• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Hello girls!
    Idag är jag seeeeent in i tråden. Har haft en presentation på förmiddagen så jag var tvungen att förbereda den igårkväll. Och sedan efter själva presentationen så har det varit full fart med jobb.

Nu har jag iallafall läst ikapp. Men som vanligt glömt det mesta jag tänkt kommentera....

• sweetstreet

Grattis till August! Härligt att se att allt verkar bra med pyret!!!!

Även Moppy, du måste tycka det känns skönt att ha kollat läget i magen!

• sweetstreet

Telis din dröm var verkligen jädrigt knasig!!!!!
    Jag brukar drömma konstigt men det där slog nästan priset...!

• sweetstreet

Lappis,
    skönt att ha berättat på jobbet! Du är sååååå bra på det där med att berätta för folk tycker jag. Själv försöker man att inte prata så mycket om det. Absolut inte här på jobbet. Och absolut inte till familjen. Fast av två helt olika anledningar. På jobbet för att jag verkligen inte tycker de har emd det att göra. Och det KAN komplicera jobbsituationen.
    Familjen för att det skulle lägga så oerhört mer press på oss då eftersom de skulle bli så känslomässigt involverade och det klarar inte jag. Särskilt inte när man inte träffas så ofta utan måste "umgås" via mail och telefon.

• sweetstreet

Koko!
    Härligt att ha dig tillbaks i tråden igen! Även om jag förstår ifall det kanske känts tungt att återacklimatisera sig från semestern. Låter iallafall som om ni haft det superhärligt!!!

Och ja, vi funderar fortfarande så det knakar på detta med "abyssen".....

• _koko_

sweet -
    Katt är det underbaraste som finns, så har ni möjlighet tycker jag absolut att ni ska skaffa en. Eller två.

Kikar annars bara in lite snabbt för att säga Hasta la Vista - i morgon bär det av till spanien! Snortidigt, klockan ringer halv 5...

Puss å Kram från koko!

• Tinga

Lapinette - väldigt ärligt av dig att berätta på jobbet vad som är på gång! Bra att din arbetsgivare förstod att uppskatta förtroendet. När väl det jobbiga med att berätta är gjort antar jag att det känns skönt att ha stöd och förståelse även från arbetsgivaren?

Mrs B - sannolikheten för MF i v. 28 måste vara väldigt liten, även om den så klart finns. Jag antar att det är helt normalt att bebisen har dagar där den är mer aktiv och andra dagar där den är mindre aktiv. Jag menar, man behöver ju inte gå längre än till sig själv - vissa dagar är man ständigt på språng och i rörelse och andra dagar ligger man hellre på soffan med en bra bok och tar det lugnt.

August - vad härligt att allting såg bra ut på UL-et! Absolut tycker jag att det är dags för dig att börja njuta nu! Nu har du ju sett att allting ser bra ut, så någon gång måste man ju tillåta sig själv att slappna av och se fram emot allt som händer.

• Tinga

koko - åker du på semester nu igen? Lyckliga dig isåfall! Fast här i Skåne ser det ut att arta sig till en underbar klar höstdag, så jag klagar inte alltför mycket. Det sämsta med den här dagen är ju att man måste jobba och inte kan vara ute och njuta av vädret.

• Tinga

För min del närmar det sig BIM nu - förmodligen under helgen. Det har varit ovanligt få "skensymptom" den här gången, så jag har en ganska lugn väntan. Igår började jag känna av lite knip i magen, men det är precis som det alltid är inför mens, så jag har inga större förhoppningar.

Isåfall hoppas jag mycket mer på nästa ÄL, för då ska jag äta Pergotime. Hoppas att det hjälper!

• -August-

Tinga - Tack! Sa himla spannande med nya forutsattningar som Pergotime. Det verkar ha funka for en hel del tjejer. September t ex tog val pergotime den har gangen?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!