• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Oms

august - jag köpte 2 amerikanska pappa böcker till maken då han föredrar att läsa på engelska. De är skrivna på ett roligt sätt av en pappa för pappor helt klart men visst - det märks ju att det e en annan sak att vara gravid i Usa och här och vissa tips går ju inte alls att applicera här oavsett om det rör graviddelen, förlossningen eller första tiden som förälder.

• Piggelin1

August - testa med att stoppa in ett - mellan : och D !
    : - D

• -August-

Oms - kul ide med pappabok. jag sa just till min man att jag vill hinna kopa en bebbebok innan vi aker idag. "Bra, da kan jag lasa den efter dig" svarade han raskt. Jag vet att han ar valdigt intresserad men jag ar nog den som far kopa bockerna.

Vi satt pa bokcafe for nagra veckor sedan, och da gick han och sokte upp en jatterolig brittisk bok i stil med "pregnancy for blokes". Den var verkligen skriven av en "bloke"...

• -August-

Piggelin - testing testing ! Det var det jag anade, men sa var det inte forr!!! Uaaaahhh - gillar inte sana dramatiska forandringar i mitt liv !

• Liten med Mindre

På tal om näsor - och LEGO som vi diskuterade härom dagen - när jag var liten tyckte jag det var fel att LEGO-gubbarna inte hade någon näsa. Så jag målade dit en svart prick på alla lego-huvuden.

Fast när det kommer till smilysar är det enklare utan näsa...

• Moppy1

August - snappade upp att du tittat på Tracy Hoggs böcker om bebisar. De ska vara super! 'Baby Whisperer' heter den mest kända, den är nog motsvarande Anna Wahlgrens Barnaboken i Sverige. Superpoppis i USA och UK, handlar om hur man ska ta hand om barn, få in rutiner etc. Jag har köpt den, eftersom jag fått så många rekommendationer, men har inte hunnit öppna den ännu...*oops* HÅller fortfarande på med "Att Föda" av Gudrun Abascal, denna kan jag verkligen rekommendera om man vill förbereda sig inför förlossningen!

• -August-

Men nasorna syns anda inte nar gubben val illustreras...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!