• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

Nu har ni gett mig två roliga bilder medans jag läst ikapp.. Först var det Tinga, när hon skrev om soffan fick jag en bild av hur bebisarna ligger på soffan och läser i magen.. Inte konstigt magen blir stor lixom..

Sen var det Lappis som står och pratar med kaninerna..2 Thumbs Up

• Tinga

MSW - Babben Larsson har ju en gång sagt "att föda barn är ungefär som att skita ut en soffgrupp", så det kanske kommer ut en soffa också!

• Vännerfan

A.M.
    Tack för tipset på boksajt! Nu hinner jag inte läsa så mycket, men det har funnits tillfällen då jag hade behövt en sån sajt. T.ex. för att hitta böcker som inte ges ut längre.

Mugglan,
    Ang. andningslarm. Om barnet tar andningsuppehåll ska man röra vid barnet, då börjar det andas igen. Gäller såklart även om man inte har larm.

Page,
    Nu när jag vet att det är du och din man på kortet (varför chansade jag på sambo när jag är på en bröllopssajt????) kan jag säga att du inte riktigt ser ut som jag föreställt mig. Du är vackrare än du själv beskrivit dig och hur du därför fått se ut i mitt huvud. Men nu har jag rätt bild

Moppy,
    Kul att höra att allt går så bra för dig!!!

Lappis,
    Du starka tjej som är så ärlig mot alla och berättar som det är. Iofs misstänker jag att jag själv varit likadan. Och varför ska man inte säga som det är?? Oavsett om man är på litet eller stort ställe. Ingen vinner nåt på om alla håller tyst om sina problem i den (falska) tron att ingen annan har några. En gång när jag satt med tre nära vänner berättade en att hon skulle göra ett ingrepp för att hon fått cellförändringar. Hon var ledsen för att det drabbat just henne. Då berättar en av de andra tjejerna att hon gått igenom samma sak och då kunde hon hjälpa och stötta den andre och båda visste att de inte var ensamma. Vilket de onödigt nog inte vetat om inte den första tjejen berättat. Själv kan jag också dra paralleller med att jag varit sjukskriven av stress. Alla vet det och jag tänker absolut inte skämmas för det och folk kommer ofta och pratar med mig om det. Men många är långt ifrån lika öppna med det och vill inte att folk ska veta. Om de bara vetat hur vanligt det är... Likadant detta med missfall. Hade en kompis som mådde jättedåligt av det och inte blev det bättre för att hennes man inte ville att hon berättade för nån. Han tillhör för övrigt en som också lidit av stress som ingen vet om (fast jag vet ju), så vissa är väl att fin fasad utåt är viktigt. Då har man missat mycet kan jag tycka. Nog om det! Jag tycker det är jättebra att du är öppen med det! Och du har ju själv upptäckt stöd från oväntat håll, så det är bra! Själv har jag en på mitt jobb som fått tvillingar så och varit väldigt öppen med det, så jag hade nog först vänt mig till honom i det läget.

August,
    Grattis till fint UL!!

• start september

August,

grattis till fint UL!

Skönt att jag inte är den enda med "stor" mage. Idag insåg jag att toppen jag har på mig är för kort - den åker upp och lämnar en snygg glipa om man inte passar sig...

Lite längre topp-shopping blir det därför på lunchen idag.

• start september

Nästa vecka är det inskrivning och vi måste fundera på om vi vill göra NUPP innan dess. Svårt tycker jag, detta barn är ju så efterlängtat. Vi får prata igenom i helgen. Vi har inte träffast knappt i vaket tillstånd på flera veckor, så det har inte varit det naturliga ämnet men nu börjar det dra ihop sig.

• Tinga

September - det är ju en av mina hobbies att hålla koll på alla här!

• start september

Lapinette,

jag tycker att du fattat ett klokt och modigt beslut att vara öppen med IVF och barnförsök i allmänhet. Jag tror att det lönar sig i längden.

Kaninerna i Vasaparken var en favorit när jag bodde i Vasastan tidigare också!!

• Lapinette

Vänner - vet inte om jag är så stark utan däremot lider av munklåda. Kan omöjligt hålla tyst om saker!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!