• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Idag ska jag förresten på Afterwork - första ggn utan Moa. Det blir väl ett ganska snabbt besök men ska bli kul ändå! Maken får vara ensam hemma med gulletjejen.

Hon är jätterolig nu för hon har börjat prata massor, och hon lyssnar när man pratar med henne. Hon log jättestort mot mig imorse när hon låg på sin filt och jag pratade med henne. De första veckorna kände jag givetvis en kärlek till henne men mer abstrakt, typ "det är mitt barn alltså älskar jag det" men nu är det verkligen en stooor känsla när man får kontakt. Det är de riktiga mammakänslorna, typ man skulle göra allt för henne.

Förresten så har min amning gått lite framåt. Hon klarar sig på amning förutom ung 3 ggr per dygn när hon får ersättning efter amningen om hon visar att hon inte blev mätt (oftast på eftm och natt). Kan vara bra för er som ska föda snart att veta att för vissa tar det flera veckor (2-3 mån för vissa sa min BM när jag var på efterkontroll) innan det fungerar. Och jag tror nu att förut när hon skrek fast jag ammat henne timmen innan (och då upplevde jag att jag inte hade mjölk så det räckte) så var hon bara trött och behövde sova, hon var inte hungrig. Så nu när jag har förstått hennes sömnbehov så räcker ju mjölken mkt bättre. Tja, det var dagens andra egoinlägg från mig!

• Tinga

Det är nog mest de sista veckorna det varit lite stiltje här, för vi ligger ju över 8 300 inlägg fastän det är ett par veckor kvar tills tråden stängs. De senaste trådarna har ju legat på runt 8 000 inlägg, så totalt sett har vi ju ändå "spottat upp oss" litegrann. (OK, jag erkänner - jag gillar statistik! Är grymt imponerad av Stefan Holm, som har sådan järnkoll på allt, fast ibland blir det nästan lite _för_ mycket.)

• Piggelin1

Hej Tinga - kul att du är inne & babblar iaf! Rent allmänt känns det som om det varit lugnare här på tråden de senaste veckorna. Misstänker att jag inte kan vara inne & skriva så mkt de närmaste två jobbveckorna (mina sista!) - hux flux har det nämligen blivit klart med en vikarie för mig & hon börjar redan på måndag! Då lär jag inte kunna gå in här så jättemkt...

Skööönt med fredag som sagt. Iofs ska jag ut på jobbmiddag i metropolen Borås ikväll med vårt filmbolag & några inresta säljare, & sen vara med på filminspelning med dem hela dagen imorgon - men skönt ändå! Ska bli spännande att vara med & se hur det går till & agera lite hantlangare när det behövs! En salig blandning av personer som kommer att vara med - en svenska, en amerikanska, en polska, en singaporian, en engelsman & en tysk med egyptiskt ursprung!
    Diversity, som det så vackert kallas på firman

• -August-

Muggles - Tack for boktips! Jag ar sa hungrig pa sana har bocker kanner jag men jag har inte vagat lasa om barn annu eftersom jag knappt har erkant att jag ar gravid. Men efter forra UL:et och med ditt tips om att borja innan man foder har jag stod for att rivstarta med lasningen. Kul!

Jag maste kolla om nagon vill skicka bockerna utomlands. Adlibris hade "Sverige" ifyllt redan under land... jag vill inte vanta anda till jul innan jag far dem!

• Piggelin1

Tinga - ser nu att mitt inlägg kom lite sent efter ditt statistik-inlägg. Så då är det ju inte så lugnt trots allt
    Just det - det är väl snart dags för en ny tråd förmodar jag? Frullan är ju inne väldigt sällan numera, så det kanske är ngn annan som ska axla trådstartar-rollen

• muggles

Undrar hur det går för frullan? Vi har ju inte ens fått se bild på Borren (el Oliver) väl? Lite dåligt tycker jag... *nyfiken*

• muggles

Jasså Piggelin du ska jobba i helgen?

Själv ska jag försöka att inte bli överkörd av galna Vickan i de värmländska skogarna... Ska upp och fira svärisarnas 40-åriga (!) bröllopsdag. Där ligger man i lä...

Min mamma ville skicka upp en champagneflaska som present så jag rekommendeade Pol Roger - dessutom kom helflaskan i en jättesnygg kartong. Tror det håller på att bli vår "huschampagne" likaväl som Penfolds viner är vårt favvomärke. Köpte förresten en Penfolds Bin någonting för 150 pix härom dagen, nu börjar vi vandra uppåt i prisklasserna. Kan man inte dricka mer än ett glas ska man väl unna sig ett GOTT glas?!

• Oms

muggles - kul att läsa att ni börjar få fungerande rutiner - du låter så himla mkt mer självsäker i dian inlägg nu mot när Moa var nyfödd vilket oxå visar på att det e den tiden det tar att hitta rutiner och få känsla för saker o ting. Vet vad du skriver om att mammakänslan stärks i om att Moa får mer personlighet, den känslan kommer att stärkas ytterliggare genom åren och det kommer en period då man bar vill krama sitt barn hårt hårt eller ännu hellre äta upp det för att man nästan förgås av kärlek - häfigt!

• nennesjuttioåtta

hojtala!
    Tinga - du kan få gå på kurs hs mig! Sedvanligt konsultarvode... Annars är ett hett tips att varva könsord och oväntade språng. Tackar i alla fall för att du tycker att jag är rolig!

Igår kväll hade jag en liten blödning efter att vi haft sex och det har kommit några droppar idag med. En vecka kvar till BIM, kan det vara en nidis eller eller MF redan??

Har fortfarande ont i tuttarna men nu börjar det ju närma sig tantläge...

• nennesjuttioåtta

Förresten stämmer jag in i födelsedagssången för Mindre, även om jag kommer in lite sent.

Jo, jag busar med att surfa på lunchen när ingen är här. HAHA! Borde kanske ut och njuta av solskenet men fick bara lov att fråga er om det där rödbruna slemmet...

mmm najs

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!