• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

En av mina vänner som var här på besök är barnmorska och vi pratade såklart en del om mina och makens försök att "få till det". Hon berättade något väldigt "lustigt".
    Tydligen så är en av de första sakerna man frågar par som kommer för att de försökt att bli gravida länge men utan att lyckas, om de verkligen har sex. Alltså pentrerande sex och hur ofta. Och hör o h´äpna det är tydligen inte alltför sällan som svaret är att de inte alls har penetrerande sex, eller iallafall inte särskilt ofta (även om de kasnke har sex ofta).
    Eh?! Man undrar lite.
    Men som sagt, hon sa att det hände då och då vilket ofta kunde förklara att de inte blev gravida.

• sweetstreet

Å vad mysigt det låter!!!

På så vis måste det vara skoj att ha ett lite "äldre" barn när man får sitt nästa.

• Lapinette

Har svårt att förstå varför man inte vill veta? På något sätt måste man ju då även acceptera att man kanske aldrig får barn. Sen att man varit tillsammans i 8 år och vid 41 års ålder vaknar gör ju inte saken lättare. Krasst men sant så vet väl alla att det börjar gå utför för oss kvinnor vid 35. Sen inget om att inte även 45-åringar får barn men det är inte lika lätt som för en 25-åring.

Usch, jag är inte snäll just nu men jag tycker att man har sig själv lite att skylla om man går omkring med skygglappar.

• Lapinette

Oms - vad gulligt! Så du kommer att få en perfekt barnvakt!

• sweetstreet

Lappis självklart är det så!
    Fast vi var tillsammans många år innan vi kände att vi ville börja bilda familj...

Visserligen är jag inte över 40, men jag var ju en bra bit över 30 innan vi började. Och hade då varit tillsammmans med mannen i nästan 8 år!!!! :-0

Men åren innan kändes det inte alls "rätt". Vi var båda doktorander och ingen av oss ville ha barn under doktorandtiden. Sedan bestämde vi oss för att flytta hit tiill USA och då passade det inte heller in. Och sedan när vi väl var här och satte igång, ja då ville det sig inte riktigt....

Men visst, jag tycker det är konstigt att man inte vill kolla upp varför det inte fungerar iallafall. Varför vill man inte försöka ta reda på hur man ev kan avhjälpa det hela??
    Konstigt.

• Lapinette

Sweet - min chef berättade, första julfesten när jag precis hade börjat, att han och hans fru hade gått till läkaren för de undrade varför de inte fick barn. Då var det samma sak men mer hur frekvent de hade sex. Rådet blev minst 3 ggr i veckan och det var visst inte alls vad de hade. Nu lydde de visst rådet för de har två tonårsbarn idag. En framifrån och en bakifrån .

• sweetstreet

Moahahahaaa!!!

Min chef har också två barn. En fram och en bakifrån!!!
    Min förra hade två "bakifrån"...
    SHIIIIT! Jag fick plötsligt vilder i skallen som jag inte alls vill ha!!!! Aaaaaaahhhhhhh!!!! *skuttar runt och slår mig själv i huvudet*

• sweetstreet

Jo jag vet att frekvensen såklart har betydelse. Men att inte förstå att man måste ha "penetrerande sex på ett visst ställe" för att överhuvudtaget ha en chans att bli gravid!!!! DET är lite skumt tycker jag!

• Lapinette

Tycker faktiskt det är skillnad om man precis passerat 30 eller 40!! Skulle jag ha träffat maken tidigare hade säkert vi väntat ett tag till men han kom inte in i mitt liv förrän jag hade passerat 30.

Min väninna som inte har barn (påbörjat utredning) har alltid sagt att hon vill ha två barn. Det jag bara undrar är då varför de inte började tidigare då hon är i samma ålder som mig. De har varit tillsammans i tio år och har de senaste fem åren bott i villa, har bra och stadiga jobb sedan många år tillbaka etc. Egentligen inga ursäkter alls mer än att de har skjutit på det hela tiden. Nu är hon 37 och han 42 och de har försökt i mer än 1 år.

• Lapinette

De kanske inte ha biologi i skolan?!!! Eller så tror dem på storken?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!