A.M.
Tack för tipset på boksajt! Nu hinner jag inte läsa så mycket, men det har funnits tillfällen då jag hade behövt en sån sajt. T.ex. för att hitta böcker som inte ges ut längre.
Mugglan,
Ang. andningslarm. Om barnet tar andningsuppehåll ska man röra vid barnet, då börjar det andas igen. Gäller såklart även om man inte har larm.
Page,
Nu när jag vet att det är du och din man på kortet (varför chansade jag på sambo när jag är på en bröllopssajt????) kan jag säga att du inte riktigt ser ut som jag föreställt mig. Du är vackrare än du själv beskrivit dig och hur du därför fått se ut i mitt huvud. Men nu har jag rätt bild
Moppy,
Kul att höra att allt går så bra för dig!!!
Lappis,
Du starka tjej som är så ärlig mot alla och berättar som det är. Iofs misstänker jag att jag själv varit likadan. Och varför ska man inte säga som det är?? Oavsett om man är på litet eller stort ställe. Ingen vinner nåt på om alla håller tyst om sina problem i den (falska) tron att ingen annan har några. En gång när jag satt med tre nära vänner berättade en att hon skulle göra ett ingrepp för att hon fått cellförändringar. Hon var ledsen för att det drabbat just henne. Då berättar en av de andra tjejerna att hon gått igenom samma sak och då kunde hon hjälpa och stötta den andre och båda visste att de inte var ensamma. Vilket de onödigt nog inte vetat om inte den första tjejen berättat. Själv kan jag också dra paralleller med att jag varit sjukskriven av stress. Alla vet det och jag tänker absolut inte skämmas för det och folk kommer ofta och pratar med mig om det. Men många är långt ifrån lika öppna med det och vill inte att folk ska veta. Om de bara vetat hur vanligt det är... Likadant detta med missfall. Hade en kompis som mådde jättedåligt av det och inte blev det bättre för att hennes man inte ville att hon berättade för nån. Han tillhör för övrigt en som också lidit av stress som ingen vet om (fast jag vet ju), så vissa är väl att fin fasad utåt är viktigt. Då har man missat mycet kan jag tycka. Nog om det! Jag tycker det är jättebra att du är öppen med det! Och du har ju själv upptäckt stöd från oväntat håll, så det är bra! Själv har jag en på mitt jobb som fått tvillingar så och varit väldigt öppen med det, så jag hade nog först vänt mig till honom i det läget.
August,
Grattis till fint UL!!