• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Sweet - har också undrat vart Frejis är idag. Hoppas så att hon mår ok.

• Lapinette

Näh, ska försöka slita maken från Speed (filmen alltså) och gå och lägga oss. Ska ha tvättstugan 7.00 imorgon bitti. Jobbar hemifrån tills vi drar till Bryssel.

Sov gott!

• Oms
    Lapinette skrev 2007-10-11 23:32:01 följande:
    Har svårt att förstå varför man inte vill veta? På något sätt måste man ju då även acceptera att man kanske aldrig får barn. Sen att man varit tillsammans i 8 år och vid 41 års ålder vaknar gör ju inte saken lättare. Krasst men sant så vet väl alla att det börjar gå utför för oss kvinnor vid 35. Sen inget om att inte även 45-åringar får barn men det är inte lika lätt som för en 25-åring. Usch, jag är inte snäll just nu men jag tycker att man har sig själv lite att skylla om man går omkring med skygglappar.
    håller med dig om det, men som sagt jag har ju inte behövt fundera i dessa banor mer än att jag sa till maken att jag vill inte påbörja bebisverkstaden när jag e 35 utan är barn viktigt för oss så vill jag göra det före det så att vi hinner m att utreda o så om det behövs - sen var ju inte planen att jag skulle bli m barn såå fort även o jag självklart e glad för det.

hoppas att mn jobbarkompis inte blir allt för besviken om det inte blir ngt, jag vet att hennes sambo väldigt gärna vill ha barn och jag undrar hur de kommer att klara av om det inte går... men som sagt, hon har levt i förnekelse i så många år, jag har pratat m henne om det här aktivt sen 2003 iaf men inte har det hjälpt...
  • Oms

ja visst tror o hoppas jag på att dottern blir en bra storasyster och framtida barnvakt - men oandra sidan hänger det på hur mkt ork vi har och hur pedagogiska vi vuxna är. dotter fylller ju tolv nu i februari och hon har redan tonårsfasoner så vem vet hur hon blir om några år - tänk att ha en trotsig 3-åring och en trotsig 15-åring samtidigt *mardröm*

dottern är jag mäkta stolt över - hon är en underbar tjej som kännetecknas av sitt stora leende och härliga humor så jag tror o hoppas att det håller i sig men det krävs mkt arbete med det, man måste alltid var delaktig i hennes liv och ge henne mkt tid för annars så är risken stor för att hon glider iväg m fel gäng osv. jag kan säga att trots "förlossningsrädsla" är jag mer rädd för kommande tnårsperiod än vad jag är för att föda barn - ävenom det blir på en parekering i snöstorm utan smärtlindring

• Oms

godnatt Lappis - ha en trevlig resa!

jag ska oxå logga ut nu, har en del o fixa med innan sänggående och maken sitter o halvsover bredvid mig väntandes på att jag ska ge upp det här o ägna mig åt honom istället...

tjingeling

• sweetstreet

Sov gott både Oms o Lappis!!! Och hoppas det blir en slön helg i Bryssel Lappis!

• Frejis

God morgon på er, alla trådisar!
    Det var inte meningen att försvinna i en hel vecka, men jag har fortfarande så mycket att göra att jag varken hinner eller orkar skriva någonting mer regelbundet. Å andra sidan är det superbra att ha mycket att göra när förutsättningarna för att må bra inte är de bästa. Allt är dock relativt bra, maken får som vanligt ta smällarna eller som jag säger alla funderingar, men det fungerar.
    September, tack för hänvisningen till Gyn Gamla stan, har fått tid där för efterkontroll och diskussion om det finns någonting som man kan göra. Ska dit på tisdag.
    Det känns lite läskigt att börja "tillverkningen", men det går ju inte att låta bli heller jag undrar i det tysta om jag har blivit mer fertil efter missfallet, men vi får väl se det ganska snart. Om det fungerar så blir det ingen menstruation mellan gångerna... he he, doktorerna får räkna på sina fingrar i stället. *skadeglad *
    Gillade er diskussion igår kväll om storleken på barnets huvud. Min far kommer på besök ikväll och jag har ett ganska så stort huvud... usch, vilka perversa tankar! Ännu värre känns det om jag tänker på makens stora huvud och min svärfar

På tal om annat: vilka är det som bimar snart?

• Lapinette

Hej Frejis!

Du har varit saknad. Har även varit lite orolig för dig. Visste ju inte om du varit nere i det värsta, största depphålet. Jag tror stenhårt på att du snart kommer att BIMa igen. Min kollega som gjorde 4 IVF lyckades på den sista men fick missfall i vecka 8-9. Direkt efter blev hon gravid naturligt! Håller tummarna hårt.

Började med en BIM-lista igår men den enda som anmält sig var Sweet som har BIM någon gång under helgen. Någon mer som vill ge sig tillkänna?

Själv har jag förhoppningsvis BIM vecka 46. Årets längsta cykel.

• Frejis

Hej Lappis!
    Hur känns det nu, när du har börjat med nässpray? När ska du till doktorn nästa gång?

Jodå, jag har varit nere i depphålet några gånger, men kom upp illa kvickt, inte så trevligt att vara där Intressant att höra om din kollega, att hon blev gravid naturligt efter att ha gjort 4 ivf. Själv känner jag just nu att ivf inte kommer på tal. Ska höra vad läkaren säger på tisdag, han har kanske någonting nytt att komma med.

• Tinga

Hej, tjejer!

Frejis - kul att se dig här, och skönt att höra att du trots allt verkar må OK. Lappis hade ju positiva informationer från sin kollega, så jag hoppas på detsamma för dig.

Sweet - hoppsansa; det var intressant information om korrelationen mellan huvudstorlek och mannens utrustning! Både min man och hans två syskon har haft jättehuvuden (alla har förlösts med kejsarsnitt ), så nu kommer jag inte att kunna se min svärfar i ögonen när vi träffas imorgon!

Lappis - jag har redan anmält mig frivilligt till BIM-listan, men det var innan du var på hugget! Jag har BIM 21-22 oktober, vilket är precis i samband med halvårsdagen av att våra försök började. Har hela tiden tyckt att vi började ju nyss, men nu är det ju faktiskt ett tag sen. Händer det inget den här gången blir det iallafall Pergotime nästa cykel.

Förresten Lappis - trevlig tur till Bryssel! Njut av all härlig choklad som finns där!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!