• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

bra sagt, september! Som jag hörde någon säga, man bllir ju inte MINDRE ledsen OM det skulle bli ett MF, om man inte vågade vara glad för det lilla liv medan det fanns. Alltså, oavsett om man vågat tro på det eller inte. Så bäst alltså att njuta fullt ut och vara lycklig! Dessutom utsöndrar man ju en massa endorfiner när man är lycklig och det är ju alltid bra - är du glad är magen glad.

• Tinga

Nenne - om jag får mens den här gången också har jag iallafall ett nytt medel att till nästa cykel, för då ska jag boosta ÄL med Pergotime. Jag förstår att det känns tufft att ringa till gyn, för det är ju som du säger att samtidigt erkänna att något är fel, men i de flesta fall är det ju isåfall fel som går att "reparera" och då är det ju bara bra att man tagit tag i det hela. Fast jag hoppas ju mest att det ska ha tagit sig för er den här månaden!

Du får komma in här och rapportera hur det går, så att vi kan glädjas med dig om det går bra och annars puffa på dig så att du verkligen kontaktar gyn för "koll". Kram!

• nennesjuttioåtta

tack Tinga.
    jo, jag vet. Jag borde egentligen ringt redan före mens, men man vill ju kolla först utifall att.... Hur snabbt gick det att få fram att du behövde käka Pergo??? hinner jag boosta jag med??

• Tinga

Nenne - Pergo ska tas under dag 5-9 i cykeln, så går du först efter mens hinns det nog inte med redan i nästa cykel. Kanske ska puffa på för ett gynbesök bums?

• nennesjuttioåtta

förresten har jag en ful låt på hjärnan som min käre man sjöng i morse (han hade hört den hela dagen igår av en kollega när de var ute och rekade i skogen)

Det var en stor k*k
    en lång, kraftig och tung
    mätte en tre-fyra fot
    ifrån toppen till rot
    med en medelstor ryggsäck till pung, pung, pung, pungelipung, pung, pung....

HAHAHAH! Nu fick ni läsa lite snusk!

• nennesjuttioåtta

Oki, men då kanske man får äta Pergo istället för knäck runt jul då.

• Tinga

Alltså att få fram att jag behöver Pergo tog inte längre än det tog att göra ett VUL, för gyn konstaterade att jag har PCO "light", vilket gör att jag förmodligen inte har ÄL varje cykel. Det kan man se genom att bedöma hur folliklarna i äggstockarna ser ut. Snabbt och smärtfritt med andra ord!

• nennesjuttioåtta

OK! Låter inte så farligt... Men FÖRST: BIM nästa vecka, bra eller anus?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!