• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • muggles

Page: usch, jag känner med dig! Jag har varit arbetslös i 3 mån (för 100 år sedan, mellan 2 olika jobb) och då passade jag på att ta igen lite resttentor och gå arbetsförmedlingens värdelösa kurs i hur man söker jobb (jag har aldrig fått ett enda jobb via arb.förm...) men jag kommer ändå ihåg hur det är. Lätt att känna sig värdelös. Men du är ju inte värdelös bara för att du inte har jobb just nu. Du producerar ju inget du får betalt för just nu men det betyder ju inte att du som person är värdelös! Måste vara jättejobbigt att försöka hitta ett jobb i en liten stad/by/håla... Kan du inte sätta upp en lapp på närmsta ICA att du gärna gör den typen av jobb som du beskrev? El annonsera i en tidning? Har inga bra tips tyvärr... Hoppas du känner dig bättre efter lite kräftor och sällskap!!! Stor kram.

• sweetstreet

Koko det var en
    Abyssinian cat!!!

Såååå himla fin!! Tycker jag.
    Jag gillar det där utseendet med litet trekantigt huvud, stora öron och lång smidig kropp. Och när vi läste om rasen så verkar det vara en typisk "Sweet-katt"! Jag gillar katter som har en personlighet men som ändå är "gosigs"!

När vi bodde i Stockholm var det en tjej i huset intill som hade två Cornish Rex katter som jag blev jätteförälskad i... Och Abyssinian är lite lika dessa. Förutom pälsen då förstås som ju var väldigt speciell på just hennes Rex-katter.

Jag tror jag gillar utseendet på de här katterna för att det påminner lite om "vilda katter"...

Ja ojojoj... jag blev så himla sugen.

Men enbart priset för att köpa en ligger här på ca 900-1000 dollar och uppåt, vilket känns som ganska mycket pengar. Till det kommer veterinärkonstnader som jag itne ens har ett hum om vad de kan vara här...
    Men shit! Jag är såååååå sugen!!!

Just nu när allt går emot en med bebisverkstaden så känns det som man är ännu mer sugen faktiskt. Här skulle allt bara handla om att bestämma sig, åka och besöka några ställen där de har dessa katter och sedan punga ut med pengarna. Så vips! Har man en underbar liten katt! Precis som man vill. Inget tassel med ÄL-planering eller annat skit!
    Hm, känns vääääldigt tilltalande just nu faktiskt...

Men som sagt, vi får se hur det blir. Men sugen är jag...

• Mrs  B

Sweet
    Så tråkigt med tanten!!!!!!!!!
    Att hon bara kan.....

Lappis
    Låter som en bra helg i Bryssel. Har bara varit där en gång med mina föräldrar och det var ingen trevlig upplevelse tyvärr. Vi blev påkörda av en annan bil och blev sittande i vår bil i ett gatuhörn hela dagen för att polisen tog så lång tid på sig. Fick inte se något av staden för när allt var uppklarat ville pappa köra vidare och glömma det hela.

Liten
    Känner också det deppigt och tungt angående jobbet just nu. Har ingen som helst motivation till att gå dit. Gillar inte alls att känna det så här eftersom jag i vanliga fall gillar att jobba.
    Nu har jag detta vik till den 30/11 ev längre (lucia???) så det är ju inte så mycket kvar men ändå........
    Tungt är det i alla fall.

• Mrs  B

Muggles
    Angående sexet så har det även här bara bivit bättre och bättre efter första förlossningen. Större ? i så fall bara någon mm då, men nu känns det inte stort alls.
    Knipövningar fungerar säkert mycket bra men jag var dålig på att komma ihåg att göra dem varje dag. Det ska bli bättre denna gången har jag lovat mig själv.

• Mrs  B

Sitter och läser i boken "Stora boken om barn". Skulle se om det stod något om min värk men det gjorde det förstås inte, har annars inte kollat i boken sen jag väntade första sonen. Tar fram den ibland när sonen är sjuk för att se vilken sjukdom han har, annars ligger den tyvärr bara och samlar damm.

Nu har jag läst lite om treåringar och mycket stämmer in på sonen, han fyller ju 3 i december.
    Typiska uttryck:
    "Här är jag" och "Titta på mig"
    Klarar många vardagsbestyr själv.
    Går på dagis och har rutiner som följs utan problem.
    Rädd för spöken och krokodiler.
    Har låtsaskompisar som han leker med.
    Ordförrådet ökar hela tiden.
    Aktiv, hoppar, skuttar, klättrar, springer.
    Effekter som pang pang
    Vill leka ofta
    Tar efter språket och ser hur vi vuxna gör........osv

Kul att läsa att det stämmer så väl in!
    Det enda stora vi ligger efter på är POTTAN!!!!!!
    Men men det kommer väl det också så småningom.

En bok att rekomendera!!!!!!

• muggles

Själv har jag precis läst länken som Vänner bifogade förut om Anna Wahlgrens sömnmetod. Jag känner igen jättemycket, en riktig ögonöppnare! Men nu ska jag titta på gynekologen i Askim...

• Oms

piggelin - japp sexet blir bättre efter att man har fåttt barn, tror att det har att göra med att man accepterar o gillar sin kropp bättre, man vet att den fungerar som man vill att denska göra och man har varit mom det största ngnsin så inget kan få än att vackla igen. både det själva fysiska som det emotionella påverkas till det positiva

Vänner - precis den metoden som du länkar till e ju det som jag brukar förespråka för mina vänner och oxå det jag prövade m min dotter- dvs lugna barnet på plats, låt det förstå att det är tryggt där i vagnen/korgen/sängen. alltså inget skrikande och inget ojande heller -känns mest logiskt för mig!kul att ni oxå tillämpar den! fungerar det bra?

• Oms

Sweet - Abys e ju så mysiga!!! nu e jag sådär svartsjuk igen - först koko och nu du som pratar kissemissar! Ett tag var jag inne på att skaffa katt och det var precis i samma veva som jag började dejta maken och då var jag så inne på Abys eller ene ännu smartare kisse som heter Somali och är sååå smart och kelsjuk (de kramas!) men tyärr var jag inte tillräckligt snabb så det blev ingen och maken han flytta in och så var det för sent..

• Oms

Page - jag håller m Sweet, kåserier, frialansa och vara veckans skribent på ngn tidning kan j var angt! skriv ett personligt brev, hänvisa till din blogg för med och skicka runt pröva gärna m gratis tidningarna och då genom att skicka en insändare för att sen sats på att via dem få bli gästskribent (det är så de har hittat flera skribenter) lycka till! det e en djugel dr ute och det gäller bara att hitta en stig så leder den alltid ngnstans

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!