• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clownis

Enligt förpackningen med progesteron så nämns ingenting om biverkningar. Hur kan det komma sig? Finns det biverkningar av Progesteron, eller?

• Page

Förlåt för att jag rusar in här med ett hemsk egoinlägg, men jag behöver hjälp. Och OT är det som vanligt också!

Har någon av er någon som helst aning om några lediga arbeten. Ja, förutom de på arbetsförmedlingen. Lite insideinfo? Det spelar ingen roll vad det är för typ av arbete. Något som åtminstone varar minst i ett halvår och som minst halvtid. Andra tips på att söka arbete om man inte har någon utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet?

Jag kommer snart att sälja min kropp, om jag inte hittar något. Är dock inte så säker på att jag skulle få några kunder.

Sorry igen för OT och ego!

• Lapinette

mugglan - brukar varna maken om hur det kan bli efter en förlossning (angående sexet) fast han verkar visst inte tro mig alls!

Piggelin - jag kommer att skriva en liten story på restråden så småningom angående Bryssel ... och där kan ni snacka om chokladfontäner. Står en i vart och vartannat fönster.

• Piggelin1

Mugglan,
    letade efter insändaren på gp.se precis, men gick bet. Man expertnamn totalt fördömde metodiken som vi pratade om i lördags. Det skulle bli ett stort trauma för barnet om man agerade så.
    Japp, fick V's mms om bebisen, men bilden gick inte att få upp. Har du pratat m henne?

Den senaste veckan har jag varit inne på att det ska bli en pojke - så vi får väl se om det blir så!

Oms, så s*xet blir bättre?! Kul Hade för mig att jag hört om att det kan bli så för kvinnan, men det var så länge sen, så jag var inte längre säker på att jag mindes rätt.

Lappis, Liten mfl - tack för att jag inte är ensam om att gå bet på media-apparaterna hemma...

• fru AM

Mugglan: Ja - det är nog bara att kniiipa, när man kommer ihåg det.
    Själv fick jag panik några veckor efter förlossningen - var helt säker på att jag drabbats av framfall (äckligt ord!) ... så jag knep och knep och knep. Till slut, efter två veckors konstant (och då menar jag konstant) knipande hade jag träningsvärk! Och på efterkontrollen konstaterades att jag inte alls hade framfall utan att allt såg högst normalt ut. Dock med väldigt utvecklade knipmuskler

Nuförtiden kniper jag när jag kommer ihåg. Och sexeriet har om möjligt blivit bättre än innan.

• Lapinette

Page - inte ska du väl behöva sälja din kropp??!! Gällande arbeten är jag nog inte rätt person att svara då jag sitter på min feta häck och gör mitt jobb...har inte sökt något jobb på evigheter.

• Piggelin1

Fasen, där försvann ju en del av meningen
    Vad jag menade var att mannen/pappan/läkaren totalsågade vissa experter/metodiker, visserligen utan att nämna några namn, men förstod att det bla var Anna Wahlgren.

Oj, vad ni (Liten mfl) har börjat boa hemma med barnrum förresten! Vi har ett rum som kommer att bli barnrum så småningom, men eftersom bebisen lär sova i sin korg i vårt sovrum till att börja med, så känns det inte som ngn panik att ändra om hemma. Det är så lyxigt (& praktiskt) att ha separat tv-rum & så ett kombinerat vardagsrum (utan TV) & matsal...

• Page

Lappis, det känns just nu som om det är mitt enda alternativ. På riktigt, utan humor och ironi. Synd att du inte har några tips

• Piggelin1

Page - antar att du inte vill flytta till västkusten & jobba?!

• Liten med Mindre

Page - vet att vi ska söka en halvtidsreceptionist. 12-17 vardagar, Sundbyberg

Har dock ingen aning om hur företaget tänkt sköta rekryteringen. Är du mer intresserad kan du väl säga till.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!