• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy1

Imorgon ska vi hämta barnvagn + bilbarnstol. Känns lite skumt, det är ju ändå knappt 5 v kvar. Men, vi har fullt upp på veckor och helger framöver, så nu måste det bli av. Spännande...

Har även beställt en latte cup holder till min vagn. Känns som givet till en latte-freak som mig

• -August-

Moppy - Overtygad! Det var just den recensionen jag behovde. Nu blir det shopping efter jobbet . Kul att det ar motsvarigheten till Anna W. Det ar ocksa bra for mig att lasa lite pa engelska sa jag kan kommunicera med BM framover...

• Tinga

Liten - vi hoppas ju att vi snart ska behöva lasta barnvagn , men annars brukar vi inte lasta tunga eller stora grejer särskilt ofta. Egentligen tycker vi att lastutrymmet i SAABen är super, men det har varit en massa problem i övrigt med den bilen, så nu vill vi ha ett annat märke.

• Lapinette

Tinga - hur går det med tanten? Har ju ingen egen att oroas över denna månad så jag sitter här och oroar mig för era.

• Liten med Mindre

Tinga - jag tror faktiskt att barnvagn är en lättviktare i förhållande till dubbla dyktuber. Fast den är lite otympligare storleksmässigt.

Moppy - skoj med vagnen. Jag håller också på med Att föda. Vi fick den som läxa på föräldragruppen. Nyttig läsning. Antar ju att läxan måste gälla även maken. Och som det känns nu kommer jag lämna över allt praktiskt, teorier om ställningar etc till maken, och bara fokusera på andning och avslappning själv.

Blev det några kläder i onsdags?

• Tinga

Lapinette - ingen tant i sikte än!

Nu sticker jag iväg och kollar på bil - ha en trevlig helg, allihop!

• Moppy1

Liten - jag kör samma taktik, förlitar mig på mannen. Faktum är att maken är mer inne i ställningar, massager etc än jag är och är verkligen taggad. Han kommer vara ett superstöd under förlossningen, det känner jag redan nu. Jag kommer bara foka på avslappning och att ta mig igenom värk för värk så får han sköta allt praktiskt.

• Piggelin1

Här är en till som håller på att läsa "Att föda"
    Iofs, så känner jag nog att jag börjar få hyfsad koll på vad det är som gäller nu efter förlossningsförberedande föreläsningar x 3(de har inga föräldragrupper dit vi går), Annas Profylax, plöjt Mammapraktikan, Magplasket (som jag går på just nu) & sen ska vi ner till Varberg & spana in förlossningsavdelningen där nästa vecka. Snacka om att förbereda sig en masse Börjar känna igen det mesta liksom, men i sammma takt börjar jag också känna mig betydligt lugnare efter mitt bryt för ngn månad sen - då jag bara kände mig så superlabil & nojig.
    Lite känlan av att det kommer att ordna sig & det kommer ju förutom mannen att finnas BM påä plats som faktist har som jobb att förlösa kvinnor dagarna i ända! Känner att jag blivit mer trygg i det & förhoppninsgvis kommer att våga släppa taget när vi väl är där! Mannen har dessutom blivit väldigt mkt mer på hugget inför allting de senaste två veckorna, vilket också gör mig lugn! Skööönt!

• Piggelin1

Dags även för mig att packa ihop & åka hem! Ha en bra helg!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!