• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Liten - Ah sa skont att lasa att du ocksa syndar med sotsaker! Mitt mal var ocksa att halla tassarna borta, vilket gick jattebra till jag fick den dar jattepasen med lakrits, goda segisar och allt mojligt svenskt oemotstandligt.

Har du sett nagra varningar mot sotsaker? Fanig fraga kanske men jag ar ju mitt i en angestattack...

Jag som ska pa nytt UL imorgon... Tank om bonan ar helt sprattlig och stirrig...

• _koko_

Blä, jag kan tyvärr inte stämma in i hyllningarna till denna dag. Vaknade halv 2 inatt och somnade inte om förrän tre timmar senare. Sen vaknade jag med ett ryck 10 i 9, hade glömt sätta på väckarklockan... Så nu sitter jag här på jobbet, jetlaggad, skittrött och oengagerad...

Sweet - Abessinier är ju jättefina!! I temperamentet låter de lite som mina favoritraser burma och sibirisk katt. Fast någon sibirisk katt har jag aldrig träffat utan bara läst om, hahaha...

Lappis - Förvirringen kan absolut bero på sprayen! Det är ju hormoner trots allt. Men hellre förvirring än svettattacker, jag lovar.

Page - Jag har fortfarande inte lyckats komma in på din blogg, vet inte om det är min dator som krånglar eller nåt annat. Ville bara säga det så du inte tror att jag bara är ointresserad eller inte gillar den.

Liten - Skönt att massagen fungerade!! Unnar dig verkligen lite gott humör och smärtfri tid!!!

• Lapinette

koko - Absolut, är jätteglad så länge jag inte har huvudvärk, svettningar eller illamående. Tycker därför att jag inte har några biverkningar för alzeimers light kan ju bero på annat.

• _koko_

muggles - Härligt! Men sjukt att bvc inte informerar om detta, de kanske tycker att man ska härdas? Stackars barn... Som mamma vill man naturligtvis göra det bästa för sitt barn, och man tror ju att bvc borde ha koll...

• Liten med Mindre

August - att frossa emellanåt är ok, men inte alltid. Precis som i "vanliga" livet. Däremot förstår jag mig inte på de som säger att "absolut inget extra socker/juice/..". Hur mycket ångest och stress skapar inte det?

Försök äta som du vill att ditt barn ska äta - är väl en god målsättning. Vi lär få se över vår glasskonsumtion när Mindre blir stor nog att uppmärksamma den.

• -August-

Koko - Fu tusan. Viken lang dag du har framfor dig. Blunda en svang och visualisera hur du ligger under tacket i din goa mjuka sang ikvall. Sa bjukar jag gora och jag kan faktiskt njuta av langtan en aning. Som om man ska ivag pa nagot roligt.

Liten - Ja, det var ett bra forhallningssatt. Taget!

• nennesjuttioåtta

Sweetie, nä den är inte ovanligt lång, det är bara jag som är rastlös.

måste jobba, busar med att surfa här! GAAAH!

• Oms

Muggles - vad roligt att du känner att sömmetoden gör nytta! jag minns hur mkt den hjälpte mig o andra och har faktiskt inte hört ngt negativt om denna alls! smart av dig att föra bok på hur mkt hon sover för att på så sätt se ett mönster. än så länge är hon ju så lite att hon behöver mkt sömn och då brukar den här metoden fungera bra. sen när de blir lite äldre, runt 1 ja då e det väldigt individuellt. min dotter sov då ungefär 9-10 timmar per dygn men ibland bara 8-9h och ibland mer för att sen ngt år senare vara nere på 9 timmar/dygn konstant och där ligger hon sen dess om hon får sova ostört. så ville man ha sovmorgon till kl.9 när hon var ca 2 fick man lägga henne kl 12 på natten!! *minns m fasa hur det var - aldrig ngn egen tid undrar på att vi såg fram emot våra barnvaktstillfällen så mkt som vi gjorde!*

• -August-

har ni sett "Supernanny" Jo Frost? Jag ar sa fascinerad over hur barn fullstandigt kan dominera familjer och lata bete sig som vidriga svin. ja, det ar vi nog alla.

Jag reagerar lite pa att hon uppmuntar till att leka och pyssla sa mycket med barnen. Min mamma lekte aldrig med mig, men vi bakade, lagade mat, stadade och gjorde mycket annat som jag sjalvklart tyckte var jatteroligt.

Nar jag var Aupair i USA skulle jag ocksa leka med barnen - all tid som var over efter stadning, vilket var ratt mycket tid. Jag var saaa uttrakad efter bara nagon vecka med dinosaurier, dockhus och "tjuv och polis".

Jag kommer nog att uppmuntra till delaktighet i vanliga sysslor och till att de far leka med kompisar.

Vad sager ni? Ni som har barn, leker ni mycket? Vad sager t ex Anna Wahlgren?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!