• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Piggelin - 2 veckor, så härligt. Bara 10 dagar att dra dig upp till jobbet!

• Lapinette

Piggelin - 2 veckor kvar att jobba!!! Vad tiden har gått snabbt. Själv har jag 2 veckor kvar med sprayandet och där känns det istället som snigelfart. Tycker jag redan har sprayat i en evighet. Dagens biverkning - stora bröst! Har inte kollat om man brukar få det när man sprayar men jag antar att det är "normalt".

• Liten med Mindre

Well - Lappis - det var ju en trevlig bieffekt då. Enjoy!

• Clownis

Lappis! Det är helt normalt. Mina boobs har varit ömma och lite större till och från under hela behandlingen.

Stort tack September! Då vet jag....stämmer bra in på mig!

• BrudSommar2006

Idag har Iris första plagget i storlek 80 på sig och det är inte för stort, konstigt när hon fortfarande kan ha 68 i byxor och faktiskt bara är 68,5 cm lång. Hon måste ha väldigt lång överkropp! Men, men, vi kan nog pressa på oss 74 ett tag till!

Piggelin, kan du inte ta och hitta mig på Facebook genom Muggles? Är osäker på vem du är där.

• Piggelin1

BS, en ledtråd: jag är den av muggles vänner som på bilden sitter med ett vattenglas i handen i en soffa (i Sydafrika ).

• Piggelin1

Lappis - vilken trevlig bieffekt med större boobs! Hur var det nu, hade du slutat nysa av sprejen nu? Var det vecka 46 som ägget ska stoppas tillbaka? Söndagen vecka 46 är min ETA

• Lapinette

Piggelin - Jag nyser bara någon enstaka gång numera så det är helt ok. Förut var det värsta nysattackerna. Japp, vecka 46 är preliminär ÄP. Ska nästa gång till min läkare den 31 oktober för att se om jag är nedreglerad och ska börja med sprutor den 1 november.

Clownis - Trodde jag hade hört det där om bysten. Gör inget om de blir större, känns bara lite ovant.

• -August-

Jag haller med Piggelin - vilken bamsemamma du verkar vara Oms! Jag ser verkligen svarmor framfor mig nar du berattar om hur du ar med barnen. Och att du ar sa saker pa din sak ar helt underbart. Jag fick en liten kick av att lasa dina tanker. Tack!

Fru UH2 - Ah nej sa trist!!! Tantelandet! Stor pepparkram till dig idag.

• Piggelin1

Liten, håller med dig i ditt resonemang om att det viktigaste är att vara den man är tillsammans med sina barn ...och faktist ta sig tid att VARA med dem, som du skrev.
    Jag är inte heller ngn "lekperson" i längden, men däremot mer för att pyssla, rita/måla, baka osv. Det där med att läsa böcker för barnen ligger högt på min priolista. Vill tex inte att barnet bara ska uppleva Astrid-Lindgren-figurerna via film, utan lära känna dem via böckerna också, precis som jag själv gjorde när jag var liten!

Har också alltid hjälpt till en massa hemma & faktist även i föräldrarnas butik. Där kan vi snacka barnarbete Minns när jag var sådär 7-8 år (& blyg!! = skitjobbigt!) & skulle bjuda de köande kunderna på godis (före scannerns intåg i kassorna..)- då var det alltid som mest att göra inför midsommar & mkt kunder som fick köa ett tag... Eller så satt syskonen & jag uppflugna på packbordet på lagret & prismärkte varor eller packade bröd i påsar (ett litet lokalt bageri gjorde inte detta utan vi fick göra det i butiken istället).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!