• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Pa den har sidan ar vi ju vana att det ar som en berg-och dalbana, sa jag maste fa beratta om shoppingen igar.

Vi var ju i Dublin i helgen och firade min kompis 30-arsdag. Festen var sa himla lyckad; ursociala irlandare och livemusik i form av ett rockband och en irlands folkmusiker. Festen varade till 07.00 igar... de vet ju hur man festar loss!

Eftersom jag inte var den som laste dorren igar morse drog jag upp mannen till stan for lite byxshopping. jag akte pa bakslag pa bakslag da jag blev hanvisad till butiker som endera var stangda och som inte hade mammaklader. Eftersom detta var mitt andra misslyckade forsok (och pga att jag bara har ett par jobbyxor kvar i garderoben nu) sa tappade jag modet en svang.

Mannen kramade om mig och injecerade hopp och energi, sa jag tog mig till Next. Dar inne blev det riktig julafton! Jag hittade min storlek (36/8) med short legs t o m!!! Tamtaratamtaratam!!!

Jag hittade ocksa ett par jeans som satt tajt och fint over rumpan, till skillnad fran alla hosackar jag hade provat innan. Nar jag skulle betala sag jag en kvinna med en "Mothercare"-pase. 10 sekunder senare hade hon guidat mig till nasta hopp. Jag var mitt i ett stim!

dar inne hade de massor med byxor som skulle passa perfekt till jobbet, men inte en enda 36:a... Det fick bli tva overdelar istallet - alltid nagot.

Dessutom kopte jag tva par nya stovlar forra veckan, sa nu kan jag anvanda nagra kjolar ett tag till. Paniken har nu lagt sig men jag ska ta mig en svang till laskiga Oxford street for att besoka de maktiga shoppingcentren John Lewis och Selfridges.

Har i UK kan jag inte bestalla klader pa postorder som hemma. kan kan jag val, men jag har inte returratt...

Ar det nagon fler an jag som upplever att man far "ta det som finns" nar det galler mammaklader? Annars brukar man kunna vara krasen, valja bland hundratals plagg i olika farger och monster, och i slutandan kopa den som ar finast och sitter bast. For mig har det nu varit "jippiii - min storlek, jag tar den!", aven om den r brun...

• Lapinette

Junilejon - beklagar sorgen!! Finns liksom inte ord när någon så ung går bort. Hans fru verkar superstrong! Skulle själv bryta ihop och ligga i en liten hög.

Bara denna dundermens gör att jag tycker supersynd om mig själv och bara vill gå hem och dra täcket över huvudet. Snacka om ynklig!

• -August-

Lappis - Har du fatt en dundermens av den dar sprayen? Urk urk urk. Ar det sista mensen innan aggplock, eller hur ser schemat ut?

• Lapinette

August - javisst, klimakteriet och mens!!! Tycker liksom jag borde slippa skiten men istället kommer den med besked. Har proppat i mig tabletter men den gör likt förbannat ont. Sitter här på jobbet dubbelvikt och få nog ställa in mitt roliga step pass ikväll och istället gå hem och lägga mig i min ensamhet(maken är i Paris). F''''n vad jag tycker synd om mig själv idag!

• -August-

Lappis - Ja, med all ratt! Jag tyckte ocksa det lat konstigt med att ens ha mens nu. Du maste ha hog dos av ostrogen i kroppen helt enkelt. Forsok att tanka att det ar bara idag, en halv dag till, som du maste ma sa dar. Unna dig en lang natt i sangen och tank hur bra du ska ma imorgon i jamforelse.

Jag ar inne pa samma spar, men det ar inte sa synd om mig. Jag ar mest trott efter den roliga helgen. dessutom sag vi den gripande "Brokeback mountain" igar kvall, och jag grat som en liten gris. Sedan hade vi varldens basta sex, vilket ocksa kan vara utmattande...

Visserligen trott, men det ar langt ifran synd om mig.

• start september

Junilejon, beklagar sorgen efter din vän.

Cancer är en grym sjukdom och även om man varit förberedd är det ofta först när den sjuka dör som det blir på riktigt.

Vi är många här som varit med om en del - så skriv av dig om du vill.

• nennesjuttioåtta

osch vad tråkigt att höra, Junilejon, beklagar verkligen! *kramar om*

• nennesjuttioåtta

vad min ikon verkligen INTE passar ibland!

• nennesjuttioåtta

idag ringde jag till fertilitetskliniken här, så vi ska börja med att lämna blod- och spermaprov. Låter skitläskigt! Så då får vi ruska rymdblomma, som Dileva skulle ha sagt... Eventuellt besök skulle nog inte bli förrän efter jul (!!!!) men jag hängde inte riktigt med när hon rpatade för att jag var så nervös. Men det blir nog bra.

• start september

August,

även här är det trögt på shoppingfronten. Skrev ett surt inlägg om detta igår, hittade ingenting i helgen. Jag har bestämt mig att klara mig på mitt enda par jobbbyxor (och fixa en gummisnodd så att jag kan ha ett par till) och satsa på att jag kanske svullnar av lite inna nya försök sker.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!