Muggles, jag tycker att bvc är lite dåliga på att ge tips på det mesta, det heter att alla barn är olika typ vad det än gäller.
Iris har aldrig långa skrikperioder på flera timmar, det är alltid relaterat till att hon tröttnat på den tilldelade aktiviteten eller att hon är trött. Tex, man lägger henne i babygymmet eller i korgen under musikmobilen en stund för att man måste gå på toa eller plocka i ordning för att vi ska gå ut eller så, då måste man vara snabb innan hon blir ledsen, lägger man henne i vagnen för att gå ut så tycker hon antingen att det är OK eller så kommer man en liten bit hemifrån och sedan blir hon jätteledsen. Om man då insisterar på att fortsätta gå så är det troligaste att hon illvrålar tills man är hemma igen eller så ibland om man har tur somnar hon till sist av utmattning. Är man i ett köpcentrum så får man plocka upp henne så att folk inte tror att man sysslar med barnmisshandel, då blir hon ju nöjd direkt men då får man ju kramp i armen rätt fort av att bära henne på ena armen och dra vagnen med den andra så då får man ju ge upp handlandet. Ibland går det att muta henne med lite ersättning i vagnen så att hon står ut ett tag till men det går sämre och sämre med det. Om man stöder upp henne så hon sitter lite mer går det en stund till men ingen lång stund. Hon halvligger ju alltid numera för övrigt, att ligga platt på rygg går inte alls. Eftersom jag har så ont i kroppen så får jag flytta henne mellan olika ställen i lägenheten ett par minuter i taget tills hon tröttnar och försöka underhålla henne i soffan så gott det går och muta henne med amning ibland och börjar hon illvråla är det knepigt eftersom jag inte klarar att gå runt med henne mer än korta stunder.
Nåväl, det kommer väl en vändning förr eller senare och idag har varit en rätt så bra dag faktiskt.