så man undrar vems barn det är egentligen
    för inte har han fått snällheten från mig....
    Det mag onda har gått över sedan länge så allt är toppen. Det endra problemet är vel att vi inte rikigt kan komma på vad han ska heta...
    hmmm
    har olika förslag men har inte riktigt landat än men det löser sig vel....

Jag är ju nästan aldrig inne i tråden längre inte så mycket för att jag inte hinner... utan för att jag helt enkelt väljer att göra andra saker än att sitta vid datorn. Fast jag tänker jätte mycket på er alla och undrar hur det går. Jag måste nog gå in lite oftare ....
    för jag saknar er verkligen. Jag håller sååååå många tummar för er som försöker och kämpar och jag tänker på er!

Men nu börjar det ju bli dags att starta en ny tråd och det känns som om jagh inte riktigt är den som ska göra det.
    Jag skulle tycka att det var jätte roligt om det var någon av de gamla udnerbara rävarna sweet eller lappis som startade den nya tråden för jag kommer som sagt nog att missa det...

Men men, nu ska jag äta frukost sen ska jag krypa ner och mysa lite med den udnerbara bebisen igen.

Det är så himla mysigt att ha en bebis....
    även fast jag kom på mig själv här om dagen med att vilja gå på några möten på jobbet...
    skadad????
    vadddååååå
    jag
    svar ja!!!!

kram på er alla
    jag saknar er verkligen
    kram från amningsdimman

• Tinga

September - vad skönt att bebisen i din mage mår bra! Värre kanske med cystan, men eftersom de på gynakuten inte gick i taket antar jag att det inte är jätteallvarligt. Men jag förstår mer än väl att det inte känns så lockande med en operation i de trakterna samtidigt som man är gravid. Hoppas att det löser sig utan ingrepp! Kram!

• Telemarkgrrl

God morgon tjejer!

Snartis hade väl myom och inte någon cysta va? Vad det nu gör för skillnad.

September, vad skönt att hjärtat slog! Och jag säger som Tinga, om dom på akuten inte var oroliga är det säkert ingen fara. Cystor opererar dom ofta med titthålsoperationer så det är ingen stor bukoperation. Ibland får man till och med gå hem samma dag. Men hoppas att du slipper operera iallafall!

• Tinga

Hej FruLlan! Kul att höra att allt är bra med dig och sonen!

• Tinga

Du, Telis, har inte du BIM snart? Jag är lite nyfiken på om den där sprutan i magen gjorde någon nytta!

• Lapinette

Heeeej Frullan!!!
    Vi har saknat dig och visst behöver vi snart en ny tråd. Trodde du skulle sticka in huvudet och fixa det åt oss. Härligt att du och Boris mår bra.

September - vad skönt att hjärtat pickade och jag säger som de andra resten (cystan) fixar sig säkert utan några som helst problem.

Telis - precis, är det inte BIM för dig snart. Har för mig att du stack dig själv för någon dryg vecka sedan.

• Piggelin1

Gomorron!

Start Sept - jag har haft en rejäl cysta, som jag fick bortopererad för två år sen. Hade man hittat den lite tidigare så hade det blivit titthålskirurgi, men min hade vuxit till sig lite för mkt, så det blev snitt i bikinilinjen/bukoperation. Kändes som att detta är en väldigt vanlig operation som sjukvården har stor vana av & blir det bara titthål för din del, då är det ju ännu lugnare! Förstår om du blir lite stressad pga den lill* som också snurrar därinne, men är sjukvården inte oroade, då ska inte du behöva vara det heller Skickar en lång & varm kram!!
    ...och vad underbart att hjärtat pickar på!! Jag har BESTÄMT att allt ska gå bra för dig denna gången!!

Ska alldeles strax iväg på heldagsmöte, så jag kikar nog in först ikväll igen! Ha en bra dag!

• start september

God morgon!

Kul att FruLlan här och att höra att allt är väl! Gissade att vi skulle se dig här när trådstarten väl närmade sig. Sicken tur att vi redan innan valt ut Lappis

Det känns så skönt idag när jag vet att den lill* sprattlade. Gyn sade att det var ett bra tecken - att det inte var "en liten svag en" som han uttryckte sig. Han frågade förresten vad jag jag jobbade med och när jag sade det så sa han "jaha, jag funderade på om du var BM efter som du verkar ha sån koll på begreppen". Tack trådisar för den kunskapen tydligen har alla inte järnkoll på vilken vecka och dag man är i...

Tack alla för lugnande ord kring cystan. Jag läste på igår och det verkar vara ganska vanligt, och det verkar vara många som blivit opererade kring vecka 15 eller så och det verkar ha gått bra. Jag vill nu minnas att de såg en cysta på höger sida i samband med X:et - undrar om den varit där sedan dess? Fast då sa de att den var liten och nog skulle försvinna efter nästa mens. Det känns bra att jag hittade snälla gyn-farbrorn i Gamla Stan, det känns som jag har förtroende för att han kan bedöma detta. Han är på semsester men jag har en telefontid nästa vecka så får han väl bestämma vad som händer näst.

Piggelin, tack för de orden

Telis, vill också minnas att Snartis hade myom och det är väl mer som muskelknutor än cystor tror jag?

• Tinga

Blä - jag har en riktigt dålig dag idag. Jag har haft ganska lite att göra på jobbet på sistone, och det som har funnits att göra har varit sådana där riktigt tråkiga och tröga grejer, som man drar sig för i det längsta. Igår kväll fick jag ett riktigt "psykbryt" och var riktigt arg och ledsen för hela situationen. Jag vet ju att det bara kommer an på mig själv att leta upp ett nytt jobb, så det är mest mig själv jag är arg på.

Normalt sett kan man få hjälp från HR-organisationen om man är intresserad av att byta jobb inom företaget, men de har just omorganiserat och vet knappt själva vad de gör längre. Min avdelnings personliga HR-kontakt sitter dessutom på en annan site än vad jag gör, så det är inte så lätt att få till ett personligt samtal med honom. Jag tycker heller inte att jag fått något vidare förtroende för honom, och då känns det inte så lockande att öppna sig för honom heller.

Jag har varit på den här tjänsten i tre år nu, så det är inget konstigt med att jag vill byta. Problemet är bara det här med barn, för det smidigaste hade ju varit om jag kunde vara kvar här tills jag går på föräldraledighet, men det kanske dröjer ett par år till tills jag blir gravid (om ens någonsin), och så länge står jag absolut inte ut här. Samtidigt känns det ju förargligt att byta (särskilt om man byter arbetsgivare) och så bli gravid direkt.

Nu har jag iallafall bestämt mig för att se mig om efter något annat, och inte bara internt som jag gjort hittills. Bebisverkstaden kommer vi att fortsätta som vanligt med, oavsett om jag får ett nytt jobb eller ej. Det känns också som att det blir mycket mer fokus på det här med att bli gravid när jag nu har ett jobb jag inte trivs med. På något sätt blir ju graviditeten då en väg härifrån, och det är kanske inte ett helt sunt fokus att ha.

Jag borde ju inte gnälla egentligen, eftersom jag själv har satt mig i den här situationen, men just nu kan jag inte låta bli att ömka mig själv litegrann. Imorgon känns det säkert bättre igen!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!