• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Snartis

heeeeej i tråden,

Har just kommit tillbaka från en promenad i det underbara vädret, Oliver sover som en stock så körde ut vagnen på balkongen

I lördags blev han 8 veckor, kan inte fatta att tiden går så fort! men nu börjar han bli en riktigt go kille, ler och snackar i massor när han är vaken.
    En riktig mammagris har han även blivit, gråter han på kvällen och jag tex lagar mat så räcker det med att sambon ställer sig brevid mig så tystnar han. Då ser han mig och kan höra mig prata så blir allt bra, lite galet men men...

Till sömndiskussionen så sover Oliver ganska mkt och slocknar nästan jämt så fort jag lägger honom i vagnen. Annars använder jag en tunn snuttefilt som jag lägger över ögonen och myser in honom i och då somnar han oxå. Jätteskönt att slippa behöva somna honom vid bröstet. Det är ett tips till alla er som har BF snart, införskaffa en snutte och använd direkt när bebisen är nyfödd. Då blir den en trygghet som fungar även om bebisen är hos någon annan.
    Sen kan jag tillägga att jag vande honom att sova till ljud direkt när han var nyfödd, inga problem att tex damsuga eller när telefonen ringer.

Sång, hahahah jag sjunger ofta och det gillar verkligen Oliver. Nu är det klappa händerna som är favoriten när han ligger på skötbordet Jag tror på sång och Oliver har nog fått höra allt från Bää Bää vita lam till Ebba Grön/Metallica. Sambon sjunger en väldig blandning

• Page

Vänner, tack och tack! Tog mig samman just nu och har sökt tre jobb. har inte utbildning till något av dem! Ja, det är jag och maken som är med på den sista bilden.

Sweet, det är så sjukt mysigt med katt (även om de kan vara pestiga också. Anus i ansiktet och sådant). När jag gick och la mig i går kom katten upp i sängen och la sig på min rygg och huvud. Han kloade mig lite på läppen och spann som en tok. Hur kan man vara deppig när man har en katt?

• -August-

Mrs B - Jobbigt att hon vaknar av ljud sadar och att hon ar sa gratig. Varfor ar hon sa ledsen sa ofta?

• -August-

Page - ah sa mysigt med katt! Vi langtar sa mycket till vi kan skaffa en kisse igen. Vi hade en katt till lans fran ett katthem da vi bodde i Umea. Han hette Kenta och var overviktig och kastrerad, darfor lag han mest och spann och mos i vart kna pa kvallarna. Jag haller med - vem kan vara deppig med en social katt?

• Page

Hehe Snartis, så du sjunger för Oliver! Kul att det är uppskattat!

Hm, undrar om FruLlan sjunger eller om hon growlar för Borren?

• Lapinette

Page, du verkar må bättre idag och 3 jobbansökningar är inte dåligt. Härligt!

• Page

August, vår lilla husgud är ganska så osocial, därför blir lyckan ännu större när han väl får för sig att vara mysig.

• Snartis

Page, har inte hängt med men förstår att du haft problem med jobbet?
    Klart man kan söka jobb man inte har utbildning för, ibland är inte det allt som räknas. Kemin ska oxå stämma

• Lapinette

Såg en shop nere i Bryssel som hette Boris - Boy. Var på väg att ta upp kameran för att föreviga den stora banderollen men så skulle vi iväg någonstans och jag kände mig lite fånig. Det vare ett tag sen Frullan var här...eller tittade hon i i helgen (har inte orkat läsa allt).

• Page

Lappis, jag har slutat att hulka av gråt! Så långt har jag kommit! Jag tvingade mig själv till att söka jobben. Trallallalala: "Jag har inte den utbildning/erfarenhet ni efterfrågar, men jag är så himla bra i alla fall.Strunta i de där hundratals som har relavant utbildning och anställ mig!" Haha, men i dag försöker jag, och tittar inte heller på nätstrumbyxor och lårhöga stövlar. Klar förbättring!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!