• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • _koko_

sweet - Vi har 2 huskatter, burma har jag träffat hos andra.

Böcker: Jag har köpt Gravid och fått låna Att vänta och föda barn. Har inte läst särskilt mycket i någon av dem ännu så jag kan inte recensera. Gravid köpte jag för att andra tyckte den var bra.
    Gillade inte Från a till bebis, inte min humor tror jag.

Kläder:
    Jag köpte rätt mycket nu när jag var i usa (på motherhood och a pea in the pod), men saknar fortfarande byxor!! Jag har så långa ben att inga byxor passar... Köpte ett par underbara kritstrecksrandiga i usa, men vill ha ett par till åtminstone. Har jeans från POP som funkar, men de är på gränsen de med. Kanske ska kolla Formes som Liten tipsat om, dyrare brukar kunna betyda längre ben av någon konstig anledning.

Sen kom jag på att någon skrev om spindlar i hus för längesen. Det är tyvärr en myt att det betyder att huset är friskt. Spindlar gillar mörker och fukt, och fukt är ju inte bra. Men det behöver inte betyda att det är något man behöver göra något åt för det, källare kan vara lite fuktiga utan att det är någon fara. Bygg inte in fukten bara!

Sen var det nog något mer jag skulle svara på, men nu har jag glömt vad det var...

Vad galet ni drömmer!! Längtar inte direkt efter såna drömmar, men har förstått att det är rätt vanligt att man får dem under graviditeten (nu är ju inte alla som drömt konstigt gravida, men ändå...).

• fru AM

Hej koko! Föstår byxproblemet - jag har ju också långa ben. Har du varit på growinlife på Karlavägen? JAg köpte långa mammabyxor där förra året.

En butik i London för långa kvinnor - Long Tall Sally (www.longtallsally.co.uk) - hade förra året i alla fall även gravidbyxor.

• fru AM

Koko: kolla www.growinlife.se

Sista månaden bodde jag i mina trikåbyxor från Stay in place (growinlife) - de är svarta med raka ben, så med rätt kläder till så såg man ganska prydlig ut ändå (inga slapparbyxor alltså, men sköna. Och långa)

• -August-

Tittar in en svang for att beratta att jag strax ska ivag pa ultraljud. Som nagra av en kanske kommer ihag var det for tidigt for att utgora tester pa sist, sa nu ar jag i slutet av v 12 och det ska vara upperligt for downs och ryggmargsbracktester.

heja heja!

Det har inte ens slagit mig hittills att fostret faktiskt kan vara skadat/sjukt/eller nagot liknande. Jag har mest fokuserat pa att det ska vara levande i min mage...

Jag hoppar in senare och deltar i kladdiskussionen. Har i London SKA jag ju inte ha nagra probelem, men jag behover en kickstart for att bara fa reda pa var det finns mammaklader. Internet - I love you!

• _koko_

Tack för tipsen AM!! Får nog bege mig till butiken, för de "extra långa" byxorna hade en innerbenslängd på 86cm, och det KAN funka, men inte säkert... Suck, lyxproblem jag vet, men det är inte kul att gå omkring med "högvatten"...

• fru AM

Nej jag vet, koko - för korta brallor inte roligt. Som tur är så kan man ju stoppa ner dem i stövlarna nuförtiden ...

• fru AM

August - lycka till på ultraljudet! Så kul att se sen lille/lilla!!!

• _koko_

August - Lycka till!

AM - Ja, det och trekvartsärm är de bästa modetrenderna jag varit med om någonsin!!!
    Har en kompis som arbetar som mönsterkonstruktör på HM, har försökt göra en del påtryckningar där. Men nu ska jag sluta tjata om det.

• Page

September, jag hoppas att tiden fram till vecka tolv går undan så att du ska våga planera för barn och inte MF!

August, lycka till på UL!

Liten, hur blev det med syandet till korgen? Har du köpt tyg och sytt klart? Blev det i så fall bra?

AM, älskade "dörren på glänt"!

Ni som är långa, jag har inte ens tänkt på det problemet. Man vill ju inte bara ha jeans på sig...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!