Mugglan,
Det är så kul att mina tips hjälper till! Eller det med att skriva upp tider var faktiskt makens idé. Nu förstår du också varför jag väntade tills prinsen sovit 5 min innan jag reste mig och varför jag ville vara vid vagnen efter 45 min.
Och tack igen för att du volenterade att ställa upp som barnvakt nästa vecka, verkligen super!!!
Oms,
Det funkar bra med vagning/buffning. Jag gör nog inte exakt rätt, för ibland tycker jag det tar lite tid (han kanske tycker det är för bekvämt?) och jag trodde att de till slut skulle somna utan att man drog vagnen alls. Men det är kanske att ha för höga krav. På natten funkar det dock nu att bara lägga ner honom i spjälsängen nybadad, mätt och vaken och så somnar han helt själv.
När börjar de förresten oftast sova 2ggr per dag istället för 3ggr? (om din dotter gjorde det)
MrsB,
Mugglan och jag går på samma bvc och inte heller med oss tog de upp detta med sömn. Det var bara amningsfokus trots att det funkade bra för mig och fast de är väldigt bra där för övrigt. Vi har ställt de lite mot väggen och fått till svar att barnens sömnbehov varierar. De har också nämnt skrikmetoden, men då jag slog bakut höll de genast med och sa att skriket framkallar mycket ångest. Så just detta med sömn är inget jag vill prata med de om mer.
BS,
Jag var faktiskt på väg till öppna förskolan för första gången igår, men kom aldrig iväg för prinsen valde att sova i stället. Jag visste inte att de hade olika aktiviteter under olika tider så som du beskriver. Men detta med sång lät väldigt intressant. Han har börjat reagera på det nu märker jag. Om jag har på lite barnvisor och han sitter i knät och jag sjunger med brukar han vända på huvudet och kolla på mig.