• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Koko - sticker du igen?!!! Jag hänger inte riktigt med i svängarna är det privat eller jobb? Lär väl inte få något svar förrän du är tillbaka.

Själv nös jag självfallet som en tok igår efter min spray. Jäkla typiskt då jag satt på ett säljseminarium. Sista 30 minuter hörde jag inte ett dugg utan satt bara och koncentrerade mig på att inte nysa fler än 5 ggr.

Gällande min bekännelse här på jobbet så är det ju så att jag jobbar på ett litet familjeföretag vilket inenbär att det är lite mer intimt och nära än att jobba på ett större. Samt att jag vet att både min chef och personal (vilket är chefens mamma) älskar barn! Samtidigt som de inte vill mista mig (då jag är den enda som sysslar med det jag sysslar med) så vill de mig bara väl. Tänk bara att chefen godkände att jag jobbade 2 av 4 veckor på distans (från Cannes) under några år. Det säger en hel del.

• Lapinette

Tinga - spännande med BIM!!!! Clownis har också testdag nu i helgen. Håller tummarna för er båda.

BIMLISTA
    Clownis, 21 oktober
    Tinga, 21-22 oktober
    Nenne, 25 oktober

• -August-

Lappis - Aha, sa man nyser aven av IVF-sprayen :D. Vi satt brevid en kvinna pa en konsert en gang som nos konstant utan att se forkyld ut, sa min man var helt overtygad om att hon snortade kokain... Men hon kanske var under behandling helt enkelt .

Vilken underbar jobbsituation. Jag kan verkligen tanka mig att de uppskattar din arlighet och dessutom visar du dem hur bekvam du ar med dem. Win-win!

• Tinga

August - nope, September fick progesteron. Det får man efter ÄL om man misstänker att man har progesteronbrist. Sådan brist leder till tidiga missfall. Själv har jag ju "inte ens" lyckats få till ett missfall, så Pergotime är till för att stimulera ÄL. Storasystern fick en jättedos Pergo en cykel, och sen blev hon gravid "på egen hand" cykeln efter. Jag ska inte få någon jättedos, utan bara så där lite lagom, så att jag säkert får ÄL. Med tanke på min diagnos är det högst sannolikt att jag bara har ÄL ibland; inte varje cykel.

Lappis - tack för tummen! Den här gången känner jag mig verkligen cool inför BIM, och jag antar att det är "esset i rockärmen" (Pergo nästa cykel) som gör det. Risken är väl isåfall att jag stupar rakt ner på botten av det svarta hålet om det inte tar nästa cykel heller, men den dagen den sorgen. Innan dess ska jag hinna med en långhelg i Rom, så det finns roliga saker att se fram emot också.

• -August-

September - jag kande igen mig till punkt och pricka i din beskrivning om svullen mage. Jag svall ocksa upp tidigt och fick alldeles for snabbt overge de flesta par byxor.

Nar jag blev gravid tog jag det jattelugnt en hel manad, var pa semester och at mer an vanligt och det hela resulterade nog i 2 extra trivselkilon. Nu skuttar jag omkring i kjolar eller ett par bruna byxor.

Till helgen ska vi over till en kompis i Dublin. Jag bara MASTE byxshoppa pa sondag! Alla kommer anda ligga bakis da...

jag kanner mig inte storrre nu an jag gjorde for tre veckor sedan. Livmodern expanderar tidigt och var i v 10 stor som en apelsin. Jag kunde se pa det forsta UL:et att bonan hade valdigt gott om utrymme.

• Lapinette

August - ja, hon kanske hade tagit spray precis innan hon gick in på konserten. Jag blir aldeles täppt och så kittlar det grymt om näsan. Det har blivit bättre men igår, självfallet, så vart det så där igen. Hopplöst bland folk!

På tal om hopplöst...så såg jag små hoppisar igår. Gick igenom Vasaparken hem och pratade med mina "polare" .

• -August-

Tinga - Aha, nu klarnar det minsann! jag har nog tankt att dessa tva har haft samma verkan.

Skont att du ar sa avslappnad infor BIM!

• Tinga

Lappis - vad härligt att du sett "hoppet"!

• Lapinette

De är så söta men jag hoppas ingen såg mig stå där i Vasaparken typ 21:15 snackandes med kaniner!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!