• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Mitt NUPP/KUB var förresten vanligt UL och inte vaginalt.

Trist är att Iris sover så uselt på nätterna. Jag har läst på Anna Wahlgrens hemsida att en bebis som ska ammas en gång i timmen hela nätterna är att jämföra med att själv gå upp en gång i timmen och äta en smörgås nätterna igenom flera månader i sträck, man blir rätt sur och grinig på dagarna då. Det förstår jag ju men det är ju inte jag som väcker henne för att äta, jag önskar inget hellre än att jag skulle kunna få henne att sova längre perioder och utan att amma henne till sömns.

Hennes metod går visst antingen ut på att dra vagnen fram och tillbaka och tar det längre tid än två minuter att få dem att sluta gråta så har man fel teknik. Eller så ska de sova på mage så att man kan buffa dem till sömns.

Jag orkar inte vara vaken de fyra dygn det tydligen ska ta att få ordning på det och inte får jag maken till det heller. Jag vill inte boka in mig på kurs uppe i norra Sverige och åka iväg med henne heller. Vet bara att varken att lägga i vagnen, lägga på mage eller försöka buffa på baken leder till annat än illvrål som jag inte får stopp på.

Har börjat öva med napp igen men det går inte heller. Ingen i föräldragruppen har samma problem, alla sover visst bra bara sådär ändå.

Blev mest deppig av att ta mig tid att läsa det Anna Wahlgren skriver, har man som jag inte sovit mer än en timme eller två i sträck på fyra månader så är det klart att man är desperat men inte ens de konkreta metoder man får förslag på fungerar ju för mig.

Någon föreslog att maken skulle ta henne en natt men han får ju inte heller henne lugn när hon vrålar hysteriskt, det är ju bara amning som hjälper. Jag har sovit över hos mina föräldrar också men det har ju slutat med att de fått komma in med henne.

Nåväl, nu ska vi ut till Vaxholm och promenera i solen så får vi hoppas att jag inte somnar bakom ratten!

• Page

Piggelin, har du någon speciell frissa i åtanke? Ska du försöka att den ser ut som ditt originalhår? Får du bekosta frissan själv eller får man hjälp av staten till sånt? De med äkta hår kostar väl närmare 10 tusen...

Lappis, typiskt att du skulle börja nya igen! Skönt att de på ditt jobb vet vad det beror på nu!

Vänner, maken fick vara med på sidan så ni kunde kolla att han var lik prällen på MrsB foton. Angående hur man föreställer sig någon efter en beskrivning. Jag låter nog fulare än jag är när jag beskriver mig själv, helheten är inte fullt lika montruös. Haha, jag gör mig väl dålig på "pappret"!

• -August-

BS - sa jobbigt for dig att aldrig fa sova bra. Otroligt knackande. Ar man inte foralder redan sa kan man verkligen inte forestalla sig vad du gar igenom. Och ar man foralder sa har man oftast nog bara nagra ganger upplevt vad du gar konstant gar igenom.

Jattemanga sympatikramar till dig. Det ar valdigt larorikt att fa hora om dina erfarenheter.

• -August-

Men, har Pudan inte varit inne den senaste manaden? Jag undrar saaa hur det gar for henne och hur hon mar. Om allt ar ok sa borde hon ocksa vara i v12.

nagon som vet?

• Tinga

August - Pudan har inte synts till sen strax efter hon plussade.

• -August-

Tinga - ja det var det jag misstankte. Hoppas inget har hant, sa att det ar darfor hon inte vill vara har.

• Tinga

Jaha ja, då kan jag meddela att pappersmuffande gav rosa utslag, så nu avskriver jag det senaste försöket i bebisverkstaden. Faktum är att jag inte känner mig särskilt deppig, utan snarare taggad att ta nya tag. Nu blir det att besöka apoteket, så att jag kan ta Pergotime den här gången.

Det enda som varit positivt med den här cykeln är att jag slagit nytt rekord i cykellängd (minst antal dagar) - "bara" 32 dagar!

• -August-

Tinga - Ash da, elandes rosa papperstuss. Men jag maste ju beundra din installning. Sa skont att du vet att du far en skjuts den har manaden, och att du vet att det lyckades i den vevan for din syster. Allt fokus pa pergotime nu!

• sweetstreet

Tinga! Skönt att du inte tar det så hårt med tanten denne gången!!!!
    Nästa cykel lär det bli sprutt!

• sweetstreet

BS,
    vad glad jag blir för att du läser min blogg!!!!
    Jättekul!

Tyvärrr har jag inga som helst råd angående bebisskötsel.... Sorry!
    Men jag hoppas verkligen att du snart får lite sömn!! Det låter i mina öron helt hemskt att inte få sova tillräckligt under en såpass lång tid....
    Kram till dig!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!