• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Page

Piggelin, jag kan det nog inte. Maken har ett förtag som är etablerat här.

• Vännerfan

Gällande artikeln i GP så fattade jag det som att det var den s.k. 5-minuters metoden, eller skrik-metoden han var mest emot. Där håller jag fullt med. (Och det gör Anna Wahlgren också) Kör man den låter man barnet skrika sig till sömns utan att lugna det. Det jag gör är att jag visar honom att han är trygg där han är (genom vaggning och att prata lugnt och genom att inte ta upp honom eftersom det inte finns anledning till det). Sen lugnar han sig innan han somnar. Han skriker sig alltså INTE till sömns och det är en viktig skillnad. Fast jag håller definitivt inte med honom i GP om att man ska plocka upp dem när de skriker. Då ger man dubbelt budskap. "Sov nu lilla vän, men nu är jag snäll och tillfälligt plockar upp dig från den hemska stället där du är en stund". Många blandar ihop dessa metoder och Anna W blir ofta felaktigt beskylld för att förespråka skrik-metoden. Se nedan.

www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/dod-at-5mm-the-controlled-crying-method

• viktualia

Page - lista ut några arbetsplatser som du skulle kunna tänka dig att jobba på och ring helt enkelt upp dem = om du är modig av dig.

Mindre modig = skriv ansökan och skicka via mail med en hälsning " jag är intresserad av att få jobb hos er"

Heja heja heja!

/vickan som är minst modig...

• Piggelin1

På tal om att boa förresten & typ ha en lista med massor av olika grejor att inhandla - efter mitt besök hos Kusin Vitamin i Halmstad igår, då kunde jag stryka en hel hög med saker från inköpslistan. Vissa saker hade jag iofs tänkt avvakta & se om det behövdes, men nu packade kusin bilen full igår när jag skulle åka hem. Amningskudde, babysitter, barnstol x 2 (varav en "ihopfällbar" att hänga direkt på bord), lakan, filtar, overall, div kläder, pytte-skor, träleksaker, lära-gå-stol mm. Helt grymt ju att ligga ett par år efter med bebisverkstaden!

• Page

Vickan, jag är en stinkande fegis. Mer än vanligt just nu. Och så tycker jag dessutom så jäkla synd om mig själv just nu att det är helt förlamande. Kan inte komma ur denna "värdelöshetsspiral". Tack för tips!

• Piggelin1

Okidoki, Vänner! Då fattar jag lite mera! Jag har inte riktigt koll, som du märker... Reagerade iaf delvis på samma sak som du - det där med dubbla budskap, eftersom vi pratade såpass mkt om det i lördags´ Sen kan jag inte låta bli att reta mig på folk som skriver ut att man är tex läkare, utan att närmare speca det, typ, jag har en fin titel & därför vet jag bäst...
    Sådan attityd är jag hyperallergisk mot

• viktualia

Page - åååå nej.. jag anade att du är med i fegisklubben... usch.. det är så HEMSKT... *stärkande kramar*

• Piggelin1

Kul att se dig Vickan, känns som om det var längesen allas vår smygläsare Numero Uno var inne & skrev!

Vänner - tack för länken förresten, ska spara ner den!

• Piggelin1

Lappis - ser fram emot ditt inlägg i resetråden!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!