• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

Aaaahahahaha, nu fattade jag också vad Page menade med att ta in stövlar - jag satt och var fascinerad över att man kunde förminska storleken på SKON inte skaftet... Ojojoj, ibland är jag så SMART!!

• Page

Liten, nää, rynkor känns inte så 2007 precis! Fast ett litet veck i "hörnen" skadar inte, så att det inte ser ut som ett fodral bara. Bandet blir nog assnyggt tror jag. Bryter av på ett bra sätt.

Jag har precis frigjort min track ball från en massa katthår. Nu ska jag ta mig till tvättstugan för att tvätta klädseln till fåtöljerna, maken kommer att bli vansinnig när han kommer hem- det är alltid han som får sätta dit den krångliga klädseln.

• Page

Haha Koko, och ibland uttrycker jag mig som en tioåring!

Page, som alltid ser ut som Mästerkatten!

• Moppy1

Hej tjejer!
    Så härligt att se att tråden lever som vanligt. Ett tag blev jag lite orolig när det var stiltje på eftermiddagen, men nu verkar det ha tagit fart igen

Har nu varit på mitt sk tillväxt-UL, som jag nämnde härom veckan. Pyret låg enligt denna helt på kurvan och såg jättefin ut. Detta trots att mina yttre magmått gått ner... känns som det där med magmåtten kan tas med en nypa salt, det sa även UL-BM som vi träffade idag. Beror helt på hur barnet ligger etc. Skönt ändå att få det svart på vitt.

Annars är det ett himla bökande i magen. Har svårt att sova på natten - Pyret är helt vild och magen står åt alla håll och kanter. Nu är det ju 5 v kvar, men tänk om man dessutom går över 2 v. Vet inte om jag skulle orka 7 v till, och dessutom blir han större och större. Hjälp!!

Ska gå ut och shoppa lite snygga klänningar/tunikor efter jobbet för att pigga upp mig. Kanske blir det lättare att uthärda de sista veckorna om jag har lite snyggt att sätta på mig

• Lapinette

Har nu berättat för personalansvarig och en av ägarna till företaget att jag kommer att genomgå en IVF. Tyckte det kändes bättre att tala om så de vet vad jag går igenom och varför jag behöver springa iväg lite då och då. Min ärlighet uppskattades.

• Liten med Mindre

Strong gjort Lappis! Förmodligen är det jobbigt nog det du går igenom - utan att behöva mygla på jobbet.

Moppy - shopping är en väldigt bra "pick-me-up". Lycka till!

Som vanligt i mitt jobb så händer ingenting - och så händer ingenting - och sen vill alla ha allt levererat imorgon. Utan att själva stå för någon input.

Känns skönt att rakryggad kunna säga - nej, det går inte. Sen får jag dåligt samvete för att jag inte tänker jobba över och fixa grejor - är ju på kurs 3 dagar nästa vecka när folk tror att de ska få saker levererat. Jaja...

• Moppy1

Lappis - måste vara skönt att "come clean" och slippa smussla, särskilt som att IVF behandlingen faktiskt kan påverka en, men hormoner etc. Bra gjort!!

Liten - ja shopping är alltid bra. Shoppade lite mer babykläder i helgen också. Någonstans tror jag det är ett bra sätt att vänja sig vid tanken och inse att det faktiskt är ett barn därinne. När man ser de där små kläderna blir det mer verkligt!

• Lapinette

Moppy - tänk dig den dagen då du har något att stoppa i kläderna också!!! Då är det högst verkligt. Förstår den skrämmande känslan....själv försöker man och försöker men har itne tänkt på att det kanske, förhoppningsvis kommer ut något tillslut och att ens hela värld på något sätt kommer att ändra sig.

• Moppy1

Ja jag tror inte att det kommer bli verkligt förrän den lille rackaren är ute. Fortfarande finns ju det där "tänk om ngt händer" i bakhuvudet, så man försöker att hitta en balans mellan att glädjas och vara förväntansfull och att vara realist och vara medveten om de (små) risker som fortfarande finns.

IVF är ju ett stort steg på vägen Lappis, det måste kännas spännande. CvL verkar ju ha ett bra track record också. Ska bli så kul att följa!

• Moppy1

Nu ska Moppsan ut i shoppingdjungeln! Kramar till er alla go'ingar!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!