• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

BS - Det är inte alls fånigt att känna sig utanför, det är klart man gör det när man inte kan vara med som de andra!

Jag har flera gånger under graviditeten fått panik över att vårt liv kommer att förändras fullständigt, vi kommer inte att kunna vara spontana längre, vi kommer alltid att ha ett barn att tänka på osv.
    Jag har för mig att vi diskuterade det här förut när jag också kämpade. Jag känner hur som helst verkligen igen mig - man blir så desperat i jakten på plusset att man inte tänker på vad plusset egentligen innebär.
    Eftersom det i vårt fall inte var jag utan min sambo som tog upp barnfrågan undrar jag också ibland om jag bara blev övertalad, dvs att barn inte alls är vad JAG vill. Men herregud, vi har gått igenom IVF för tusan, då kan man väl ändå inte tänka så?????? Som ni ser kan man det... Så ni är verkligen inte ensamma.
    Men för det mesta ser jag fram emot det, och jag tror att det kommer att bli fantastiskt att bli mamma.

För övrigt har jag sannolikt fått uvi, typiskt! Men det är väl en konsekvens av för mycket poolbadande så jag ska nog inte klaga.

• BrudSommar2006

Koko, usch så jobbigt, blir det pencillin nu då? Fast det låter som att ni haft trevligt i alla fall?

• start september

Inte kul med UVI Koko.

Se till så att du verkligen blir av med den, det är inget kul att gå med. Vill inte skrämma dig men det finns någon läskig bakterie som heter GBS som man helst inte ska ha när man är gravid. UVI kan vara ett tecken på den, men oftast är det ju bara helt vanliga bakterier som orsakar UVI. På FL finns en massa läskigt skrivet om GBS.

• BrudSommar2006

Måste tipsa om mina favoritbyxor igen, de är långa i benen så jag har fått lägga upp dem men helt fantastiskt sköna och jag har dem fortfarande.

www.mama3.se/

• Mrs  B

BrudSommar2006
    Ja, det där med ett barn som inte vill sova känner jag igen. Har ju en här!!!!!
    Är inget roligt alls och särskilt inte om dem har en förkylning i kroppen som sonen har just nu. Då är det ännu värre med sömnen, tjurigheten och gnälligheten. Dessutom trotsar sonen fruktansvärt nu,men jag är envis så jag ger mig inte.......

När jag gick på Babysång med sonen kände jag mig också utanför eftersom alla andra kände varandra utom jag och en pappa. Kom aldrig liksom in i gruppen. De andra stannade ofta kvar och fikade och jag försökte flera gånger men sonen satte ofta stopp för det (mat, sömn, gnällighet osv)och sen kände jag att det inte blev bättre för mig att komma in i gruppen heller.
    Höll ut i en termin sen skippade jag det.

Babysim har funkat så mycket bättre. Där lärde vi känna alla direkt och det har aldrig varit några problem med kontakten där. Skönt!

Krya på dig Vickan!!!!!!
    Hade ju mitt för nån vecka sedan. Inget roligt alls!!!!
    Men tyvärr sa maken att det går magsjuka på sonens avdelning igår så vi får väl se hur det går med det.

• viktualia

Mrs B - min magsjukevariant är nog bara en västanfläckt i jämförelse med vad du gick igenom... men så är jag inte gravid heller... hoppas att ni slipper fler omgångar!!!

• _koko_

BS - Ja, det blir nog det, avvaktar provsvaret. Men penicillin ska ju vara ofarligt för bebisen, så bara jag blir av med infektionen.

start - Hos min BM testar de rutinmässigt för GBS när man lämnar urinprov, så det känns tryggt iaf. Testade för en månad sedan för att jag hade så ont i blåsan, och då hade jag det iaf inte.

BS - Du har ju träffat mig, vilken storlek tror du jag skulle ha? Medium? Såg att det kostar 150kr att returnera, så man vill ju gärna köpa rätt storlek från början... De såg väldigt sköna ut, tack för tipset!

• _koko_

Fast nu blev jag irriterad. Jag måste betala 83kr i frakt och postförskott, och sen påstår de att de har 150kr utöver det i omkostnader som jag måste betala om jag ska returnera??
    BS - vet du om man kan få tag på byxorna i någon butik?

• Mrs  B

Vickan
    Ja, jag hoppas också att vi slipper fler omgångar. Känner inte att jag orkar med mer just nu.

Någon som läst "Dotter önskas" av Katerina Janouch??????

Väldigt bra bok än så länge. Och visst undrar man själv om man någonsin kommer att få en tjej. Jag har ju snart fött 3 pojkar.....

• BrudSommar2006

Koko, jag gissar på Medium. De har märket på Babyland men det brukar vara så utplockat, det brukar hänga ett par eller två och skräpa. När jag upptäckte sidan så var jag helt desperat efter kläder och hade svårt att gå så jag betalade gärna vad som helst för att få hem några par byxor! Är läget inte lika desperat kanske man åtminstone kan försöka prova sig fram till rätt storlek på Babyland även om de inte skulle ha just de byxor man tänkt sig. Jag älskar i alla fall de där byxorna och den lösa resåren som är tänkt att man ska justera ovanför magen kan man klippa bort sedan, byxorna håller sig uppe i alla fall.

Mrs B, jag har en väninna som har sex barn, just för att hon ville ha en tjej. Ett bonusbarn, visserligen en tjej, sedan tre pojkar och så två tjejer efter det.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!