• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Mrs B, skönt att höra att du är på bättringsvägen!!!

• sweetstreet

September,

måste ändå kännas bra att ha berättat för chefen??
    Jag är jättekluven till det där med vilka man kommer vilja berätta för (OM det nu någongång blir akutellt för vår del...?). Eller snarare NÄR man vill berätta till vilka. Alltså typ på jobbet. Andra vänner etc etc. På sätt o vis vill man ju inte göra detta för tidigt på grund av MF-risken. Å andra sidan har jag ibland känt att det vore skönt om åtminstone några i min närhet (även på jobbet) kände till det för OM man får MF skulle det kännas bra att ha några som kan stötta och som förstår. Men som sagt det där är svårt.

För mig lär det bli svårt att inte visa det för tidigt ändå eftersom vi har After work öl varje fredag och det är sällan jag bangar det... Och jag går även ut ganska ofta med kompisar här och då spottas det inte direkt i glasen så jag är rätt säker på att de skulle börja undras om jag plötsligt börjar dricka läsk!

• sweetstreet

Telis,
    skönt att höra att du inte ska spruta dig i hjärtat!
    Hoppas nu det går finfint med sprutandet, ÄlLandet och 6andet i helgen!!!
    Sedan blir det lång väntan till BIM då.

Själv har jag gått runt som en osalig ande de senaste dagarna (efter att jag kvicknade till efer förkylningen) och försöker att aktivt INTE känna efter. Som vanligt är jag en total Looser på det området, vilket gör att jag ungefär var femte minut funderar på om det inte känns något i magen och så klämmer jag lite diskret. Kommer efter varje klämorgie på att jag fortfarande har noll koll på vad som känns var i magen och lyckas intala mig att det är omöjligt och att jag ska skita i att fundera. >Det går som sagt bra i ca 5 minuter. Sedan är man där igen....!!!!!Aaaaaaarrrrrrggghhh!!!!!

Heeeelt galet! Jag hatar tiden kring BIM!!!!!!
    Men försöker ställa in mig på att tanten ska komma, men det känns ändå så jobbigt de här dagarna runt BIM eftersom man pendlar så förskräckligt mellan hopp och "logiskt nyktert tänkande". Suck!

Jaja, ska jobba både idag o imorgon och det är nog lika bra. Då har man åtminstone lite annat att tänka på!

• sweetstreet

Frejis,
    jag tycker det känns skönt att läsa att du fortfarande mår okej. Även om jag förstod att du ramlar ner i hålet ibland, men det känns ändå bra att veta att du kravlar dig upp därifrån och inte stannar kvar konstant! Nu tror jag ju verkligen att din kropp fått en riktigt bra "väckning" så att den verkligen förstår detta med att vara gravid, och då kommer det säkert att lyckas riktigt bra snart igen!

Jag har ett kompispar som höll på i ca 3 år innan de fick sitt första barn och därför tänkte de att de skulle starta hyfsat "tidigt" med att försöka sig på ett syskon. Men då tog det på första eller andra försöket redan! Så jag tror att hennes kropp kanske var svårstartad, men att när den väl "vissste vad den skulle göra" så gick det snabbt!

Stro kram till dig iallafall gumman!

• sweetstreet

Äsch nu babbalr jag som vanligt på alldeles ensam här i tråden! Jaja, dags att börja göra sig iordning och dra till jobbet kasnke?

Tittar in igen senare för att se om det är någon här. Fast med Lappis ätandes choklad i Bryssel så lär det knakse vara rätt dött här inne under helgen??

• Telemarkgrrl

sweetstreet skrev 2007-10-13 16:14:22 följande:

Telis,skönt att höra att du inte ska spruta dig i hjärtat! Hoppas nu det går finfint med sprutandet, ÄlLandet och 6andet i helgen!!! Sedan blir det lång väntan till BIM då.
    Hej Sweet!

Nu har jag gett mig själv en spruta för första gången i mitt liv och det gick hur bra som helst! Jag blev lite nervös när jag såg hur lång nålen var men den gled in i magvalken som i smör (fett som fett, antar jag ) och det kändes faktiskt inte alls. Känner mig lite stolt över mig själv.

