• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Frejis - det känns helt ok. Mina biverkningar (so far) är att jag nyser så in i bängen när jag tar sprayen. Vet att jag måste ta den igen om jag nyser men det går liksom inte. Hoppas något av sprayen hinner fastna innan jag börjar med mina nysattacker. Tror dock att jag kommer att vänja mig. Igår var jag även rätt spänd och svullen om magen. Vet inte om det var sprayen eller något jag ätit. Men som sagt hittills ingen huvudvärk eller illamående. Superskönt!

Tinga - sorry, ska lägga till dig till BIM-listan som nu kanske kan kallas för lista då vi har två på den, dig och Sweet.

• Frejis

Lappis - jag är med i bim-ligan, men jag vet inte när
    Trevlig helg i Bryssel! Choklad... mmm *hungrig*

Tinga - visst är tråden inspirerande? Kommer att kläcka ut mig något dumt så fort jag ser min far ikväll, men vi är lite galna i vår familj så att det brukar gå bra!

Nu måste jag springa - IGEN!

Ha en bra dag!

• Vännerfan

Snabbt inlägg från mig. Fastnade på Facebook och försökte lägga in en bild. Jag är inte så haj på sånt, men kan ändå inte låta bli att försöka. Skulle "snagga" en bild av mig själv och lägga in, men det gick inget bra. Och tänkte få städat lite innan prinsen vaknar igen, för vi får besök på söndag och imorgon är det späckad dag!

Mugglan,
    Jag har också sökt hudfärgade inlägg med inte hittat! Det fanns förr och svägerskan hade kvar en packe som jag fick. De används numer vid speciella tillfällen

Piggan,
    Omlottbodys finns t.ex. på P&P. Jag är deras nya fan. Får ju massor av kläder från kusiner på båda sidor och P&P-kläderna ser alltid som nya ut och är så praktiska! De är ju rätt dyra (inte att jämföra med Ralph Lauren då, men iaf ), men jag tycker det verkar värt det. Så kan fler än en bebis ha de och se fin ut

• Vännerfan

Oj, vad konstigt det såg ut med första flirtiga smajlisen. Menade bara att jag liksom sparar på de till tillfällen då de riskerar att lysa igenom. (Fick liksom en inre syn på hudfärgade inlägg och tumlande i sänghalmen och kände att förtydling var på sin plats för inlägg är inte särskilt sexiga!)

• Vännerfan

Frejis,
    Skönt att höra att du är ok!
    Lappis,
    Håller tummarna stenhårt!!

Känner också två som levde i förnekelse tills de var över 40. Båda har nu varsitt barn, men nu vid 42 har båda väldigt svårt att få till en till. Tilläggas kan kanske att båda har män som är 10 år yngre, så de har nog inte hjälpt till att öppna deras ögon direkt.

• pirr!

Ännu en lång tids frånvaro. Internet har legat nere hemma och jobbet har varit tokigt plus att jag använder de lediga stunderna på lunch och fika till att vila..
    Känner mig hjälplöst efter och mycket ouppdaterad! Hoppas ni har tåalmod med mig!

Frejis- är det sant!? Åh, vad ledsen jag blir! Tänker på er och hoppas att ni snart är tillbaka igen!!

Några Bimare på G- spännande!
    Lappis är igång med nedregleringen! Spännande! Hur ser planeringen ut?

KRAM

• Piggelin1

Attans - nu missade jag Frejis precis - gott att du kikade in iaf - har också saknat dig & varit orolig för dig! Skönt att du verkar hyfsat OK efter omständigheterna.

Vänner - då ska jag spana in dig på Facebook också! Har inte riktigt fattat vitsen riktigt ännu med Facebook - vad det är som gör att det är så himla bra, vilken nytta man har av det etc, men jag finns iaf med

Såg diskussionen om att vänta med att börja verkstaden tills man fyllt 40 - en sak är ju om man inte träffat mannen i sitt liv tidigare, men om mannen finns där, då förstår jag inte riktigt heller hur man resonerar. Förstår inte riktigt heller det där med att inte vilja kolla upp sig - det är ju lika bra att "ta tjuren vid hornen" & ta reda på om det är ngt som inte är som det ska, så att man VET! Men visst, folk är olika.

I "mitt fall" har min mamma berättat för mig att hon kom in i klimakteriet väldigt tidigt, strax efter hon fyllt 40. Fast då hade hon ju iofs redan lyckats klämma ur sig fem barn mellan 27 & 36 års ålder - woahhhhh! Jag får mitt första (enda?) när jag är äldre än hon var när hon fick sitt sista

På tal om att inte riktigt veta vad det blir, för att man inte vet exakt vilken gång det "tog", så finns det bara ett enda tillfälle då det kan ha "tagit" för oss. Hade ingen jättekoll, men misstänkte att ÄL var på G & vi fick till det, men drygt en dygn senare åkte jag på värsta magsjukan i några dgr, sen var det mannens tur & lagom tills han kryade på sig, så drog vi ner till brorsan i Amsterdam - med andra ord, det blev mer än en veckas uppehåll efter omgången i duschen Känns lite kul att veta exakt när Piggelin Junior blev till Mannen & jag fnissar åt det med jämna mellanrum!

• Piggelin1

Vänner, tack för PoP-tipset, ska ta en tur dit imorgon, när jag ändå är på stan!

Pirr, kul att se dig & jag läste precis ditt mail oxå! Synd att du inte kan joina denna gången, men vi får ta igen det längre fram istället, med en ny dejt!
    Spännande att du har UL på G snart! Gott också att höra att allt är väl med pyret, blev nästan lite orolig där ett tag!

Omsan, vilket energiknippe du verkar ha snurrandes i magen! Jösses, så du är redan i vecka 31 - tiden flyger verkligen iväg!

• Vännerfan

Piggan,
    Måste bara logga på igen för att jag kom på att jag var på OleDoleDoff igår på Linné. De har rea på allt (ska stänga) och jag såg omlott-grejer där.

*loggar ut igen. NU ska här städas!*

• Vännerfan

En grej till,
    när man föder får man rabattkupong på P&P. T.ex halva priset på en body.

*Nån som tror mig om jag säger att jag ska försvinna NU då??*

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!