• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Tack så hemskt mycket Vickan! Egentligen är det så "lätt" att lösa mitt problem. Hade det varit någon annan hade jag blivit irriterad på den personen. Utbilda dig och sök ett arbete, tyck inte synd om dig själv!, hade jag mummlat. När det handlar om mig själv, så går det bara inte.

• Liten med Mindre

Page - jag ska kolla med personal vad de har för planer/krav för tjänsten. Har du kvar din bredbands-epost? I så fall kan jag skicka det jag får veta dit.

• Lapinette

Page - inte lätt det där med jobb. Tycker Litens receptionistförslag låter trevligt. Vad är du utbildad som samt vad vill du göra?

• viktualia

Page - men som du skriver är det jättelätt att hamna i nån slags handlingsförlamning som bara är en enda stor negativ spiral. Själv kom jag ut min dylika senaste omgång för ett antal år sedan, men hur det gick till kan jag inte tipsa om...

Piggelin - fniss.. hm.. det kanske var länge sedan jag skrev.. hm.. har varit bortrest över helgen och jobbade ganska hektiskt förra veckan, men jag läser (nästan) allt som vanligt!

• Vännerfan

Piggelin,
    Ja, visst är det bra att ligga steget efter i detta sammanhang!

Känn dig inte dum över att du behövde ringa ang. filmen. I påskas när jag var själv på helgen gick huvudströmbrytaren till vår lägenhet (vad är oddsen för det??), så jag var utan el ett dygn. (Jag skrev om det här minns jag). När jag felanmälde bad de mig bara byta propp, vilket jag gjorde 3ggr, men varje gång jag satte på en platta eller en lampa small det igen. Det blev några samtal till maken (och till jouren förstås), som undrade vad jag sysslade med. Så jag satt här med värmeljus ett tag och kände mig rätt dum som från början bara försökt sätta på dammsugaren. En annan gång när maken var borta blev jag av med nycklarna i garderoden på krogen och blev tvungen att följa med manlig arbetskamrat hem. Sen ville inte låssmeden först inte släppa in mig dagen efter för jag kunde inte legitimera mig då jag bara gått ut och partajat med spårvagnskort och några sedlar i ena stöveln. Nu senast när han var iväg fick jag mjölkstockning. Så jag tror min man hade dragit en suck av lättnad om det bara var dvd:n jag behövde få igång

• Page

Tack Liten. Jag har kvar den adressen!

Lapinette, jag är inte utbildad till något. Jag har en fil.kand i litteraturvetenskap, svenska och psykologi ingår i min examen. Jag vet inte vad jag vill göra, just nu är det inte så viktigt heller. Bara något.

• Page

Vickan, som jag sa sist vi sågs, i vanliga fall lever jag med min "värdelöshet" och är ganska nöjd med tillvaron. Inte i dag. Kan inte sluta gråta okontrollerat. Tänk om jag kunde lägga all gråtenergi på något vettigt? Jag blir så arg på mig själv, hatar självömkande och apati.

• viktualia

Page - usch... jag känner så med dig eftersom jag varit i din sits mer eller mindre.. Men du är INTE värdelös! Du är bara ett oupptäckt geni och en talang som inte funnit sin arena! Önskar att jag hade nåt lite jobb i bakfickan att kasta över dig, men får nöja mig med att via cybern skrika "HEJA HEJA HEJA"! *kram*

• Piggelin1

Fick precis denna av en kollega (saxat från tjuvlyssnat.se) - kan bara inte låta bli att klippa in den:

Dumsnålheten har fått ett nytt språkrör
    Spårvagn, linje 11 mot Saltholmen, Göteborg

Kvinna ~30: Jag köpte ett Rosa Band igår, du vet för bröstcancerforskning och så.
    Kvinna ~25: Jaha? Jag gjorde mitt själv, och sparade 20 spänn!

• Page

Vickan. Tack, tack, tack. Jag VET att ingen är värdelös och arbetslöshet beror på en stor del på lathet. Det finns inte så mycket löjligt som en 30-årig, lat, outbildad och omotiverad människa. Som har mage att tycka synd om sig själv

Förlåt igen för att jag förpestar trevliga stämmningen här. Det är bara en jättedålig dag här. Kände att jag behöver, råd, tips, utskällning, spark i ändan men har ingen lust att ringa någon och grina de i örat.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!