August, grattis till de bra sifforna på KUB/NUPP igår! Härligt att MrBean mår bra!
...och vad kul med Dublin till helgen! Muggles, vår gemensamma väninna MissX & jag var ju där några dgr i maj. Bra shopping!
Verkade vara väldigt mkt britter som åker dit & festar, många möhippor & svensexor också. För vår del var vi ju ganska stillsamma - Muggles & jag gravida & MissX var inne i en period då även hon tog det väldigt lugnt.
Lappis, kanon att du kan vara så ärlig på jobbet! Måste kännas otroligt skönt!
För egen del har jag varit öppen med mitt håravfall här på avdelningen, känns skönt att de vet. Igår kom en avlägsen kollega (ser henne vid kaffeautomaten mellan varven, men jobbar inte alls ihop) förbi mitt skrivbord & ville prata lite (eg aldrig pratat förut) - det visade sig att hennes dotter drabbades av alopecia vid tre års ålder (& hon tappade ALLT hår på kroppen) & hon erbjöd sin hjälp/dela med sig av sina erfarenheter om jag behövde råd etc. Gulligt!
Första gången på Magplasket i förra veckan så sa jag faktist som det var då med, så att ingen skulle behöva undra "vad det var för hemskt" jag drabbats av, typ tro att jag drabbats av cancer eller liknande. Kände mig riktigt stolt efteråt (jag var ingen liten "lort", som Skorpan Lejonhjärta brukar säga) & det kändes med en gång mkt enklare liksom.
En tredje gång som jag märkt att det gör saker & ting så mkt enklare om man är öppen, var när jag miste min bror för nio år sen. Jobbade på ett annat företag då, men minns fortfarande hur flera kollegor liksom började prata med mig om sina erfarenheter/bekymmer för att jag själv öppnade mig/visade mig svag.
Summa summarum - lite samma erfarenheter som du gjort, Vänner! Man vinner så himla mkt tillbaka genom att våga vara öppen med bekymmer.
Men ngt kul förresten - det verkar som om jag håller på att få tillbaka lite hår nu! Fortfarande fläckigt/flammigt, men helt klart kommer det nya hårstrån, så hårsäckarna verkar iaf tillfälligt ha vaknat till liv igen!!! Ska ändå uppsöka ett ställe nästa fredag för att ta de första stapplande stegen för att prova ut en ny "frisyr". Känns faktist lite spännande, lite lätt antiklimax liksom!
Jaja, som vanligt blir det egoinlägg... Fast det är väl det vi alla är bra på härinne