Men det var lite kul, enligt bibacksedeln skulle man inte sticka sig i en ven. Eeeeh, ursäkta men tror dom att jag är sjuksköterskeutbildad eller?! Hur fanken ska jag kunna veta var venerna sitter??

Det är lite konstigt men jag tycker att tiden mellan ÄL och BIM är den bästa på hela månaden. Dels för att jag mår fysiskt bäst då (har ganska mycket endo-molvärk i ryggen annars) och dels för att man ju faktiskt kan vara gravid då, det är spännande och läskigt på samma gång. Tiden mellan mens och ÄL är liksom bara tråkig.

Men duuuuuuu, vad jag håller tummarna för att det har funkat för er den här gången och att du har en liten minikrabat där inne! Det vore ju så fantastiskt kul! Hoppas, hoppas, hoppas!!! *kram*
  • Telemarkgrrl

Alltså, bibacksedeln ska ju vara bipacksedeln.

• sweetstreet

Haha telis! Härligt att du lyckades så bra!
    Med sprutandet alltså!. Jag håller med, vadå vener?????

Förresten kasnke du kan ta över min tid mellan ÄL och BIM då, så kan jag ta över din mellan tant och ÄL! För den tiden tycker jag nästan är den lugnaste och minst nojiga. Då är jag nog som mest "icke-fixerad" vid detta vilket är skönt! Självklart är man oftast lite nere d första dagarna när tanten visat sitt fula röda tryne, men efter att man återhämtat sig är denna tiden rätt skön tycker jag. Man börjar se fram emot ÄL igen och börjar känna lite spriande hopp inför den nya cykeln.

Men så har jag ingen endo-värk som kan förstöra. Tycker så synd om dig som har det. Och dessutom ont vid ÄL och tant!!!!!

Men hoppas nu att din spruta gör susen i musen så att du slipper ÄL- och tant-ont på länge!!!!

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!

Ännu en dag som jag mår hyfsat på, kanske kan man börja hoppas på att snart vara helt friskk?????
    Siktar i alla fall på att jobba imorgon och det ska bli så skönt att komma tillbaka till det vanliga igen. Hatar verkligen att vara sjuk.......

Här skiner solen idag också men det är KALLT!!!!!!!!!!!!!!
    Dags att leta fram vinterkläderna på riktigt kanske????

Sonen ska på gympa snart, fast han har hosta på natten, men tänkte prova ändå. Han vill ju så gärna gå, älskar att röra på sig. Är lika rastlös som sin far. Vi får väl se hur det går.

En annan fråga till er gravida eller er andra om ni vet:

Har fått värk i kroppen på dagarna, kvällarna och nätterna. Det "pyr" liksom i kroppen och man kan inte vara stilla och värken slutar inte när man rör på sig, vad kan detta bero på?????

Eftersom jag har varit magsjuk i en vecka nästan har jag ju inte ätit så mycket men igår var vi en snabbrunda på ett kalas och jag smakade på vingummin och tänka sig värken gick över!!!!!
    Hur kan detta komma sig???????

Ska till BM om 1 1/2 vecka och kolla mitt glukos, kanske kan man få reda på något då.

• BrudSommar2006

Mrs B, kryp i kroppen har jag haft så att man inte kan ligga still och sova, har tyvärr inte blivit av med det, och värk i lederna hade jag på slutet men det gick ju som tur var bort sedan, men värk i kroppen som går över av att äta råkade jag aldrig ut för så där kan jag inte hjälpa till tyvärr. Skönt att du är på bättringsvägen i alla fall.

Ja kylan har ju verkligen slagit till nu, börjar fundera på vad man behöver till bebisen nu över vintern, har inget jättevarmt åt henne eftersom hon växer ur storlekarna så fort. Känns som att fleecejacka, mössa och vantar och så nedbäddad under filt i vagnen borde gå bra än så länge i alla fall, skulle vilja vänta lite med åkpåse tills jag ser om det blir ligg- eller sittvagn över vintern. Antagligen blir det väl byte någonstans mitt i så att man får köpa på sig tillbehör till båda men, men.

Idag tänkte vi iväg till Barnens Hus, har aldrig varit där och det kan vara kul att prova något annat än Babyland, bara bebisen vaknar.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!