• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Grattis till plusset Clownis!

Nenne, det hela låter mycket spænnande! Vågar inte sæga mer æn...

Sjælv sitter jag utslagen i mammas soffa. Ær proppmætt och ønskar att jag hade flara magsæckar att førvara maten i!

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!

Vädret här nere är sisådär idag, mannen har åkt till Jönköping för en match och sonen ska snart på gympa. Tänkte passa på att åka och handla medan han har gympa. Hoppas att jag hinner bara!!!!!

Clownis
    Ett stort grattis till plusset!!!!!!!

Håller tummarna för er andra som har BIM!!!!

Hade ett kompispar här igår på besök och de stannade hela dagen, så det blev både fika och middag här. Kul!!!!
    De gifte sig i juni och ska i november åka på bröllopsresa till New York och Florida i två veckor, blev väldigt avis.......
    Men förhoppningsvis kan vi åka på vår bröllopsresa till våren eller till hösten beroende på var vi vill åka. Kommer ju ha med oss båda barnen så det får bli något barnvänligt och inte med så lång flygresa.

• nennesjuttioåtta

Hej!
    Vad gulliga ni är som hoppas. Men här slemmar jag brunt fortfarande och boobisarna är mindre ömma för varje dag.Dock passar de i en BH som alltid brukar börja glipa lagom att stoppa dajm i som färdkost. BIM är på torsdag!!

Snart ska vi och käka brunch. Maken är bakis.

Jag såg "This is Engand" igår och oj vad jag lipade. Jobbig film - men en av de bästa jag sett. Dessutom var killen sjukt lik min lillebror.

• nennesjuttioåtta

åh no Sweetie! Are we on a break? Lämna oss inte permanent bara, men jag förstår om du vill pausa ett tag. Kan nog bara vara nyttigt! Man fokuserar ju otroligt mycket mer på det när man skriver om det och läser här varje dag. Nu är ju inte jag här lika frekvent som förr... Kram på dig och hälsa svårföräldrarna!

Japp, clownis, jag HOPPAS att du verkligen har startat en trnd nu, det brukar ju gå i vågor här i tråden!

Nu blir det brunch! KRAM!

• Lapinette

nenne - jag vill också se This is England. Efter din beskrivning låter det som om jag ska vänta tills den kommer ut på dvd. Jag är så otroligt blödig och gråter över minsta lilla så det skulle nog bli Niagrafalls om jag såg den. Gillar annars gråtfilmer. Min favorit är den kinesiska In the Mood for love. Attans vad jag grät!!!

• Piggelin1

God söndag på er alla goingar

Har precis läst ikapp sen i fredags em & ska strax en vända till stan m mannen, men hoppar in lite snabbt & skriver innan vi drar iväg.

Clownis - STOOOOOOOOOOOOOOORT GRATTIS!!!!!!! Vad underbart att det funkat på första försöket!!! Håller alla tummar jag har för att pyret ska växa, frodas & trivas inom dig
    Vad härligt också med övriga "flytet" i tillvaron just nu, både jobbmässigt & den nya medicinen till din man. Vad underbart att forskningen faktist går framåt & att din man nu får ta del av detta som en av de första!! Jiiiihaaa - känner igen känslan lite pga de egna erfarenheterna på "gebietet".

Nenne, vågar inte säga det för högt, men vad GRYMT det vore om detta är en nidis & ngt NYTT är på G för dig/er!!! Så himla välförtjänt!

Tinga - härligt att du kör på & slapp det svarta hålet denna gång. Kör hårt med pergo nu!!

Nenne & Lappis år - jag har dålig koll, men vad handlar This is England om? Själv sjönk mannen & jag ner i soffan igår kväll & kollade "Ocean's 13". Perfekt lättsam underhållning efter att ha jobbat i Borås hela dagen...

• Piggelin1

Vänner - tack för pralintipset - är det den som ligger nära Skanstorget du menar? Har tänkt hoppa in där massor av ggr, men det har hittills inte blivit av

Läste du i "TvåDagar" igår förresten?
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=376535
    Nu fanns inte själva reportaget med på nätet, men tydligen ska det ligga ngnstans vid Grönsakstorget & heter "G Chocolat", & är Gbg's första dessertrestaurant

• Piggelin1

Moppy,
    då ligger vi ganska lika i vårt laddande inför förlossningen Dock så känner jag igen mig lite i Muggles tankar nu när jag läser "Att föda" - börjar känna mig lite mätt på det & faktist kom lite noja tillbaka häromkvällen när jag läste den boken (jag som sa att jag var cool så sent som i fredags em...). Lite fööör bra liksom! Mannen märkte det & tyckte faktist att jag skulle lägga boken åt sidan, vilket jag ev göra... Däremot börjar jag fundera mer på sådana där saker som att "hur gör man sen då"? Hur mkt klär man på en bebis om man ska ut i nov-dec osv?! Men det ger sig!

Mannen var annars i byggar- respektive shoppingtagen när jag jobbade i fredags kväll & igår. Skötbordet i vårt lilla badrum är byggt (fanns inga att köpa som passar) & blev kanon, mannen köpte några småhyllor (med såna där sugkoppar på) att ha bredvid på väggen, har shoppat babyskydd & tillhörande adapters så att vi kan sätta den på Bugaboon osv. Han är grym Sååå skönt att saker & ting börjar falla på plats!

• Piggelin1

Förresten, Moppy - varför tror du at du ska gå upp så mkt som 6-8 kilon nu när det är så kort tid kvar? Ok, om du får mkt vatten i kroppen, men annars har jag svårt att tänka mig att du ska hinna med det på en månad Själv har jag gått upp tio kg nu, men så är jag heller inte pinnsmal från början & hade väl lite att ta av i början Känns skönt att vågen inte rusat iväg alltför mkt. Ok, klart att det hade gått det med, men skönt att jag sluppit det hittills! Idag är det förresten fyra veckor kvar till mitt BF

Oj, vad många inlägg det blev från mig - nu ska jag logga av & traska in till stan!!

MEN, sist men inte minst: Sweet, darling, förstår om du vill ta paus härifrån, men jag lovar att du kommer att bli supersaknad!! Älskar att läsa dina inlägg! Om inte annat så fortsätter jag iaf att läsa din blogg - den är verkligen bra!! Du är så bra på att fånga saker "på pricken"

• nennesjuttioåtta

attans, nu har jag mer mensvärk och mer mensaktigt. jaja men då kanske det är över redan nästa hel så att jag kan träffa någon gynnare veckan därpå.

Piggelainen- This is England handlar om en 12-årig kille i England vars pappa har dött i Falklandskriget. Pojken tas om hand av ett skinheadgäng. Jag tyckte den var helt grym, ananrs brukar jag vara snabb att tänka mig resten av filmteamet bakom kameran om det blir för blödigt/våldsamt/sexigt/pinsamt men här var jag helt tagen.

Någon har snott våra extraljus på bilen inatt. AAAARGGGHH!!!! Som om inte den bilen kostar oss tillräckligt redan ändå med andra saker som går sönder eller måste bytas ut. FUCK!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!