• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Vet inte alls vad jag vill numera *SUCK*. Förut tyckte jag adoption var en perfekt lösning.

• sweetstreet

Telis, njae jag är ju snart 35 och om vi blir kvar här i ett par år till kommer jag vara typ 37 kasnke när vi återvändert till Sverige. Det är ju sedan inte alls säkert att man får jobb på ett tag, iallafall inte båda två, vilket kommer innebära ganska låga inkomster. Och att då sedan köa för adoption i säg 2 år eller något sådant så kommer man farligt nära den där åldersgränsen. Är den inte typ 40 nu eller så????

• Telemarkgrrl

Men Lappis, om du har känt dig säker förut så är det ju mycket möjligt att den här svackan är en biverkning av din medicin. Bara för att du inte får ont i huvudet och mår illa så betyder ju inte det att kroppen inte påverkas av alla hormoner.

• sweetstreet

Jag känner igen mig såååå mycket i det du skriver Lappis! Att man liksom har fokuserat så mycket på själva "plusset" att man liksom nästan glömt bort vad ett plus verkligen skulle innebära....

Man har blivit en sådan där plusjagardåre som man ju hoppades in i det längsta att man INTE skulle bli!!!!!!!

Det är skitjobbigt!

• sweetstreet

Hahahahaha!!!! Telis! Du är FÖÖÖÖR rolig!!!Inte alls alldeles för skruttiga och ålderdomliga...!!

Hm??? Kanske finns delade åsikter om detta....
    Kanske är vi skitgamla och skröpliga!!!!???? Egentlgien. Fast vi försöker dölja det rejält...

• Victory

Och så träffade jag en kompis med mage - redan i vecka 19! Och de har en 1,5-åring hemma!!! Världen är bra orättvis!

• Lapinette

Visst är det så! Själva jagandet på plusset har drivit en att jag tillslut har glömt målet. När jag helt plötsligt får andrum och stannar upp så undrar vad är det jag springer efter?? Vill jag så förbannat ha det (barn alltså)?

Själv är jag inte alls säker på att få ett plus medan maken tycker jag är dum som redan nu planerat in när IVF nr 2 ska genomföras 2008. Han tar verkligen ett problem när det kommer...jag springer på i 190.

• Victory

Skulle gärna stanna och surra lite till nu när alla ogravida är på plats samtidigt. Men måste tyvärr sticka! HA det!

• Lapinette

Victory - har hört att min kollega som jag delar rum med ska bli pappa IGEN! Deras minsta är snart 1 år! Han har inte gått ut med det officiellt men vi delar rum så det är oundvikligt att inte höra vad han säger per telefon.

• Lapinette

Kom nu inte och säga att man är gammal och fallfärdig när man är 37!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!