• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Hej hej! Har ar det full rulle som vanligt.

Lappis - den dar sprayen verkar ha mystiska biverkningar. Du far vara noga med att dubbelkolla och trippelplanera saker och ting nu...

Liten - Ojoj sa jobbigt du verkar ha det emellanat. Sjalv proppade jag i mig resten av vart svenska smagodis sent igar kvall, sa det kanns nu som om jag har varit stirrig och stressad hela natten. Ikvall blir det soppa och morot for blodsockrets skull. Jag har daligt samvete over att skicka upp MrBeans blodsocker i skyarna ocksa... han kan tydligen ta upp glukos nu.

• -August-

Tinga - Ah sa romantiskt och harligt det later med hastar, hage och rida i fint vader. Snart BIM ser jag dessutom!

Fru UH2 - ush sa jobbigt for er. Jag kan verkligen inte forestalla mig hur det ar, men jag anar att det ar en av de svarare tiderna man gar igenom. Hoppas ni far hjalp snart.

• Lapinette

Tinga - åhhh vad härligt! Funderade på islandshästar på makens födelsedag i somras men så stack vi till Grekland och där har jag då inte sett några hästar. Tanken var ju att vi skulle ha varit nere i Skåne på hans födelsedag.

August - min läkare berättade att en av biverkningarna kan vara att man glömmer bort saker och ting. Han sa till mig att det var bra om jag hade någon backup. Han menade nog maken men jag tänkte på Outlook .

• Fru UH2

Har en kort paus i från ett möte.
    Det var ngn som frågade om de hittat ngt fel på oss, nej det finns inget fel på oss, min mans spermier är till o med hur bra som helst, men ändå blir det ingenting!

• Lapinette

Fru UH2 - tyvärr är det oftast så, att inget fel upptäcks. Så nu avvaktar ni en IVF? Ska ni försöka göra några inseminationer på vägen?

• -August-

Fru UH2 - Frustrerande att inte fa svart pa vitt vad som "ar fel" men samtidigt bra att inte nagra dorrar stangs... Da finns ju anda chansen att nagot hander aven om ni fokuserar pa IVF.

• -August-

Sweet och ni andra som pratade om katter igar - vad tror ni om en tigerliknande kisseart som kallas "Toyger" :D.

www.toygerbreed.com/about.htm

Det var ett rapotage om den kattsorten i morgontidningen har i London. Hoppas den inte har en tigers jaktinstinkt och humor bara. Men den var fin!

• Liten med Mindre

August - utan att ha läst, så såg det mycket ut som en randig bondkatt.

Sweet - kikar ni på raskatt just för att de oftare passar bättre inomhus? Annars kan väl en bondkatt vara billigare. Måste ju finnas även i staterna. Eller privatpersoner som vill sälja?

August - kan ju bara konstatera att Mindre piggnade till av morötterna jag just petade i mig också, i ett försök att vara nyttig. Fast jag var duktig och stoppade in resterna av chokladtårtan i frysen igår. Hade ju ambitionen från början att inte äta sötsaker alls under graviditeten. Kan knappt hålla mig för skratt vid tanken...

• muggles

Oms: själv har jag just vagnat Moa till sömns för första gången och det funkar hur bra som helst! Det var inte ens särskilt svårt (tog väl ca 10 min) bara man har bestämt sig för att hon ska sova. För nu förstår jag äntligen att hon verkligen behöver det! Förut när jag äntligen lyckats få henne att sova på dagen så vaknade hon igen efter 20 min (det står ju varför på Anna Wahlgrens sajt ) och då tolkade jag det som att hon inte behövde sova mer (pucko!).

Igår när jag förde bok över hennes aktiviteter insåg jag med förskräckelse att ett vanligt dygn kan hon ha sovit ca 8-9h (dvs natten minus matpauserna). Det inser ju vem som helst att det är för lite. Men för man inte bok över det så har man bara en känsla av att hon sover för lite, man VET inte.

Jag kan säga att det här var det bästa tipset jag har fått! Att de inte alls är intresserade av sömnen på Bvc - det fattar jag inte. Det är som att de tycker man får stå ut med en skrikande unge som inte sover... Den första som har förklarat att det inte ska vara så är Anna Wahlgren (el ja, Vänner då ). Nu fattar man ju också varför Ciccis Victor är så glad hela tiden - han är en av dessa barn som reglerar sin sömn själv. Men så otroligt många barn det verkar finnas som sover för lite, jag vet massor både i föräldragruppen, i min bekantskapskrets och bland magplaskmammorna. Det är ju bedrövligt.

Nä nu måste jag sticka - vi ska på första läkarbesöket idag.

• Tinga

Liten - om du inte haft inställningen att inte äta sötsaker under graviditeten hade du säkert ätit mer än vad du nu har gjort. Du vet - sikta mot stjärnorna så når man trädtopparna! Dessutom tror jag inte att din konsumtion varit extremt hög, så du behöver säkert inte oroa dig. Man ska ju leva också!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!