• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Telemarkgrrl

Hallå alla goingar och tusen tack för alla hållna tummar!!!! Intervjun gick bra och och jag tror att jag fick jobbet, han sa att han tyckte att det skulle vara kul om jag ville börja jobba där. Men nu vet jag inte om jag vill ha det, det skulle innebära lägre lön (pratade inte något konkret så jag vet inte hur mycket mindre) och en veckas kortare semester. Lite skulle jag kunna tänka mig att gå ner för att få flytta från Stockholm men en veckas kortare semester?! Nääääeeee, jag vill snarare ha mer semester. Massor mer.

Tinga, ååååh vad synd att det inte gick den här gången!! Men då håller vi alla tummar och tår för en liten pergo-bebis istället!

Fniss, jag skrattade också gott åt Mugglans kommentar om klänghet vid 42-årsålder. Kanske ska förvarna mamma så att hon inte bli förskräckt.

Nenne, jag håller massor med tummar för dig!!

• Tinga

Telis - åh, grattis till jobbet! Eller vad säger man egentligen till någon som kanske trots allt inte vill ha det? Antar att det väntar några dagar med funderande nu?

Själv hade jag erbjudande förra hösten om ett jobb med lägre lön, men där skulle jag dessutom bli tvungen att pendla 1 h om dagen med bil, så det var en ren förlustaffär och sååå intresserad var jag inte av jobbet. Fast om det blir flytt för er del kanske boendet blir billigare och på så sätt "minskar" skillnaden i lön? Men en veckas mindre semester låter inte kul - det är inte förhandlingsbart?

Lycka till med beslutet! Även om du bestämmer dig för att tacka nej är det ju en kick för självförtroendet att veta att man är attraktiv på arbetsmarknaden!

• Telemarkgrrl

Hellu Tinga! Och tack! Visst känns det skönt att iallafall kunna få jobbet om man vill. Men semestern var inte förhandlingsbar. Han sa man ju kan jobba en timme mer i veckan så har man den där extra semesterveckan men jag är inte intresserad av att jobba mer utan snarare mindre än i dag.

• BrudSommar2006

Grattis Clownis! Håller tummarna för att allt går bra nu. Vad kul att ni får vara med och prova den nya medicinen.

Få se nu, är det Nenne kvar att hålla tummarna för också eller har jag missat någon BIMare? Vem står på tur härnäst?

Igår kväll var vi bortbjudna på middag, det gick hyfsat bra med Iris men jag är riktigt trött idag, det tog av sömnreserven. Det är så mycket som ska göras på helgerna också så det blir aldrig av att man får vila något. Nåväl, det var trevligt så det var det värt. Annars har vi köpt ny bilstol också och nya täcken så nu gör vi oss av med vårt dubbeltäcke, det blev för besvärligt med bebis. Gillade det aldrig i alla fall, det var så varmt.

• Tinga

Telis - förstår din inställning precis, för jag resonerar på exakt samma sätt! Tid är viktigare än pengar!

BS - vad härligt att ni fick en trevlig kväll på middagen igår, och att Iris "uppförde sig väl"!

• nennesjuttioåtta

jahapp, jag och Lappis verkar följas åt trots att hon cyklar på en annan stig, för tanten slog till här med i en synkroniserad attack (jävla kärring). OK, det var inte helt oväntat men så jävla onödigt! 4 dagar före (eller 7, om man räknar sen det började bli bromsmärken). Jaja, det känns ändå rätt OK för nu måste jag ju ta tag i det och nu har jag i alla fall "bevis" på att min kropp är i olag. Det bllir väl bättr efter jul...

• nennesjuttioåtta

fan det försvann ett långt inlägg som ajg skrev, jävla skitBT!

• nennesjuttioåtta

det var i alla fall ett grattis till Telis! Jag bytte också bort en veckas semester men det visade sig sen att detta fantastiska ställe jag jobbar på nu har lediga klämdagar och stänger i mellandagarna så det jämnar ut sig med råge. Förra stället (Alcatraz eller vad det nu hette) hade jag ocskå bättr lön (provision) men det viktigaste för mig är att trivas och här tror jag att min löneutveckling kommer att bli bättr eftersom de belönar efter insats. Förra stället ville chefen höja gränsen för provision eftersom jag hade överträffat mitt säljmål med flera miljoner. Tack för den...

• Telemarkgrrl

Men tack för grattiset, Nenne! Om jag hade ett jobb som jag inte alls trivdes på och kunde få typ "drömjobbet" så kanske jag också skulle offra en veckas semester men det här jobbet var bara som det jag har nu.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!