• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Och Liten slänger bort Luther och åker hem för att fixa lite lax (när maken är borta "dansar laxen på bordet").

Ps. Imorgon blir jag ett år klokare på pappret... Och makens chef/jobb bjuder oss på födelsedagsmiddag, för att jag varit så snäll och låtit honom jobba alldeles för mycket. Ds

• Lapinette

Liten - det var inte illa! Makens chef bjuder dig på födelsedagsmiddag. Det kallar jag för personalvård! Själv ska jag nu iväg på en säljkurs 18-21:00. Är rädd att jag kommer att dö av hunger eller somna av tristess. Hoppas verkligen jag har fel!

• Mrs  B

BrudSommar2006

Har du kollat på nätet vilka olika modelller det finns i barnstolar. Vår son var lång när han föddes och växte ur den första stolen fort men exakt hur gammal han var när vi bytte kommer jag inte ihåg.

Vi köpte en Akta Graco XP, som både är bakåtvänd och framåtvänd. Den kan han ha ett par år till.

• Mrs  B

Sitter här i soffan och är lite nojig över bebisen i magen. Han har varit väldigt lugn idag och det gör mig väldigt nojig. Magsjuka förra veckan och lugnt i magen denna får mig att minnas det som hände i vintras med mitt MF.

Måste verkligen få väck dessa tankar......

• -August-

Hallaj! Tillbaka fran UL med ett stort leende pa lapparna!!!

Det har gangen kunde de utgora testerna och allt sag bra ut. Den matte 5,8 cm mellan huvud och rumpa - nasten en fordubbling pa tva veckor ! Fem fingrar och fem tar, navelstrang osv.

Risken for Downs syndrome mattes till 1:3500, sa mycket liten. Pust..

Nu ar det kanske bara att borja njuta av faktumet att det vaxen en bebbe dar inne. Shit!

Nasta scan ar 20/12. Hur ska man kunna vanta sa lange???

• -August-

Mrs B - Men fick du MF valdigt sent i vintras? Vilken vecka ar du i nu? Sa jobbigt for dig att behova oroa dig sahar sent. Kanske ar det sa att bebben kanner sig lite medtagen ocksa och darfor tar det lite lugnt.

• MSW

MrsB: Det är säkert bra med magen.. Men förstår att du blir orolig..

• -August-

Fru AM - har du fler tips pa mammabutiker har i London? Jag gjorde ett forsok i helgen pa en shippinggata dar vi bor, men jag blev chockad over vilket taskigt utbud jag hittade. Jag var pa H&M, GAP och nagonting mer, men alla small var slut nastan och de som fanns ar inte fina.

Jag har googlat lite och hittat nagra renodlade mammabutiker.

• Mrs  B

August

Fick MF i vecka 18 och är nu i vecka 28. Det var mest minnena som fick/får mig att skena iväg. Magsjuka först MF sen......
    Hoppas också att det bara är så att lillkillen måste ta igen sig efter förra vecka.
    Ska till BM om en vecka för att kolla glukosen, så jag får väl försöka hålla ut tills dess.

MSW
    Ja, jag hoppas också att allt är ok.

• nennesjuttioåtta

PWAHAHAAHAHAH!!!

Telemarkgrrl skrev 2007-10-17 10:56:21 följande:
    Jag hade en sån sjuk dröm inatt! Jag drömde att vi fick barn och redan vid sexmånaders ålder var han en meter lång och kunde prata. Jag smakade på min egen bröstmjölk och den var precis som McDonalds vaniljmilkshake och när jag frågade sonen om han ville bli ammad så sa han "Nä, men en öl skulle smaka gott".
Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!