• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

September - idag har jag haft menskänningar, vet inte om det är biverkning eller om den där blödningen är på gång. I övrigt så har jag fått större bröst.

• start september

Oj, det blev många korta inlägg.

Här har det varit en superlugn dag, maken bortrest och jag är supertrött. Jag försöker att inte noja så mycket, men går ju sådär. Men jag är ändå så tacksam och glad att vi kommit så här långt.

Men kläder är ett problem. Jag är inte trådsmal av mig själv och med tre extrakilon och svullen mage är hälften av garderoben diskad. Helst ska inte hela världen se att jag är gravid heller ännu. Jag har idag köpt ny BH vilket kändes jättebra. Enda gången i livet jag får ha D-kupa... Men i övrigt blev shoppingrundan en nitlott. Jag tittade på mammabyxor (typ svarta jobb-brallor) på både PoP men deras modeller satt inte bra på mig. Jag ifck gå upp en storlek innan de passade över lår och rumpa och då var midjan ENORM. Jag vill gärna ha raka/ganska vida byxor för att balansera upp figuren (ganska lång, men med extrakilon på baken) och få mammabrallor verkar se ut så. Suck. Jag drog igenom även H&M och Lindex men hittade inga jobbkläder som satt bra. Jag ska nog testa Formes i nästa vecka samt mammasecondhanden som Liten tipsade om.

Nu blir det mat och bondfilm. Har köpt gillad kyckling och ska göra tortillas med kyckling, avokade och keso. Mums och hyfsat nyttigt.

Igår fick jag mig en förnimmelse om hur en fredagkväll kunde se ut tidigare. En fredagsglad make efter AW kändes som att kyssa ett vinglas. Stackars makrn - jag höll mig på avstånd kan jag lova!

• Lapinette

Javisst, trodde i min enfald att man skulle slippa mens när man försätts i klimakteriet men icke sa Nicke. Har hört att den kan bli kortare, längre, lättare eller t o m värre! Så jag går och väntar på den där blödningen för nu har jag sprayat i 11 dagar.

• Clownis

Lappis! Jag fick min blödning tidigt, men det skiljer sig såklart åt när man börjar dag 1 eller 20. Våra behandlingar går kanske ändå inte riktigt att jämföra eftersom jag använde annat typ av spray. ja, ja, bra kommer det iaf gå för dig, det är jag säker på!!!

Nenne: Låter onekligen annorlunda, plussitivt annorlunda. Vore kul om vi plussade samtidigt. Kanske kan det betyda en nu plus-våg. Så drar vi med Lappis, Sweet och alla andra. Håller tummarna för att jag har skapat en trend.

Har haft ett par bra veckor....fick min fasta tjänst, lönen gick igenom, ny cancermedicin blev godkänd av EU förra veckan så maken är nästan först ut att prova och så dagens test såklart.

• Clownis

Lappis! Ledsen att behöva säga det men min blödning var värre. Jag fick order om att inte använda tampong. Kanske var det därför den upplevdes värre, man märker ju inte av annars hur mycket som kommer.

• Lapinette

Jaha, jag inväntar med spänning den där blödningen. Hade hoppats att få den nu i helgen när jag ändå bara är hemma och skrotar.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!