• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Sweet - ingen blondie här heller! Har redan sagt till maken att om vi ska adoptera så vill jag ha ett barn från Asien för då blir det mest likt oss.

• sweetstreet

Min stora oro är att vi kanske inte ens skulle kunna adoptera!!!!!!
    Så länge vi bor här i USA kan vi itne. Och om vi flyttar tillbaks till Sverige måste vi ju båda få jobb så vi har en inkomst innan man kan tänka sig att adoptera. Och åren går och man måste köa... Och nu har många länder skärpt sina krav på adoptivföräldrarna, både ålder och inkomst och sjukdomar etc, och detta skrämmer mig jättemycket.

• Telemarkgrrl

Så det har verkligen ingenting med att göra att jag vill ha barn som ser ariska ut eller några såna dumheter!

• Victory

Håller med Sweet! Har nog mer eller mindre omedvetet börjat undvika tråden mer och mer för att jag inte har något att tillföra i bebis-snacket. Absolut ingen kritik från mig heller, det är ju naturligt att det blir mer bebisprat när många är gravida eller fött. Det är bara jobbigt att stå vid sidan om...

• Telemarkgrrl

Aaaagh, nu försvann ett av mina inlägg också!

Victory, jag förstår preciiiiiis vad du menar!

• Telemarkgrrl

Sweet, ni är ju inte så förfärligt gamla och dessutom gifta och välutbildade och friska - det är helt omöjligt att dom skulle neka er att adoptera!!

*kramar*

• sweetstreet

Hahaha Telis!
    Jag trodde inte att du inte gillade adopterade barn..!!!!
    Du verkar ju inte haft någon superaversion mot mig direkt...!

Jag tog verkligen inte illa upp!!!

Jag förstår att alla inte vill adoptera och det är något jag verkligen inte kritiserar eller har några som helst åsikter om faktiskt. Jag tycker att alla bör leva det liv som passar dem bäst. Så länge man inte skadar någon annan så är det ju helt upp till var och en att fatta de beslut som man själv vill leva med.

Men i mitt fall så handlar det om att jag så gärna vill ha barn att jag itne alls bryr mig om varifrån de kommer. Min livmoder eller någon annans. Det spelar liksom ingen roll.

Och vad beträffar detta med adoption och hormoner och "bonding" så tror jag att det i de flesta fall inte är några problem. Vissa som adopterar sätter ju hormonerna igång på när barnet väl kommit så de börjar laktera!!! Trots att de inte varit i närheten av en graviditet.
    Så jag tror inte att just detta "måste" vara vara ett problem.

• Lapinette

Och själv är jag totalt likgiltlig. Tycker inte ens det är jobbigt med allt bebissnack.

• Victory

Jag har också hamnat i likgiltighetsstadiet!!! Det här med barnaskaffande verkar följa en viss kurva, kanske skulle man skriva en bok om det.

Åh, nu känner jag att jag saknat någon att utbyta gemensamma funderingar med!

• Telemarkgrrl

"Inte så förfärligt gamla" - men ta och skjut mig! Ni är inte ALLS gamla menar jag!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!