• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Fru UH

Vill bara skicka en gigantisk KRAAAAM till dig!!!
    Jag vet hur det känns och det är verkligen inte så att du ska känna dig som en dålig människa för att du inte kan glädjas fullt ut åt dina vänners barn. Det handlar inte om missunnsamhet utan om att det är svårt att glädjas till 100% åt någon som just har/upplever det där man själv kämpar sig blodig för att också få.

Häng här i tråden du tycker jag! Hr är du iallafall inte ensam...

Kram igen!

• Vännerfan

August (tror jag det var),
    Jag vet inte riktigt vad Anna W skriver om lekande. Men jag vet att hon vill att man visar barnen hur livet verkligen fungerar och att barnen vill veta det. Att de ska se när man handlar, städar, lagar mat och allt det där. Det var nåt jag faktiskt verkligen saknade i min egen uppväxt. Som ni säkert förstår fick jag aldrig hjälpa till att laga mat, än mindre sätta på tvättmaskinen eller hjälpa till att måla om huset fast jag så gärna ville. När jag flyttade hemifrån som 20-åring visste jag inte alls hur en tvättmaskin fungerade och blev ståendes så länge och tittade på maskiknen i tvättstugan i studentkorridoren dit jag flyttat att jag nästan inte hann tvätta första gången minns jag. Helt SJUKT!

• sweetstreet

Vänner,
    tack!!!!! Det känns iallafall lite bättre nu.

• sweetstreet

Liten,
    jag gillar inte heller lego nu. Det är liksom inte "lego" längre...
    Förresten undrade du över raskatt. Det hela började egentligen när vi gick förbi en djuraffär här och såg just en Abyssinier i fönstret som vi "förälskade" oss i.
    Sedan ska ju som sagt raskatter vara lättare att ha som innekatter och det blir definitivt en innekatt!
    Min man hade en vanlig bondkatt när han var yngre 8den bor nu med hans mamma) så han är också lite sugen på att testa raskatt. hans moster föde tydligen upp raskatter förr om åren (när han var liten) så det finns iallafall lie kunskap i familjen också.... fast hon födde inte upp Abyssinier då....

Koko,
    har du bondkatter eller har du burmor??????

• sweetstreet

Vänner,
    oj! Jag var med och hjälpte till i köket och med städning etc ganska tidigt. Barnarbete???!!!
    Nej men det var ju sådant man tyckte var jättekul när man var liten. Mindre skoj när man var typ 16....

Tror också det är "viktigt" at barn får vara med och ta del av "livet....

• Vännerfan

Ja, dammsugning var jag betrodd med, men inte mycket annat. De är sådana perfektionister mina föräldrar. Men min bror uppfostrar sina barn helt tvärt om. När de skulle måla huset i somras fick 4-åringen hjälpa till! Men de insåg snabbt att det inte fungerade över huvud taget. Men heder åt honom att han lät honom prova!

• BrudSommar2006

Grr, dum telefonförsäljare ringde och väckte Iris men det gjorde egentligen ingenting, nu hann jag trycka i henne dagens smakportionslunch och så lägga henne igen. Det enda är att i den allmänna röran med öppna förskolan och så det här är att jag har tappat kollen på hur mycket hon har sovit, men, men, det ordnar sig väl.

Koko, jo, jag tror att jag struntar i att höra mig för om ny föräldragrupp, det enda är väl att det kanske hade varit kul att lära känna några mammor som är hemma samtidigt som jag dit vi flyttar, vi flyttar 15 november, och föräldragrupp verkar vara något man går på typ fem gånger från att de är tre månader och sedan är det upp till alla att kontakta varandra och hitta på saker så det är ingenting man har chansen att hoppa på senare.

Vänner, ja det är struligt att man måste vara på öppna förskolan på vissa exakta tider för att inte missa aktiviteter man skrivit upp sig på eller vill delta i, det brukar sällan passa med hennes sömn. Babytiderna är i Solna är tisdag förmiddag och torsdag eftermiddag och torsdagstiden brukar alltid passa bättre. Massagen är kvart över nio på tisdagmorgnar och det är en hopplös tid. Men, men, det kostade ju bara 150 kr och är bara fem gånger varav en ju redan är avklarad så det är väl ingen större förlust om det inte fungerar.

Jag har nu läst lite på Anna Wahlgrens sida men jag har inte lyckats komma någon vart vare sig med buffningen eller att dra vagnen, det blir samma sak som femminutersmetoden ju, jag får inte tyst på henne så hon skriker tills hon är helt utmattad. Att ligga på mage går inte heller, då blir hon ju jättearg.

Ser däremot fram emot vår flytt för då kommer vi att få plats med spjälsäng åt henne, det skulle kunna vara så att hon störs i sin nattsömn av att ligga mellan oss.

• BrudSommar2006

Mrs B, jag är också helt slut och helt svettig när jag varit på öppna förskolan, det går åt så mycket energi till att få henne att låta bli att gallskrika så att ingen hör vad fröknarna säger!

Jag har struntad i babysim, det har kommit hur mycket reklam från olika simställen som helst, men jag orkar inte med fler aktiviteter. Dessutom inbillar jag mig att det är att be om öroninflammationer att gå på babysim men det kanske är helt fel.

• BrudSommar2006

Gaah, det ringer så många telefonförsäljare när man är hemma på dagarna så man blir helt irriterad! Vi är ändå med i nix-registret eller vad det heter men de som ringer påstår att är man redan kund hos dem så får man ringa. Så det är allt från Tele2 till företag som påstår att de sysslar med marknadsföring, inte försäljning, och då är det visst ok att ringa. Och så väcker de Iris när jag precis fått henne att somna, jag blir så irriterad!

• -August-

Vanner - Den later som om hushalssysslorna ar din omma punk nar det galler att ifragasatta foraldrarnas uppfostringstekniker. Jag har markt de senaste 7-10 aren att jag har kommit pa nagra sadana med.

T ex ar mina foraldrar usla pa att saga forlat. De sager inte forlat helt enkelt. Dessutom, nar man sager forlat till nagon av dem sa far man hora exakt allt som var sa daligt och fel med det man faktiskt just har tagit mod till sig att be om ursakt for...

Jag tror att de har avskrackt varandra fran att saga forlat just for att de haver ur sig sa manga trakigheter nar den andre ber om ursakt. Min reaktion mot detta - helt omedvetet - var att verkligen be om ursakt till manniskor om nastan for mycket. Min man ar sa imponerad over just den har punkten. Men jag avskyr att saga forlat till mina foraldrar fortfarande.

En annan sak ar att mamma alltid har varit MANISK nar det galler att ata upp. Inte bara pa tallriken utan aven om det har varit tre tomatskivor kvar i skalen, och t o m slickade hon av kniven till palaggen...

Jag och min bror semestrade for ca 10 ar sedan pa Irland. Vi at pubmat en kvall och kom pa oss sjalva med att tvinga i oss de sista bonbitarna. VI forstod da att vi var av samma skrot och korn och att mamma har fatt oss att misstro kroppens egna signaler...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!