• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

Mugglan, om7när du hade nidis, hur var den och hur länge höll det på? Jag slemmar brunt lite grann, men det ser inte ut som blod

isch

• nennesjuttioåtta

nu har jag läst på lite om nidblödning på någon sida. Jag håller tummarna så att jag tror jag börjar blöda där istället. Eller också är det nada. Jaja, den som lever får se.

• Mrs  B

Liten
    Ett stort Grattis i efterskott på den stora dagen!!!!!!!!

Telis
    Hoppas att allt gick bra idag på intervjun.

Håller tummarna för er som väntar på tanten och hoppas att den inte dyker upp hos er!!!!!

Beställde i onsdags en klipptip äntligen men drog det till slutet av november för att det ska bli bättre och närmare jul. Ska fira sonen i början av december och tänkte att det kunde vara lite kul att vara snygg i håret då. Vet ju inte hur det blir i jul eftersom vi har BF till den 6 januari.

Fotvård hade varit superskönt just nu, det kanske man ska unna sig......?????

Pratade med min chef idag angående hur jag ska göra i december månad. Är nu månadsanställd tills den siste november. Vi kom fram till det att jag ska vara timanställd i december eftersom jag inte vet hur länge jag vill eller orkar jobba i december. Kan nog vara en bra idé. Meddelade även att jag inte vill jobba på Lucia dagen eftersom jag hellre vill gå på min sons Luciafirande på hans avdelning. Helt ok enligt chefen och mina kolleger, måste bara sätta in en vikarie den dagen. Får kanske ta tag i det redan nästa vecka, vikarier växer ju inte på träd direkt.

• muggles

Tillbaka från AW:n - det var jättekul! gamla jobbarkompisar som drog ihop en AW - nästan ingen av oss jobbar på det stället längre. På den tiden hade vi en livlig AW-verksamhet (och jag var AW-general ett tag) och det var superkul att se de flesta igen och prata gamla tiden. Jag tog dock bara ett glas rött vin - som jag längtat efter detta men det var lite antiklimax faktiskt. Såå speciellt var det inte, ju... Men å andra sidan var det ju inget supergott vin - jag njuter nog mer av ett gott till mat än "ett glas rött" på en brittisk pub.

Nåja.

Nenne: jag pappersmuffade hade brunt slem på torsdagen (BIMade på söndagen) den gången jag plussade. Var övertygad om att tanten hade kommit men det kom bara lite brunt slem den dagen (och ev lite på fredagen), sedan var det torka i 9 mån... El ja, det är ju torka nu med. Håller fortsatt tummarna!!!

• muggles

prata gamla tideR - arggh. Kan det vara vinet?!

• Lapinette

nenne - det låter jättespännande!!! Håller tummarna för dig, Tinga och Clownis!!

• BrudSommar2006

Ja jag hoppas verkligen det blir några plus här nu!

Muggles, första glaset vin jag skulle smaka dröjde men när jag väl fick för mig att smaka så var det inte speciellt gott. En märklig känsla när man gått och längtat och så var det inte särskilt speciellt trots allt.

Mrs B, det är väl bra att du får chans att fortsätta jobba så länge du vill och orkar.

Mitt hår har blivit riktigt torrt och risigt, vet inte om det är graviditeten, tiden på året eller stigande ålder (!) som är orsak.

Fotvård funderade jag på men det blev aldrig av när jag var gravid, jag hade så ont av att gå att jag inte ville ta mig dig och dessutom orkade jag inte raka benen ordentligt så det var inget kul det heller!

Återgår till att hålla tummarna för plussen!

• Lapinette

Menar ni att man mister "vinkänslan" efter ett år med graviditet och amning? Hu...vad hemskt?!

• Vännerfan

Japp Lappis, det var samma här! Första glaset var liksom "VA??? Är det detta jag har saknat??".

Tack Mugglan, då vet jag att det är klängperiod just nu!
    Den här natten gick riktigt bra (förra vaknade han ideligen, förmodligen pga täppta andningsvägar eller klängigheten eller tänder igen), men vi hade vänner på middag igår som stannade länge (dagens mått mätt ) så jag kom i säng 00.30 och har redan varit uppe i en timme, så jag känner mig lite groggy. Tur att jag har lätt för att sova middag, för ikväll ska vi bort på middag.

Låter lovande Nenne och Tinga!!!! Jag håller tummarna.

Shit, måste hindra vild bebis vid skrivbordet. Vad fort det går, nu försöker han plötsligt nå allt!!

• Clownis

Tjohoo, kunde inte hålla oss tills imorgon, utan tog testet i morse.......och vet ni vad, det blev PLUS!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!