• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nennesjuttioåtta

hoho!
    jaha, mycket att ta igen... Har försökt läsa ikapp och det ploppar ju upp grejer hela tiden som jag vill svara på!

Sweet - fy faaan vad trist med tanten!! Kraaam!
    Vi är också toksugna på katt, bara vi köper ett hus så åker vi raka vägen till nåogn stackare med en hög med kattungar och hämtar hem någon, monterar en kattlucka och gosar järnet! jag älskar katter och tycker det är så trist att inte ha någon (jag vill inte ha innekatter).

Page - JAG har jobb trots att jag saknar utbildning. Eller, det beror på vad som räknas...jag läste media på gymnasiet och nu jobbar jag ju med reklam (7 år sammanlagt), men har varvat arbetslöshet med säsongsjobb, vikariat och annat tills jag halkat på diverse bananskal. Det jobb jag har nu, som jag faktistk knappt kan tro är sant att jag fick, glömde jag skicka med betyg och arbetsbetyg men det gick bra ändå. jag har alltid fått de jobb jag vill ha (de jobb jag sökt och känt mig kluven till har jag inte fått, haha) bara genom att ge mig fan på det och vara jääävligt glad och trevlig. Lätt att säga nu, för då jag varit utan jobb blir man fan miserabel och ledsen. Varför ska den vanligaste frågan vara "Vad sysslar du med då??"

Tips på jobb om man inte har en utbildning:

- receptionist (kolla större koncerner, gym (!) eller annat där de inte kräver att man kan något system (typ hotell och så)

- personlig assistent, hemtjänst eller på vårdavdelning. Jag har trivts tokbra bland dementa,härliga människor. Vissa tycker det är makabert och tragiskt men jag trivdes utmärkt att ge en gnutta guldkant varje dag till gubbarna och tanterna.

- kafé (klassiker)

- systembolaget, ICA etc

- julkortssorterare på tomteboda (lite kort (!) tid på det, antar jag men ger garanterat papercuts)

Men något som jag tror absolut skulle funka för dig är att frilansa som copywriter, skribent/krönikör eller något annat. Skriv något och skicka till någon tidning och be att få prata med redaktören! Eller en reklambyrå! Det är otroligt eftertraktat med personer som skriver BRA! Det finns många copys men få med riktig talang. Det finns grymt många reklambyråer och om deras VD är som min så är en intressant ansökan alltid en potentiell medarbetare. Vi har anställt 2 copys det senaste halvåret.

Hoppas, hoppas, hoppas att du kravlar dig upp från avgrunden och inser vilken fantastisk människa du är som har en unik gåva, som fortfarande ligger oupptäckt fr världen (förutom dina blogg-läsare då)

För övrigt måste jag ju göra ett tillägg på mitt förvirrade inlägg igår. Jag ska ju såklart ha mens NÄSTA torsdag, inte denna torsdag. Jag fattar inte vilken lång cykel detta har varit, fastän den egentligen är helt normal (ja, ja, helt fel ord i sammanhanget men allt är ju relativt). Jag är nu på dag 22 och har alltså ofattbara 10 dagar kvar. Fy faaan vad långtråkigt. Och mina boobs ömmar också. Men eftersom jag inte fick något utslag så kan det inte ha blivit något inslaget, så ta det lugnt med förhoppningarna.

Som tröst gympar jag gärnet på friskis. Medelpass, core och ki-box. Jag läste någonstans att det inte skulle vara farligt med hopp och skutt om man blev gravid så då måste det ju vara ännu bättre om man inte är gravid... Vi får se hur länge denna träningsperiod håller i sig. Jag är lat som FAN ananrs så ser jag itne resultat inom 4 veckor så brukar jag hamna i soffan med handen djupt ner i ostbågepåsen.

HA! Vilken tur att jag kopierade mitt inlägg eftersom skit-BT låser sig hela tiden. BAJS!!!!

• Page

Tillbaka från middagen. Det var trevligt som vanligt. Tjejprat (om helt andra saker) är alltid uppiggande. Speciellt när alkohol är inblandat. Jag vet att det inte är bra sätt att lösa problem på men just nu känns det bra.

Tack så hemskt mycket för alla tips. Jag uppskattar det massor. Och det menar jag också!

Jag har provat på de flesta av arbeten ni har föreslagit (förutom Tomteboda Haha, förresten), tyvärr så har det aldrig slutat med en "fast" anställning. Allt är bara timvik. Jag är så gammal nu att jag behöver trygghet! Jag ska försöka ta till mig allt snällt och ladda upp för att våga!

Hehe, känner mig nu efter utbrottet som första gången man har sex med någon. Slut, förvirrad och lite generad.

• nennesjuttioåtta

Page, jag antog att du redan prövat det mesta av det jag skrev - men våga verkligen prova det här med skrivandet!!! MEN grejen är att det blir mer personligt om det blir nej. Men smaken är som baken, eller som röven - klöven (kluven på dialekt). Men nästa person kanske älskar just din stil!?!?

jaja,jag ska inte tjata, vet att det är det sista man vill höra. Kram på dig!!!!!

• Page

Nenne, jag behöver tjat. Det är ingen som tjatar på mig! Ibland behöver man sådant också.

• Page

Förresten, så tar jag nästan allt personligt nu. Så om någon dissar mig för det jag skriver, mina meriter eller min personlighet känns lika illa!

• sweetstreet

Å hej Page! Du är tillbaks! KUL!
    Verkar som om du mår lite bättre nu efter din kompisdejt!

Haha! Jag garvade förresten läppen av mig åt ditt whiskey-inlägg!!!!! På din blogg alltså!
    Hehe!

• sweetstreet

Nenne,
    jag fattar inte riktigt. Har du haft extra lång cykel denna gång eller vad????????!!!! *kliar mig i skallen*

• sweetstreet

Du Page,
    kasnke kan du kontakta A.M!? Hon verkade ju ha en massa kontakter i "skrivbranschen"?? Kanske kan hon ge dig några tips om ställen dit du kan skicka en ansökan?

• Page

Jag ska ta itu med skrivandet när jag har fått ett "riktigt" arbete.

Whiskyinlägget ja, visst är det totalförvirrande?

Tack för alla klappar på ryggen. I morgon är det en bättre dag!

Godnatt

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!